مشاوره کنکورمقالات

روش های کلیدی برای جمع بندی کنکور

جمع بندی کنکور یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در یک ماه باقی مانده به کنکور انجام داد. جمع بندی کنکور به قدری اهمیت دارد که اگر آن را به خوبی انجام دهید ، خود را چند گام به موفقیت نزدیک تر کرده اید. زیرا تمام مطالبی که در طول یک سال خوانده اید در ذهن شما یادآوری و مرور می شوند.

جمع بندی کنکور

بهترین روش ها برای جمع بندی کنکور کدامند؟ همانطور که در کلاس کنکور مجازی گفته شده یکی از کارهای اشتباهی که اغلب دانش آموزان و داوطلبان کنکوری انجام می دهند این است که تا روز قبل از کنکور ، مطالب و دروس جدید را مطالعه می کنند. در صورتی که این کار فقط به آشفتگی ذهن آن ها می انجامد. بهترین کار برای ثبت مطالب در ذهن این است که یکماه مانده به کنکور اقدام به جمع بندی کنید. جمع بندی کنکور می تواند تمام مطالب که در طول سال خوانده اید را در ذهن شما مرور و ثبت کند. با ما همراه باشید تا به بهترین روش ها در این باره اشاره کنیم.

مروری بر خلاصه ها

در کلاس آنلاین کنکور بارها به این موضوع اشاره کردیم که خلاصه نویسی از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند در روزهای باقی مانده به کنکور به کمک شما بیاید. اگر جزو این دسته از دانش آموزان بوده اید و به بهترین نحو خلاصه نویسی دروس عمومی و تخصصی را انجام داده اید اکنون نوبت آن است که به سراغ آن ها بروید و مرورشان کنید. مرور کردن خلاصه ها تاثیر بسیار زیادی در ثبت مجدد مطالب در ذهن شما دارد. به شرط آن که نکات مهم و کلیدی را یادداشت کرده باشید و از نوشتن مطالب اضافه خودداری کرده باشید.

عدم یادگیری مباحث جدید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در دوران جمع بندی کنکور انجام دهید این است که فقط مطالب قبلی را مرور کنید و از یادگیری مطالب جدید دست بکشید. این کار باعث ایجاد آشفتگی در ذهن شما می شود زیرا اگر نتوانید یکی از این مطالب را به خوبی بفهمید تاثیر بسیار منفی در روحیه شما خواهد گذاشت. شما یک سال فرصت داشتید تا به تمام مطالب آگاهی پیدا کنید. پس همان مطالب را با مرور خلاصه نویسی ها در ذهن خود ماندگار کنید.

شرکت در آزمون های شبیه سازی

اغلب داوطلبان در روزهای باقی مانده به کنکور استرس امتحان زیادی را تجربه می کنند و همین امر می تواند باعث اختلال در عملکرد آن ها شود اما دانش آموزان ر به خوبی می دانند که چگونه درس هایشان را جمع بندی کنند به همین دلیل استرسی آن ها را فرا نمیگیرد. اگر می خواهید در جلسه کنکور استرس زیادی را تجربه نکنید و با تمرکز کافی به سوالات پاسخ دهید باید قبل از کنکور به دفعات زیاد در کنکورهای آزمایشی و شبیه سازی شده شرکت کنید. حتما نباید این کنکورها در فضای آموزشگاه برگزار شود. بلکه می توانید با پوشیدن لباس رسمی ، نشستن بر روی صندلی مشابه صندلی کنکور و قرار دادن سوال های مشابه با کنکور در مقابل خود ، در خانه خود اقدام به شرکت در آزمون آزمایشی کنید.

شرکت در آزمون های شبیه سازی

شرکت در آزمون های موسسه غرب آنلاین

در حال حاضر به دلیل پیشرفت ویروس کرونا شاهد دیجیتالی شدن دوره های آموزشی هستیم و موسسه غرب آنلاین که کلاس های آنلاین کنکور را از راه دور برگزار می کند توانسته در این مسیر کمک زیادی به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کند. بعد از شرکت در آزمون حتما نتیجه آزمون را تحلیل کنید و سوالات را به سه دسته تقسیم کنید.

  • دسته اول : سوالاتی که پاسخ صحیح به آن ها داده اید.
  • دسته دوم : سوالاتی که پاسخ اشتباه به آن ها داده اید.
  • دسته سوم : سوالاتی که پاسخ آن ها را نمی دانید.

اگر می خواهید شرکت در کنکور آزمایشی نتیجه مثبتی را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد نباید از تحلیل نتیجه آن غافل شوید. زیرا با انجام این کار به نقاط ضعف و مثبت خود پی خواهید برد. بهتر است کنکور آزمایشی هر سه روز یکبار انجام شود تا تاثیر و نتیجه آن به وضوح مشاهده شود.

شناسایی نقاط ضعف و رفع آن ها

یکی از مهم ترین روش ها برای جمع بندی کنکور این است که با انجام کارهایی مانند شرکت در آزمون های آزمایشی به نقاط ضعف خود پی ببرید و در صدد رفع آن ها بر بیایید. منظور از نقاط ضعف همان سوال هایی هستند که پاسخ اشتباه به آن ها داده اید. این سوالات را در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید و سپس به سراغ مفاهیم آن بروید و تلاش کنید که مشکلات خود را در این مبحث رفع کنید.

مروری بر نقاط مثبت

این روش مطالعه یعنی همان سوال هایی که در کنکورهای آزمایشی پاسخ مثبت به آن ها داده اید. این مساله به معنی تسلط شما بر این مباحث است. پس توصیه می کنیم برای جلوگیری از فراموش کردن آن ها و جمع بندی کنکور ، اقدام به مرور مجدد آن ها کنید. اطلاع از نقاط مثبت می تواند تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس داوطلب داشته باشد و به او انگیزه زیادی بدهد. داشتن انگیزه و احساس مثبت یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند.

مروری بر نقاط مثبت

درصد گیری

درصد گیری یکی از کارهایی است که اغلب داوطلبان انجام نمی دهند .اما شما می توانید با درصد گیری به شناخت نسبی از کیفیت پاسخ گویی به سوالات کنکور برسید. با این کار عملکرد خود را بررسی خواهید کرد و متوجه دروسی که در آن ها مشکل دارید خواهید شد. درصد گیری را باید یک ماه مانده به کنکور انجام دهید تا نتیجه بهتری کسب کنید. درصد گیری با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می شود.

بررسی سوالات بدون پاسخ

در قسمت قبل اشاره کردیم هنگامی که در کنکور آزمایشی شرکت می کنید و نتیجه آن را تحلیل می کنید به سه دسته از سوالات برخورد خواهید کرد. دسته سوم سوالاتی بودند که پاسخ آن ها را نمی دانستید و آن ها را بدون جواب گذاشتید. یکی از توصیه هایی که در این زمینه داریم این است که به سراغ پاسخ ها بروید و آن ها را بررسی کنید اما زمان زیادی برای یادگیری آن ها نگذارید. زیرا یادگیری مطلب جدید در زمان جمع بندی کنکور می توانید به ضرر شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا