مشاوره کنکور

روش مطالعه دینی کنکور رتبه های برتر

در این مطلب قصد داریم شما را با روش مطالعه دینی کنکور توسط رتبه های برتر آشنا کنیم. قطعا رتبه های برتر از روش های خوبی برای کسب درصد و رتبه بالا استفاده کرده اند. ما تلاش کرده ایم تا بتوانیم با آگاهی از نظرات آن ها ، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با بهترین روش مطالعه دینی کنکور همراه باشید.

روش مطالعه دینی کنکور

روش مطالعه دینی کنکور در کلاس کنکور مجازی چگونه است ؟ همان طور که می دانید درس دینی به عنوان یکی از دروس عمومی شناخته می شود که داوطلبین می توانند با انجام مطالعه صحیح از تاثیر مثبت آن برخوردار شوند. اهمیت دروس عمومی همانند دروس تخصصی است و نباید بین آن ها فرقی قائل شوید. زیرا هر چقدر که دروس تخصصی در کسب رتبه عالی به شما کمک می کنند دروس عمومی نیز چنین تاثیری دارند. با صحبت درباره روش مطالعه دینی کنکور توسط رتبه های برتر به بحث خود ادامه می دهیم.

علی بزرگ زاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

آقای علی بزرگ زاده موفق شد در کنکور تجربی سال 97 به رتبه 12 در منطقه 2 دست پیدا کند. او نه تنها برای درس دینی بلکه برای تمام دروس عمومی اهمیت زیادی قائل بود و به خوبی می دانست که یادگیری موثر این دروس چه تاثیر مثبتی در کسب تراز مثبت دارد. آقای بزرگ زاده دس دینی را 75 % پاسخگو بود و نحوه مطالعه خود را به این شکل بیان می کند که هر دو روز اقدام به مطالعه یک درس دینی می کرد. او ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کرد و سپس به سراغ حل تست های کنکور سال های گذشته می رفت.

یکی از کارهای جالبی که آقای بزرگ زاده انجام می داد این بود که برای بررسی پاسخ هر تست به سراغ کتاب اصلی می رفت و تمام نکاتی که مربوط به آن مبحث بودند را علامت دار می کرد. او حاشیه نویسی را در کتاب درسی انجام می داد و همین امر سبب شد تا شاهد تاثیر عملکرد خود باشد.

مهرزاد مکی زاده (رتبه 15 منطقه 2 کنکور انسانی 97)

آقای مهرزاد مکی زاده که در کنکور انسانی سال 97 توانست رتبه 15 را در منطقه 2 از آن خود کند درس دینی را 76 % پاسخ داد. آقای مکی زاده اهمیت زیادی برای آیات قائل بود. او هر روز به مدت نیم ساعت الی یک ساعت اقدام به حفظ کردن آیات می کرد و پیام آن ها را برای خود بازگو می کرد. بعد از حفظ کردن آیات نوبت به این می رسید که به مدت یک ساعت متن کتاب درسی را مطالعه کند. یکی از توصیه هایی که آقای مکی زاده به داوطلبین کنکور و دانش آموزان دارد این است که از نگاه طراح سوال به کتاب درسی و متن آن نگاه کنند و یا در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنند. با این روش می توانند به خوبی سوالات مهم را از دل متن کتاب بیرون بکشند.

مهرزاد مکی زاده (رتبه 15 منطقه 2 کنکور انسانی 97)

سهند سروری (رتبه 7 منطقه 2 کنکور ریاضی 92)

آقای سهند سروری یکی دیگر از داوطلبین موفق در کنکور است. او در سال 92 در کنکور ریاضی شرکت کردو توانست به رتبه 7 در منطقه 2 دست یابد. او درس دینی را به میزان 85 % پاسخ داد. آقای سروری نیز مانند آقای مکی زاده ارزش و اهمیت زیادی برای آیات قائل بود و اغلب زمان خود را برای حفظ کردن آیات و متن کتاب صرف می کرد. یکی از مواردی که آقای سروری به آن تاکید دارد این است که 70 تا 80 درصد تست هایی که از درس دینی در کنکور مطرح می شود ارتباط مستقیمی با آیات دارند.

خواندن متن کتاب ، علامت زدن نکات مهم و مرور آن ها از جمله کارهای بسیار با اهمیتی بود که آقای سهند سروری انجام می داد و نتیجه آن کسب رتبه عالی در کنکور بود. او معتقد است که خواندن درس دینی در بار اول یا دوم مقداری دشوار است و ممکن است که دانش آموزان و داوطلبین نتوانند با بخشی از آن ارتباط برقرار کنند. اما قطعا در دفعه های بعدی مطالب برای شما آسان تر خواهد شد.

امیرحسین فتحی (رتبه 31 منطقه 2 کنکور انسانی 97)

اگر بخواهیم در خصوص مهارت مطالعه دینی کنکور توسط رتبه های برتر سخن بگوییم باید آقای امیر حسین فتحی را نیز به شما معرفی کنیم. آقای فتحی از داوطلبین کنکور انسانی در سال 97 بود که توانست به رتبه 31 دست پیدا کند. او نیز مانند سایر رتبه های برتر ابتدا آیات را کاملا حفظ می کرد و سپس به سراغ متن کتاب می رفت. آقای فتحی به پیش خوانی اعتقاد داشت.

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که منظور از پیش خوانی چیست. پیش خوانی یعنی ابتدا یک دور سریع متن کتاب را بخوانید و سپس برای بار دوم سرعت مطالعه خود را پایین بیاورید و دقیق تر بخوانید. مطالعه دقیق می تواند ارتباط بین آیات و متن را برای شما روشن کند. تجزیه و تحلیل گزینه ها بعد از تست زدن از دیگر روش مطالعه دینی کنکور توسط آقای فتحی بود.

امیرحسین فتحی (رتبه 31 منطقه 2 کنکور انسانی 97)

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

آقای علی مهران زاده از جمله افرادی است که نحوه درس خواندن او را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار داده ایم. او اغلب دروس را با درصد بسیار عالی پاسخ داده و توانسته در کنکور تجربی 97 به رتبه 27 در منطقه 1 دست پیدا کند. او درس دینی را 90 % پاسخ داده است. آقای مهران زاده هر درس از دین و زندگی را چندین بار مطالعه و مرور می کرد. او اذعان می کند که درس دینی را همانند امتحان نهایی می خواندم و تلاش می کردم تا تمام نکات نهفته در آن را به بهترین شکل بفهمم. او بعد از مطالعه کتاب درسی به سراغ حل تست ها و کلاس کنکور آنلاین می رفت.

آقای مهران زاده کتاب دینی را 3 بار به طور کامل مرور کرد و بعد از مرور سوم به سراغ حل تست های تالیفی رفت. تست های تالیفی تست های دشوارتری هستند و اگر می خواهید که واقعا در درس دینی موفق شوید و نکات بسیار مهمی را یاد بگیرید باید حتما تست های تالیفی را نیز پاسخ دهید. حل تست های زمان دار بعد از تسلط به تست های بدون زمان توصیه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا