آموزشی

روش مطالعه عربی کنکور رتبه های برتر

یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از روش مطالعه عربی کنکور ، استفاده از تجربیات افراد موفق و رتبه برتر است. این افراد به خوبی می دانند که بهترین روش مطالعه عربی کنکور چیست و چه نکاتی را باید رعایت کنید. اگر می خواهید درصد بالایی در این درس کسب کنید تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا به بیان نکات مهم از زبان افراد موفق در کنکور سال های گذشته بپردازیم.

روش مطالعه عربی کنکور

بهترین روش مطالعه عربی کنکور در سال 1401 چیست ؟ درس عربی یکی از دروس عمومی کنکور محسوب می شود که در کلاس کنکور آنلاین در خصوص بودجه بندی و سایر جوانب آن سخن گفتیم. درس عربی دارای بخش هایی به نام لغات ، قواعد ، تعریب و … است که اگر می خواهید آن را با موفقیت در کنکور پشت سر بگذارید باید تلاش و کوشش زیادی داشته باشید. مهم ترین نکته ای که باید قبل از خواندن این درس به آن آگاهی داشته باشید دانستن روش مطالعه عربی کنکور به نحو صحیح است.
اگر شما جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که در کنکور سال های گذشته شرکت کرده اید و نتیجه مطلوب را کسب نکرده اید ، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. همچنین اگر در کنکورهای آزمایشی شرکت می کنید و درس عربی را با درصد کم پاسخ می دهید نیز مخاطب خوبی برای این مقاله محسوب می شوید. زیرا به روش صحیح مطالعه عربی کنکور از زبان رتبه برترهای سال های گذشته اشاره می کنیم.

ارسلان کریم زاده (رتبه 137 منطقه 1 کنکور ریاضی 97)

آقای ارسلان کریم زاده جزو آن دسته از افرادی است که عربی با درصد بالا در کنکور پاسخ داده و توانسته که موفقتی چشم گیری در کنکور ریاضی سال 1397 بدست آورد. او با کمک کلاس کنکور مجازی عربی با 85 % پاسخ داده و پیشنهادات خوبی برای داوطلبین کنکور سال 1401 دارد.
رمز موفقیت آقای ارسلان کریم زاده این است که ابتدا قواعد درس عربی را در تابستان تمرین کرد و از مهر ماه شروع به مرور آن ها کرد. پس از اینکه به قواعد زبان عربی کاملا مسلط شد شروع به تست زنی کرد. بعد از عید به طور روزانه از خود آزمون عربی می گرفت تا از میزان تسلط خود بر روی مباحث اطلاع پیدا کند. بعد از اتمام آزمون با بررسی نقاظ ضعف خود اقدام به برطرف کردن آن ها می کرد.

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

آقای علی مهران زاده موفق شده عربی را 100 % پاسخ دهد. روش مطالعه عربی کنکور او به این صورت بود که همگام با دبیر و تکنیک های جدید تدریس او پیش می رفت و تست های مربوطه را پاسخ می داد. او مطالعه بخش درک مطلب در عربی را رمز موفقیت خود می داند. به این صورت که سه ماه مانده به کنکور هر شب یک متن درک مطلب را تمرین می کرد و دائما تست زنی می کرد. در مراحل ابتدایی تست های بدون زمان و بعد از تسلط به تست زنی به سراغ پاسخ دهی به تست های زمان دار رفت.

پریسا کفایتی (رتبه 39 منطقه 2 کنکور تجربی 98)

خانم پریسا کفایتی موفق شد درس عربی با 90 % پاسخ دهد. او معتقد است که برای موفقیت در کنکور باید ابتدا متن کتاب درسی را به خوبی مطالعه کنید و مضمون آن را بفهمید. سپس به سراغ ترجمه مطالب و قواعد می رفت. مطالعه درسنامه ها و تست های مربوطه به او کمک زیاد کرد تا بتواند عربی را بهتر متوجه شود. یکی از مواردی که در خصوص روش مطالعه عربی کنکور توسط خانم کفایتی وجود داشت این بود که در هنگام بررسی تست های کنکور سال های گذشته به سراغ پاسخنامه تشریحی می رفت. چون نکات زیادی را در آن ها پیدا می کرد که برای پاسخگویی به سایر تست ها مفید بودند.

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

زهره بابایی (رتبه 6 منطقه 2 کنکور انسانی 94)

خانم زهره بابایی در کنکور سال 1396 توانست عربی را 100 % بزند. او این درس را از سال دوم شروع کرد و از نکات مهمی که توانست کمک زیادی به او بکند این بود که قبل از شروع  کلاس آنلاین کنکور، اقدام به پیش خوانی دروس می کرد. این امر سبب می شد تا میزان یادگیری او سرکلاس به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. حل کامل تمرین های کتب درسی و تجزیه و تحلیل کردن آن ها جزو ارکان مهم یادگیری خانم بابایی محسوب می شود.
پاسخ دهی به تست های زمان دار از دیگر رموز موفقیت خانم زهره بابایی به شمار می رود. او تعداد زیادی از تست های سال های گذشته را پاسخ می داد و بعد از خواندن هر کدام از دروس عربی ، اقدام به حاشیه نویسی و خلاصه نویسی می کرد.

علیرضا موچانی (رتبه 16 منطقه 3 کنکور تجربی 97)

آقای علیرضا موچانی توانست درس عربی را در کنکور 1397 به دلیل تسلط و مطالعه زیاد 100 % بزند. او اعتقاد زیادی به خلاصه نویسی دارد و بعد از اتمام مطالعه اقدام به تست زنی می کرد. خلاصه نویسی یکی از بهترین راهکارها برای ماندگاری و تثبیت مطالب در ذهن است که توسط بسیاری از کارشناسان توصیه شده است.

آرین دواتگرزاده (رتبه 17 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

آقای آرش دواتگر زاده عربی را با درصد قابل قبولی یعنی 86 % در کنکور پشت سر گذاشت و توانست به رتبه 17 منطقه 1 دست پیدا کند. او به یادگیری در کلاس اعتقاد دارد و به دانش آموزان توصیه می کند که مباحث مهم از جمله قواعد را در کلاس درس یاد بگیرند. تست زنی برای دانش آموزان و داوطلبان از جمله کارهای مهم و ضروری است که باید بعد از اتمام مطالعه و یادگیری موثر و مرور درس ها انجام شود. درک مطلب و تست های سال های گذشته تاثیر زیادی در یادگیری آقای دواتگر زاده داشته است. حل تست های زمان دار موجب شد تا او در جلسه کنکور بتواند زمان خود را مدیریت کند و به تمام سوالات پاسخ دهد.

علیرضا موچانی (رتبه 16 منطقه 3 کنکور تجربی 97)

مسعود بهزادی (رتبه 1 منطقه 1 کنکور ریاضی 88)

آقای مسعود بهزادی توانست عربی را 100 % بزند. او به تمام دانش آموزان و داوطلبان پیشنهاد می کند که مطالعه درس عربی را در تابستان شروع کنند. از نظر او بهترین روش مطالعه عربی کنکور این است که ابتدا لغات ، سپس متن درس را مطالعه کنند. پاسخ دهی به تست ها و استفاده از کتاب های کمک درسی و فیلم های آموزشی در این راه به او کمک زیادی کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا