آموزشیمشاوره کنکور

ساعات مطالعه رتبه های برتر چقدر بوده ؟

آیا میدانید ساعات مطالعه رتبه های برتر چقدر بوده است ؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که دانش آموزان و داوطلبان می پرسند. اغلب آن ها تصور می کنند که کمیت مهم است نه کیفیت .به همین دلیل به سراغ افزایش ساعات درس خواندن می روند. در این مطلب علاوه بر اشاره به ساعات مطالعه رتبه های برتر ، به شما خواهیم گفت که کیفیت مهم تر از کمیت است.

ساعات مطالعه رتبه های برتر

ساعات مطالعه رتبه های برتر چه تاثیری در موفقیت آن ها داشته است ؟ متاسفانه اغلب دانش آموزان و داوطلبان کنکور این تصور اشتباه را دارند که هر چه ساعات بیشتری درس بخوانند احتمال موفقیت آن ها در کنکور بیشتر است. آیا شما به عنوان داوطلب کنکور و یا شرکت کننده در کلاس آنلاین کنکور این تصور را باور دارید ؟ آیا شما هم کیفیت را فدای کمیت می کنید ؟ اگر می خواهید با تعداد ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

یک باور اشتباه !

مهم ترین توصیه ای که کارشناسان و مشاوران تحصیلی به دانش آموزان دارند این است که تلاش و پشتکار داشته باشند. اما برخی از دانش آموزان برداشت اشتباهی از این جمله دارند و فکر می کنند که منظور از تلاش ، این است که در طول شبانه روز دائما در حال درس خواندن باشند و استرس و فشار روانی زیادی به خود وارد کنند. این دسته از دانش آموزان تمام تفریحات خود را کنار می گذارند و در ذهن خود می خواهند به ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور برسند. در صورتی که رتبه های برتر توجهی به کمیت نمی کنند و اغلب کیفیت را مد نظر قرار می دهند .

نمی توان یک زمان و ساعات مشخص را برای همه دانش آموزان و داوطلبان تجویز کرد. زیرا هر کدام از آن ها دارای سطح متفاوتی از یادگیری هستند. برخی از دانش آموزان در عرض 1 ساعت می توانند یکی از دشوارترین مباحث درس فیزیک را بیاموزند اما دانش آموز دیگر باید 2 روز زمان صرف یادگیری آن کند.

دست از مقایسه کردن خود بردارید !

بهتر است قبل از اینکه به بررسی ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور بپردازیم یک توصیه مهم به شما کنیم و آن هم این است که خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید. مقایسه کردن خود با دیگران می تواند بار روانی زیادی را برای شما ایجاد کند . اغلب دانش آموزان به این دلیل دچار استرس می شوند و روحیه خود را از دست می دهند. زیرا تصور می کنند که نمی توانند خود را به سطح سایرین و افراد رتبه برتر برسانند.

دست از مقایسه کردن خود بردارید !

ساعات مطالعه را به تدریج افزایش دهید !

از بهترین کارهایی که می توانید به منظور موفق شدن انجام دهید این است که ساعات مطالعه را به تدریج افزایش دهید که در کلاس کنکور مجازی به شما آموزش داده می شود. هیچ گاه به طور ناگهانی شروع به بالا بردن تعداد ساعات مطالعه دروس نکنید. زیرا پیامدهای منفی از جمله دلزدگی از درس را برای شما به همراه خواهد آورد. ایده آل ترین حالت ممکن برای افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند این است که از روزی 5 ساعت شروع کنند و هفته ای نیم ساعت به آن اضافه کنند. واقعیت این است که برداشتن قدم های کوچک تاثیر قابل ملاحظه ای در موفقیت های بزرگ دارد.

بررسی ساعات مطالعه رتبه های برتر

پس از اینکه به بررسی نکات مهم در خصوص ساعات مطالعه و کیفیت درس خواندن در کلاس کنکور آنلاین اشاره کردیم نوبت به این می رسد که رتبه های برتر را از این جهت نیز بشناسیم و تلاش کنیم که مانند آن ها به موفقیت برسیم. در مطالب گذشته به نحوه درس خواندن و مطالعه رتبه های برتر کنکور نیز اشاره کردیم. اگر می خواهید مانند آن ها باشید باید به روش مطالعه آن ها توجه کنید نه به ساعات مطالعه شان !

محمد تیموری

آقای تیموری موفق شد در کنکور سال 1399 به رتبه 3 کنکور تجربی دست پیدا کند. او معتقد است که مطالعه در قالب ساعات زیاد نمی تواند تضمین کننده موفقیت باشد. او در طول شبانه روز 7 ساعت درس می خواند و از کنکور های آزمایشی و کتاب های کمک درسی نیز بهره می گرفت.

علی چیت ساز

علی چیت ساز در کنکور تجربی سال 1399 به رتبه 8 دست یافت. او روزی 12 ساعت مطالعه می کرد. آقای چیت ساز به خوبی از فرصت خود استفاده می کرد. به این معنی که مطالعه دروس و منابع را به ماه های آخر کنکور موکول نمی کرد و از سال یازدهم شروع به درس خواندن کرد که باعث کاهش استرس امتحان می شود.

علی چیت ساز

امین ایمان پور

آقای ایمان پور به رتبه 3 کنکور انسانی در سال 1398 دست یافت. او در روز هایی که به مدرسه می رفت 6 ساعت و در روزهای تعطیل تا 11 ساعت مطالعه داشت. آقای ایمان پور یک اعتقاد مهم دارد که لازم است تمام دانش آموزان به آن باور داشته باشند. او معتقد است که یادگیری دروس و مطالعه با کیفیت یادگیری روش تست زنی باید در سال های قبل انجام شود. اگر کسی در طول سال های تحصیل نتواند به خوبی دروس را مطالعه کند و یاد بگیرد قطعا مطالعه او در سال های آخر نیز نتیجه بخش نخواهد بود.

محمدرضا ارشدی صوفیانی

اگر بخواهیم در خصوص ساعات مطالعه رتبه های برتر سخن بگوییم باید اشاره ای به آقای ارشدی صوفیانی از دیگر افراد موفق در کنکور تجربی نیز داشته باشیم .او توانست در کنکور تجربی سال 1398 به رتبه 5 دست پیدا کند. او در روز هایی که به مدرسه می رفت 5 ساعت و در روزهای تعطیل 10 ساعت مطالعه داشت. آقای ارشدی صوفیانی از کلاس های کنکور و کنکورهای آزمایشی به منظور شناخت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف استفاده می کرد.

 آمنه موسوی لقمان

خانم آمنه موسوی لقمان دارای رتبه 4 کنکور انسانی در سال 1398 است. او جزو آن دسته از افرادی محسوب می شود که تلاش و پشتکار زیادی داشت و مطالعه ای با کیفیت را به مطالعه در ساعات زیاد ترجیح می داد. خانم موسوی لقمانی 5 ساعت در طول روز مطالعه می کرد اما روزهای باقی مانده به کنکور میزان مطالعه خود را تا 11 ساعت نیز افزایش داد. او به یک نکته مهم اشاره می کند و آن هم این است که از سال اول دبیرستان نوع درس خواندن او به شکل کنکوری بود.

5/5 - (6 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا