آموزشیمقالات

شرایط لباس برای کنکور | روز کنکور چی بپوشیم ؟

شرایط لباس برای کنکور چگونه است ؟ کنکور برای اغلب داوطلبان شرایط سخت و دشواری است. به همین دلیل توصیه های مختلفی برای آن ها داریم تا در جلسه کنکور در نهایت راحتی و آسایش بتوانند به سوالات پاسخ دهند. یکی از این توصیه ها استفاده از لباس مناسب است. در ادامه شما را با ” شرایط لباس برای کنکور ” آشنا می کنیم.

شرایط لباس برای کنکور

توجه به شرایط لباس برای کنکور می تواند باعث آسایش خاطر داوطلبان شود که در کلاس کنکور مجازی نیز به آن اشاره شده است. کنکور در فصل گرم سال یعنی تابستان برگزار می شود و بهترین لباس برای پوشیدن در این فصل ، لباس های خنک و نازک است. اگر داوطلب در جلسه کنکور احساس راحتی نکند قطعا تمرکز او بهم خواهد ریخت و نمی تواند به درستی به سوالات پاسخ دهد. توضیح شرایط لباس برای کنکور به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان توضیح داده خواهد شد.

پوشیدن لباس خنک

همان طور که می دانید کنکور در تابستان برگزار می شود و همین مساله باعث می شود که بسیاری از افراد دچار پریشانی شوند. زیرا گرما به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در بهم ریختگی ذهن داوطلبان محسوب می شود. اساتید کلاس آنلاین کنکور توصیه می کنند حد الامکان از لباس های خنک و تابستانی استفاده کنید. این لباس ها غالبا نازک تر از سایر لباس ها هستند و می توانند احساس خنکی را به شما عزیزان منتقل کنند. لباس های تابستانی هم برای خانم ها و هم برای آقایان توصیه می شود.

عدم پوشیدن لباس های تنگ

متاسفانه پوشیدن لباس های تنگ در خانم ها و آقایان رواج زیادی دارد. اگر شما هم عادت به پوشیدن این نوع از لباس ها دارید باید در جلسه کنکور آن را فراموش کنید. پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوار و مانتو می تواند جریان گردش خون را در بدن شما دچار اختلال کند و علاوه بر دستپاچگی و کلافگی ، احساساتی از جمله عدم تمرکز را نیز برای شما به همراه می آورند. تا جایی که می توانید از لباس های آزاد و مقداری گشاد استفاده کنید. جواب دادن به سوالات کنکور به قدری انرژی ذهنی از داوطلبان می گیرد که دیگر توانی برای مقابله با احساسات ناشی از پوشیدن لباس نادرست باقی نمی ماند.

پوشیدن لباس طبق عرف

یکی از شرایط لباس برای کنکور این است که طبق عرف لباس بپوشید. به طور معمول آقایان از پیراهن و شلوار و خانم ها از مانتو ، شلوار و مقنعه استفاده می کنند. البته افرادی بوده اند که با پوشش های نا متعارف وارد جلسه کنکور شده اند و مشکلی از این بابت برای آن ها به وجود نیامده است. اما بهتر است که عرف را در نظر بگیرید  و طبق آن عمل کنید تا نگاه سایر داوطلبان شما را آزار ندهد.

پوشیدن لباس طبق عرف

 

شرایط لباس برای کنکور در کرونا

همان طور که می دانید مدت زیادی است که ویروس کرونا وارد کشور ما شده و تمام جوانب زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است برای همین همه به سمت کلاس کنکور آنلاین که بهترین گزینه می باشد روی آورده اند. کنکور نیز یکی از مواردی است که داوطلبان باید خود را با شرایط جدید آن وفق داده و بر اساس آن برخی از پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. در سال های گذشته که کنکور در شرایط سالم تری برگزار می شد و خبری از ویروس نبود داوطلبان نیازی به استفاده از موارد بهداشتی نداشتند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که باید در کنار پوشش به آن توجه شود.

ماسک

واقعیت این است که به دلیل شرایط کرونا ، ماسک به عنوان مکمل پوشش محسوب می شود. کمتر کسی وجود دارد که در این شرایط بدون ماسک از خانه خارج شود. در جلسه کنکور نیز باید حتما ماسک با خود همراه داشته باشید. زیرا برخی از داوطلبان دچار کرونا هستند و خودشان اطلاعی از این موضوع ندارند. البته اگر بیماری برخی از داوطلبان تشخیص داده شود قطعا مکان نشستن آن ها از داوطلبان سالم جدا خواهد شد.

الکل

الکل و ژل های ضد عفونی کننده باید همراه داوطلبان باشد. زیرا باید مرتبا دست های خود را به وسیله آن ها ضد عفونی کنند. البته اگر داوطلبی الکل و ژل ضد عفونی کننده با خود همراه نداشت مسئولین حوزه برگزاری کنکور آن را در اختیارشان قرار خواهند داد.

شیلد

شیلد همان محافظ هایی هستند که از جنس طلق می باشند و برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدن در جلوی صورت قرار داده می شود. استفاده از آن ضروری نیست اما می توانید برای پیشگیری از مشکلات احتمالی از آن استفاده کنید.

بهترین روش برای ایجاد تمرکز در داوطلبان

در این مقاله به شرایط لباس برای کنکور پرداختیم و نکاتی را نیز به عنوان مکمل پوشش مطرح کردیم که باید حتما در شرایط کرونایی آن را در نظر بگیریم و همچنین یادگیری موثر داشته باشیم و مهارت مطالعه خود را افزایش دهیم. سوالی که در این بخش به وجود می آید این است که آیا فقط در نظر گرفتن شرایط لباس برای کنکور می تواند باعث تمرکز داوطلبان در جلسه کنکور شود؟ آیا راه های دیگری وجود دارد که به کمک آن ها بتوانیم به بهترین نحو به سوالات پاسخ دهیم ؟

بهترین روش برای ایجاد تمرکز در داوطلبان

استفاده از تکنیک ها

برای بهبود پاسخ دهی به سوالات کنکور تکنیک های زیادی وجود دارد که می توان به مهم ترین آن ها یعنی مدیریت زمان در کنکور اشاره کرد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که داوطلبان با آن روبرو هستند کمبود زمان است. زیرا وقت زیادی برای پاسخگویی به سوالات صرف می کنند. در صورتی که بهترین روش این است که ابتدا سوالاتی که پاسخ آن ها را بلد هستید جواب دهید و سپس به سراغ باقی سوالات بروید.

همراه داشتن ساعت

ساعت یکی از مهم ترین ابزارهایی محسوب می شود که داوطلبان باید آن را با خود همراه داشته باشند. زیرا به کمک آن می توانند زمان را مدیریت کنند. اگر جزو آن دسته از دانش آموزانی هستید که در کنکورهای آزمایشی شرکت کرده اید حتما به خوبی می دانید که برای پاسخ گویی به هر سوال فقط چند ثانیه در اختیار دارید و اگر این مدت زمان را نادیده بگیرید قطعا زمان کم می آورید.

همراه داشتن مواد مغذی

ساعت برگزاری کنکور طولانی است و داوطلبان باید چند ساعت در جلسه حضور داشته باشند. این امر می تواند باعث افت فشار آن ها و کاهش قدرت تجزیه و تحلیل در آن ها شود. توصیه می کنیم از مواد مغذی مانند آبمیوه ، نوشیدنی ها ، مغزهای مقوی و … استفاده کنند.

4.2/5 - (18 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا