اخبار کنکور

ضرایب درس های کنکور 1401 | دروس عمومی و اختصاصی

در این مطلب به موضوع مهمی تحت عنوان ” ضرایب درس های کنکور 1401 ” خواهیم پرداخت. اطلاع و آگاهی از ضرایب دروس می تواند چراغ راه شما باشد و یادآور این موضوع که باید به کدام درس اهمیت بیشتری بدهید. برای آشنایی با ضرایب درس های کنکور 1401 با ما همراه باشید.

ضرایب درس های کنکور 1401

ضرایب درس های کنکور 1401 چگونه است ؟ هنگامی که دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین و داوطلبین از ضرایب دروس مطلع می شوند قادر خواهند بود تا دروس مورد مطالعه را اولویت بندی کنند و بر روی برخی از دروس زمان بیشتری بگذارند. این موضوع برای داوطلبینی که دیر شروع به درس خواندن کرده اند بسیار لازم و ضروری است. توصیه می کنیم بعد از آگاهی از ضرایب درس های کنکور 1401 ، بر روی دروسی که ضریب بالاتری دارند زمان بیشتری بگذارید. زیرا کسب درصد و تراز بالا در این دروس ضامن موفقیت شما در کنکور سراسری خواهد بود.

ضرایب دروس عمومی کنکور 1401

بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبین کنکور ، دروس عمومی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و با صرف زمان و تمرکز بر روی این دروس و کسب درصد بالا می توانید چند گام به موفقیت نزدیک تر شوید. در مطالب گذشته به نحو مطالعه دروس عمومی کنکور پرداختیم و نکاتی ارزنده را در این باره با شما عزیزان در میان گذاشتیم. در جدول زیر ضریب این دروس را مشاهده می کنید. ضریب دروس عمومی در تمام رشته ها شامل انسانی ، تجربی و ریاضی یکسان است و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد.

عنوان درس ضریب
ادبیات فارسی 4
عربی 2
دین و زندگی 3
زبان انگلیسی 2

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی 1401

ضرایب درس های کنکور 1401 در رشته تجربی شامل 5 زیر گروه مختلف می باشد. رشته تجربی یکی از پرطرفدارترین رشته ها محسوب می شود که زیر شاخه های مختلفی دارد و مهم ترین آن ها رشته پزشکی و پیراپزشکی است. هر ساله تعداد داوطلبین شرکت کننده در این رشته بیشتر از سایر رشته هاست. از جمله دروس اختصاصی رشته تجربی می توان به زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی ، ریاضی و زمین شناسی اشاره کرد که در جدول زیر ضرایب آن ها در کنکور را مشاهده خواهیم کرد.

زیر گروه زمین شناسی ریاضی زیست شناسی فیزیک شیمی
زیر گروه 1 0 2 4 2 3
زیر گروه 2 1 3 4 2 4
زیر گروه 3 4 3 2 2 2
زیر گروه 4 1 4 2 3 2
زیر گروه 5 1 3 2 2 2

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی 1401

 

ضرایب دروس اختصاصی کنکور ریاضی 1401

دروس اختصاصی کنکور ریاضی شامل 3 زیر گروه می باشد و از جمله دروس اختصاصی می توان به ریاضی ، فیزیک و شیمی اشاره کرد. هر کدام از این دروس برای دانش آموزان دارای دشواری خاصی است. اگر شما هم جزو دانش آموزانی هستید که در مطالعه دروس اختصاصی رشته ریاضی مشکل دارید می توانید به فیلم های آموزشی موجود در همین وب سایت مراجعه کنید. موسسه کنکور غرب آنلاین با استفاده از اساتید مطرح و برجسته در سطح کشور و برگزاری کلاس آنلاین کنکور و کلاس کنکور مجازی ، زمینه را برای یادگیری دانش آموزان و داوطلبین مهیا کرده و با بهره گیری از آخرین متدهای آموزشی و جدیدترین روش های مطالعاتی در تلاش است که کمک شایانی به آن ها در قبولی کنکور 1401 کند. تمام دوره ها و فیلم های آموزشی از راه دور و به صورت کلاس کنکور آنلاین برگزار می شود.
در جدول زیر ضرایب دروس اختصاصی کنکور ریاضی را مشاهده می کنیم.

زیر گروه ریاضی فیزیک شیمی
زیر گروه 1 4 3 2
زیر گروه 2 4 3 3
زیر گروه 3 3 2 3

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی 1401

در خصوص ضرایب درس های کنکور 1401 باید به یکی دیگر از رشته های پر داوطلب به نام انسانی نیز اشاره کنیم. تعداد دروس اختصاصی در این رشته بیشتر از سایر رشته هاست. به همین دلیل داوطلبین باید زمان بیشتری برای مطالعه آن ها صرف کنند. مهم ترین زیر شاخه هایی که جزو رشته انسانی محسوب می شوند حقوق ، حسابداری و روانشناسی است که همه ساله با متقاضیان زیادی مواجه هستند. در جدول زیر ضریب دروس اختصاصی رشته انسانی را مشاهده می کنیم.

زیر گروه ریاضی اقتصاد زبان و ادبیات فارسی عربی تاریخ و جغرافیا علوم اجتماعی فلسفه و منطق روانشناسی
زیر گروه 1 2 1 4 4 1 1 3 1
زیر گروه 2 4 2 2 1 1 3 1 2
زیر گروه 3 4 3 2 1 1 2 1 1
زیر گروه 4 3 2 2 1 3 2 2 3
زیر گروه 5 3 2 2 1 1 3 3 3

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی 1401

 

نکات مهم در مطالعه دروس !

در مطالب گذشته تحت عناوین مختلف تلاش کردیم تا نکات مهمی را در خصوص روش های مطالعه دروس ، مدیریت زمان کنکور ، کاهش استرس کنکور و حتی تغذیه کنکوری ها بیان کنیم. مطالبی که در مقاله های مختلف برای شما عزیزان آماده کردیم به میزان قابل ملاحظه ای می تواند نقشه راه را در اختیار شما قرار دهد. زیرا با آگاهی از کاربردی ترین نکات قادر خواهید بود تا از سد کنکور عبور کنید.
استرس یکی از مشکلات همیشگی داوطلبین است. داوطلبین راه های مختلفی را برای کاهش استرس و فشارهای روانی امتحان می کنند. اما توصیه ای که کارشناسان ما برای شما عزیزان دارند ورزش ، تغذیه مناسب و برنامه ریزی دقیق است. اگر بتوانید این سه عامل را به بهترین نحو در کنار یکدیگر اجرا کنید قطعا موفقیت در انتظار شما خواهد بود.
رعایت مواردی همچون خلاصه نویسی ، حاشیه نویسی ، تست های زمان دار و …. هر کدام می توانند چند گام شما را به جلو برانند. نحوه تست زنی دروس عمومی با دروس اختصاصی متفاوت است که در همین وب سایت در خصوص آن ها سخن گفتیم. به طور مثال برای تست زنی دروس عمومی نباید بلافاصله بعد از اتمام مطالعه اقدام به تست زنی کنید. بلکه باید تمام موارد از جمله خلاصه نویسی و مرور را انجام دهید و سپس به سراغ تست ها بروید. اما در خصوص دروس تخصصی وضعیت متفاوت است. برای ماندگاری مواردی از جمله فرمول ها باید سریعا بعد از اتمام مطالعه اقدام به تست زنی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا