اخبار کنکور

پر تست ترین فصل های مهم فیزیک در کنکور

در این مطلب به فصل های مهم فیزیک در کنکور خواهیم پرداخت. فیزیک یکی از دروس اختصاصی و همچنین پر فرمول می باشد که مطالعه آن برای برخی از داوطلبین دشوار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اگر جزو داوطلبانی هستید که تمایلی به خواندن تمام کتاب ندارید و یا دیر شروع به درس خواندن کرده اید و فرصت کافی در اختیار ندارید با اطلاع از فصل های مهم فیزیک در کنکور بتوانید تراز خوبی کسب کنید.

فصل های مهم فیزیک در کنکور

فصل های مهم فیزیک در کنکور کدامند ؟ بخشی از دفترچه سوالات اختصاصی مربوط به درس فیزیک است. این درس به عنوان یکی از مهم ترین دروس اختصاصی شناخته شده که از پر فرمول های مختلف است که در کلاس کنکور آنلاین به شما آموزش داده می شود. در برخی از مواقع باید فرمول ها را حفظ کنید اما در برخی دیگر از مواقع نیاز به یادگیری و فهم آن هاست. در مطالب گذشته تحت عنوان ” بهترین نحوه خواندن فیزیک کنکور برای رتبه برتر شدن ” به بررسی روش هایی پرداختیم که از طریق آن ها می توانید رتبه خوبی کسب کنید. اما واقعیت این است که بعضی از فصل های کنکور تست خیزتر از سایر فصل ها هستند.

تعداد از داوطلبین شرکت در کنکور دیر اقدام به شروع مطالعه می کنند. به همین دلیل غالبا فرصت کافی در اختیار ندارند تا کل کتاب و تست های مربوط به آن را بخوانند. به این داوطلبین توصیه می شود به سراغ فصل های مهم فیزیک در کنکور بروند و با مطالعه آن ها چند گام به جلو بروند. یا در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنند تا بتوانند از برترین اساتید کشور و مشاوره های پشتیبان بهره مند شوند.

مطالعه فصل های پر تست فیزیک کنکور

تعدادی از سوالات کنکور به صورت ترکیبی از چند فصل مطرح می شوند. پاسخ گویی به این سوالات نیازمند تسلط و سابقه زیاد در تست زنی است. اما تعدادی از سوالات کنکور به طور مستقل و بدون ارتباط با سایر دروس در کنکور مطرح می شوند. اگر می خواهید در مدت کوتاه به 50 % از کل فیزیک مسلط شوید پیشنهاد می کنیم در کلاس کنکور مجازی شرکت کنید و یا باید به سراغ تست خیزترین و فصل های مهم فیزیک در کنکور بروید. در ادامه به این فصل ها اشاره می کنیم.

  • فیزیک دوازدهم فصل 4 : این فصل مربوط به فیزیک اتمی و هسته ای است که غالبا 3 تست از آن مطرح می شود.
  • فیزیک یازدهم فصل 1 : این فصل در خصوص الکتریسیته ساکن است که 3 تست از آن در کنکور سراسری مطرح خواهد شد.
  • فیزیک یازدهم فصل 3 : فصل سوم از فیزیک یازدهم در خصوص مغناطیس و القای الکترومغناطیس است که 3 تست از آن مطرح می شود.
  • فیزیک دهم فصل 3 : این فصل شامل مبحثی به نام خواص فیزیکی ماده است که معمولا 2 تست از آن در کنکور سراسری مطرح خواهد شد.
  • فیزیک دهم فصل 4 : این فصل درباره دما و گرما می باشد که 3 تست از آن در کنکور مطرح می شود.

تعداد سوالاتی که از فصل های تست خیز و آسان فیزیک مطرح می شود شامل 14 سوال است که در بالا به آن ها اشاره کردیم. اگر بتوانید بر این مباحث مسلط شوید موفق خواهید شد 47 % از کل فیزیک کنکور را پاسخ دهید.

مطالعه فصل های پر تست فیزیک کنکور

نحوه مطالعه فیزیک کنکور

بهترین روش برای مطالعه فیزیک کنکور این است که بعد از تسلط به مبحث مورد نظر اقدام به تست زنی کنید. تست زنی دروس فرمولی باید بلافاصله بعد از اتمام مبحث باشد. این موضوع در خصوص دروس حفظیاتی و عمومی برعکس است. درباره این دروس باید ابتدا کل کتاب ( نه مبحث خاص ) را به اتمام برسانید سپس اقدام به تست زنی کنید.

در حین مطالعه فصل های مهم فیزیک در کنکور باید نکات مهم را یادداشت کنید. به جرات می توان گفت که تمام رتبه های برتر کنکورهای سال گذشته از تکنیک هایی نظیر خلاصه نویسی استفاده کرده اند. هنگامی که مطالب مهم را خلاصه وار می نویسید برای مرور درس کار آسان تری در پیش خواهید داشت. زیرا فقط نیاز است تا خلاصه ها را مرور کنید. خلاصه نویسی و حاشیه نویسی در خصوص مطالبی که درک آن ها برای شما دشوار است نیز کاربرد دارد.

بعد از اینکه با استفاده از روش هایی که به آن ها اشاره کردیم به مبحث مورد نظر مسلط شدید نوبت به این می رسد که به سراغ تست ها بروید. حل تست های سال های گذشته می تواند کمک قابل توجهی به شما کند. توصیه می کنیم بعد از حل تست به سراغ پاسخنامه تشریحی بروید و به پاسخنامه تستی بسنده نکنید. زیرا در پاسخنامه های تشریحی نکاتی وجود دارد که می تواند به فهم سایر مطالب به شما کمک کند.

یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبین مرتکب می شوند این است که فقط تست های سال های گذشته را پاسخ می دهند و تمرینات کتاب را فراموش می کنند. در صورتی که تمرینات کتاب و تمرکز بر روش حل آن ها می تواند شما را در درک بهتر مطلب یاری کند.

نحوه مطالعه فیزیک کنکور

نحوه تست زنی فیزیک کنکور

پس از اینکه به فصل های مهم فیزیک در کنکور و روش مطالعه این درس اشاره کردیم نوبت به این می رسد که با بهترین روش تست زنی این درس نیز آشنا شوید. اگر مطالب گذشته وب سایت را مطالعه کرده باشید به خوبی با موضوع ” تست های بدون زمان ” و ” تست های زمان دار ” آشنا هستید. منظور از تست های بدون زمان است که یک مجموعه تست را انتخاب کنید و با تمرکز و زمان کافی به پاسخ دهی بپردازید. بعد از اینکه به حل این نوع از تست ها مسلط شدید نوبت به این می رسد که زمان محدودی را برای حل تست های زمان دار در نظر بگیرید.

در هنگام حل تست های کنکور باید از تکنیک هایی کمک بگیرید که به شما در بهبود پاسخ دهی کمک می کند. یکی از این تکنیک ها به نام ” تکنیک دو خودکار ” است که می تواند به شما نشان دهد دلیل عدم پاسخگویی به برخی از سوالات چیست ؟ آیا سرعت عمل شما پایین است یا در یادگیری مبحث مورد نظر دچار مشکل هستید ؟ در مطالب گذشته به معرفی و بررسی این تکنیک پرداختیم.

4.1/5 - (54 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا