آموزشی

کلیدی ترین نکات سرجلسه کنکور که باید رعایت کنیم

رعایت مهم ترین و کلیدی ترین نکات سرجلسه کنکور می تواند موفقیت داوطلب را تضمین کند. مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم مربوط به مدیریت زمان و تکنیک هایی است که به کمک آن می توانید در آرامش بیشتری به پاسخ دهی سوالات مشغول شوید. با مهم ترین نکات سرجلسه کنکور همراه باشید.

نکات سرجلسه کنکور

نکات سرجلسه کنکور چیست؟ واقعیت این است که اغلب داوطلبان زمان زیادی را برای مطالعه دروس می گذارند و تلاش می کنند تا با بالاترین کیفیت کنکور را پشت سر بگذارند. اما در حقیقت اشتباهات بزرگی را در زمان برگزاری کنکور مرتکب می شوند که آن ها را از موفقیت دور می کند. نکات سرجلسه کنکور فقط مختص به همان چند ساعت نیست. بلکه می تواند از روز قبل آغاز و تا پایان کنکور ادامه داشته باشد.

هر چه به زمان کنکور نزدیک تر می شویم شاهد استرس بیشتری در وجود داوطلبان هستیم. این استرس امتحان و نگرانی طبیعی است زیرا مرحله مهمی از زندگی آن ها در حال شکل گرفتن می باشد که باید به بهترین شیوه از آن عبور کنند. دانش آموزانی که در کلاس کنکور آنلاین اما استرس کمتری دارند چرا که تمام مباحث رو به طور کامل یاد گرفته اند. یکی از نگران کننده ترین مواردی که هر ساله شاهد آن هستیم از دست دادن کنترل و تمرکز داوطلبان در حین کنکور است و همین امر سبب می شود تا تلاش یک سال و شاید چند ساله آن ها از بین برود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به ” نکات سرجلسه کنکور ” اختصاص دهیم تا داوطلبان با اطلاع و آگاهی از آن بتوانند این مسیر را بهتر طی کنند. در ادامه مطلب قبل از اینکه به نکات روز کنکور اشاره کنیم به روز قبل از آن می پردازیم. زیرا اشتباهاتی که در روز قبل از کنکور رخ می دهد سبب می شود تا تمام تلاش های شما در جلسه کنکور از بین برود.

نکات مهم در روز قبل از کنکور

خواندن مطلب جدید ممنوع !

از مهم ترین اشتباهاتی که داوطلبین مرتکب آن می شوند این است که تا روز آخر اقدام به یادگیری مباحث جدید می کنند. این کار به شدت اشتباه است زیرا باعث مشوش شدن ذهن شما خواهد شد. توصیه ای که مدرسین کلاس آنلاین کنکور برای شما عزیزان دارند این است که در روز قبل از کنکور به مرور دروس و جمع بندی مباحث بسنده کنید و به هیچ عنوان اطلاعات جدیدی به اطلاعات قدیمی خود اضافه نکنید.

پیدا کردن حوزه امتحانی

اگر آدرس و منطقه ای که حوزه امتحانی در آن واقع شده برای شما ناشناخته است باید یک روز قبل از برگزاری کنکور به آن محل بروید. متاسفانه برخی از داوطلبین این نکته را جدی نمی گیرند و در روز کنکور نمی توانند به موقع حوزه امتحانی را شناسایی کنند و دیر به جلسه کنکور می روند و نمی توانند وارد حوزه شوند. همین یک اشتباه ظاهرا کوچک ، سبب می شود تا شما یک سال از کنکور و دانشگاه رفتن عقب بیفتید و شاید هیچ گاه نتوانید خودتان را بخاطر این اشتباه کوچک اما بسیار بزرگ ببخشید.

پیدا کردن حوزه امتحانی

خوردن غذا و شام سبک

شب قبل از کنکور از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید. زیرا سبب می شود که نتوانید خواب راحتی داشته باشید. از غذاهای کمک کننده به ذهن برای مطالعه استقاده کنید. خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند توصیه می شود. نان ، برنج و سیب زمینی شامل این نوع از غذاها می باشند. توصیه بعدی این است که شام را زود بخورید و زودتر از سایر شب ها به رختخواب بروید. از مطالعه در شب های قبل از کنکور و شب زنده داری خودداری کنید تا میزان تمرکز و حافظه شما در روز کنکور در بالاترین میزان خود بماند.

نکات سرجلسه کنکور

چک کردن اسم و مشخصات

اولین کاری که در روز کنکور باید انجام دهید این است که اسم و مشخصات خود را بر روی برگه پاسخ نامه به دقت بررسی کنید. شماره صندلی را تطبیق دهید و وضعیت صندلی را بررسی کنید. اگر صندلی شما دچار مشکل است باید به مراقبین اطلاع دهید تا آن ها را برای شما تعویض کنند. همچنین افراد چپ دست باید بر روی صندلی چپ دست بنشینند تا بتوانند با تمرکز کافی به پاسخ دهی سوالات مشغول شوند.

همراه داشتن مواد مغذی

از دیگر نکات سرجلسه کنکور این است که مواد مغذی مانند خرما ، مغزهای تقویتی و همچنین یک بطری آب معدنی را با خود همراه ببرید. اگر در حین پاسخ دهی به سوالات احساس گرسنگی کردید حتما تعدادی مغز بخورید. اگر احساس تشنگی یا عدم تمرکز داشتید با نوشیدن آب سعی کنید تا حالتان بهتر شود.

پاسخ دادن به تست ها بر اساس ترتیب

یکی از اشتباهاتی که داوطلبین در جلسه کنکور انجام می دهند این است که ترتیب سوالات را رعایت نمی کنند. این امر سبب می شود تا سوالات زیادی از چشم شما پنهان بمانند و نتوانید به آن ها پاسخ دهید. اگر می خواهید مدیریت زمان را به بهترین نحو اجرا کنید ، اولین اصل این است که ترتیب را لحاظ کنید.

مدیریت زمان

در مطالب گذشته تحت عنوان ” 6 تکنیک مدیریت زمان کنکور برای موفقیت ” که در کلاس کنکور مجازی نیز به آن پرداخته می شود به ترفندهایی اشاره کردیم که به کمک آن ها می توانید زمان لازم را برای پاسخ گویی به تمام سوالات کنکور در اختیار داشته باشید. زمان لازم برای هر درس را بر تعداد سوالات تقسیم کنید. مشاهده می کنید که برای پاسخ دهی به هر سوال فقط چند ثانیه در اختیار دارید. با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان حتما قادر به تقسیم زمان خواهید بود.

مدیریت زمان

پر کردن کامل گزینه صحیح

داوطلبانی که برای چندمین بار در کنکور شرکت می کنند به خوبی می دانند که باید گزینه صحیح را کاملا پر کنند و از علامت هایی مانند تیک ، ضربدر و … خودداری کنند. بعد از اینکه گزینه صحیح را شناسایی کردید باید با مداد مشکی نرم تمام خانه را سیاه کنید. در غیر این صورت پاسخ شما مورد قبول قرار نخواهد گرفت. حتی اگر صحیح باشد.

توجه به فعل سوالات

منظور از توجه به فعل سوالات این است که به افعالی که در انتهای پرسش می آید توجه کنید. افعالی مانند است ، نیست ، بود ، نبود و ….  . متاسفانه بسیاری از داوطلبین به دلیل عدم تمرکز و عجله در پاسخ دهی به پرسش ها ، توجهی به افعال نمی کنند و همین امر سبب می شود که گزینه غلط را انتخاب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا