مشاوره کنکور

لازم ترین وسایل مورد نیاز کنکور 1401

وسایل مورد نیاز کنکور کدامند ؟ تمام داوطلبین در روز کنکور باید یک سری لوازم و مدارک را با خود همراه داشته باشند. برخی از این مدارک برای ورود به جلسه آزمون ضرروی است اما برخی از وسایلی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم در جهت آسایش داوطلب و افزایش کیفیت آزمون ضروری است. اگر می خواهید با وسایل مورد نیاز کنکور آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز کنکور

وسایل مورد نیاز کنکور شامل چه وسایلی می شود؟ کنکور بزرگ ترین آزمون کشور است که همه ساله برگزار می شود. تقریبا هر چند سال یکبار زمزمه هایی در خصوص حذف آن به گوش می رسد اما فعلا خبری از حذف کنکور نیست. به همین دلیل دانش آموزان و داوطلبان باید کاملا خود را برای این ماراتن آماده کنند که در دو سال اخیر به دلیل اپیدمی کرونا سخت تر هم شده است، و کلاس کنکور مجازی جای کلاس های درس حضوری را گرفته است. هر کدام از داوطلبینی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید با وسایل مورد نیاز کنکور آشنا باشند. یکی از مسائلی که برخی از داوطلبین با آن روبرو می شوند عدم اطلاع از وسایلی است که باید در جلسه کنکور با خود همراه داشته باشند و همین امر موجب می شود تا در روز موعود، دچار سردرگمی شوند و مشکلات زیادی برای آن ها به وجود آید.

کارت ورود به جلسه

در این مطلب نه تنها به وسایل مورد نیاز کنکور، بلکه به مدارکی اشاره می کنیم که باید حتما در جلسه کنکور آن ها را با خود همراه داشته باشید. مهم ترین مدرک ، کارت ورود به جلسه است. در این کارت تمام اطلاعات داوطلب قید شده است و اگر آن را با خود همراه نداشته باشید به هیچ عنوان اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت. چند روز قبل از برگزاری آزمون باید کارت ورود به جلسه را از سایت سنجش دریافت کنید. به علت برگزاری جلسات کلاس آنلاین کنکور و نرفتن دانش آموزان به کلاس های درس و نبودن اطلاع رسانی کافی برخی دانش آموزان این را فراموش می کنند. که در کنکور 1400 برای عده زیادی این مورد پیش آمده بود

کارت شناسایی

همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه یکی دیگر از ملزومات است. زیرا مراقبین در جلسه کنکور به سراغ شما می آیند و تمام اطلاعاتی که بر روی کارت ورود به جلسه وجود دارد را با کارت شناسایی شما تطبیق می دهند. وجود هر گونه مغایرت موجب می شود تا شما از آزمون محروم شوید. برای ورود به جلسه کنکور فقط کارت ملی کافی است اما توصیه می کنیم شناسنامه تان را نیز با خود ببرید. اگر به هر دلیلی نمی توانید کارت ملی را با خود همراه کنید ، شناسنامه هم کفایت می کند.

ساعت مچی

مدیریت زمان در جلسه کنکور ” از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا باید برای پاسخ گویی به هر درس و سوال ، زمان محدودی را در نظر بگیرید. اکیدا توصیه می کنیم از یک ساعت مچی دقیق و سبک استفاده کنید. استفاده از ساعت مچی های فلزی و سنگین توصیه نمی شود زیرا باعث بر هم زدن تمرکز شما خواهد شد.

وسایل مورد نیاز کنکور

مداد مشکی نرم

یکی از قوانینی که در جلسه کنکور وجود دارد این است که باید تمام سوالات را با مداد مشکی نرم پاسخ دهید و خانه گزینه مورد نظر را کاملا سیاه کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حداقل 3 عدد مداد مشکی نرم با مداد تراش با خود همراه داشته باشید. برخی از داوطلبین به استفاده از مداد نوکی یا اتود عادت دارند. از این بابت مشکلی وجود ندارد اما فراموش نکنید که احتمال خراب شدن اتود نیز وجود دارد. بهتر است که چند عدد اتود با نوک ، همراه داشته باشید.

پاک کن

در بسیاری از مواقع پیش می آید که داوطلب در حین مرور سوالات و پاسخ آن ها ، متوجه می شود که پاسخ یکی از پرسش ها را اشتباه علامت زده است. در این شرایط باید سریعا گزینه غلط را پاک کند. پاک کن از وسایل مورد نیاز کنکور محسوب می شود که باید دارای ویژگی هایی از جمله نرم بودن و پاک کنندگی قوی باشد. شب قبل از کنکور تمام وسایل مورد نیاز کنکور را چک کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

گواهی تایید سلامت

 به دلیل شیوع ویروس کرونا ، قانون جدیدی به قوانین کنکور در ایران اضافه شده است و آن هم اخذ گواهی تایید سلامت است. شما باید چند روز قبل از کنکور به وب سایتی که از طرف سازمان سنجش اعلام می شود مراجعه کنید و فرم مربوطه را در خصوص سالم بودن یا بیمار بودن پر کنید. بیماران کرونایی تحت شرایط ویژه ای در آزمون شرکت می کنند.

سوزن ته گرد

یکی از قوانینی که در خصوص شرکت در آزمون وجود دارد این است که تمام داوطلبین باید کارت ورود به جلسه را به سینه خود وصل کنند. بدین منظور باید از سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد استفاده کنند. اگر این وسیله را با خود همراه نداشته باشید معمولا مراقبین آن را به شما می دهند. اما توصیه می کنیم برای رفع استرس ها و فشارهای روانی حاصل از جلسه آزمون ، تمام وسایل مورد نیاز کنکور را در کنار خود داشته باشید.

مواد مغذی

زمان کنکور طولانی است و اغلب داوطلبان در این چند ساعت دچار مشکلاتی از جمله ضعف جسمانی می شوند. توصیه کارشناسان کنکور به داوطلبین عزیز این است که حتما مواد مغذی مانند ساندویچ نان و پنیر و گردو با خود همراه داشته باشند. همچنین مواد قندی طبیعی مانند انجیر ، خرما و توت نیز می تواند به آن ها کمک کند. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید و در مطلبی تحت عنوان ” تغذیه کنکوری ها ” نیز به آن اشاره کردیم این است که مواد قندی مصنوعی می تواند انرژی مغز را کاهش دهد و در ایجاد خواب آلودگی تاثیر داشته باشد. پس تا جایی که می توانید از قندهای طبیعی برای بالا بردن انرژی خود استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیاز کنکور

مایعات

مهم ترین مایعاتی که باید در جلسه کنکور همراه داشته باشید آب است. البته می توانید آبمیوه های طبیعی هم بنوشید اما آب می تواند نیاز شما را به رفع تشنگی تامین کند. در هنگام نوشیدن آب مراقب دفترچه و پاسخنامه باشید تا خیس نشود.

دستمال

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز کنکور ، دستمال کاغذی یا پارچه ای است. اتفاقاتی که در طول چند ساعت در جلسه کنکور می افتد قابل پیش بینی نیست. مواردی از جمله سرفه و عطسه شما را نیازمند دستمال خواهد کرد.

پوشیدن لباس راحتی

از دیگر توصیه هایی که به داوطلبین عزیز داریم و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند این است که در روز کنکور لباس راحت و آزاد بپوشند. زیرا تنگ بودن لباس می تواند احساس آشفتگی در داوطلب به وجود آورد که نتیجه آن عدم تمرکز بر روی سوالات خواهد بود.

توصیه ما به شما

بی شک وضعیت تحصیل در این سال های اخیر با دشواری های زیادی رو به رو بوده و وضعیت تحصیل دانش آموزان از گذشته سخت تر شده است. درس خواندن در این دوران با توجه به ای شرایط برای دانش آموزان سخت تر شده است. پیش بردن دروس به صورت آنلاین تفاوت های بسیاری دارد بنابراین اگر به دنبال یک کلاس کنکور آنلاین خوب هستید غرب آنلاین اینجاست تا خواسته شما را برطرف کند. موسسه غرب آنلاین با به کارگیری بهترین متد ها و دبیران مجرب می خواهد تا این سختی ها را برای دانش آموزان کمتر کند. اگر قصد اطلاعات بیشتر دارید صفحات کلاس کنور آنلاین یا مجازی سر بزنید.

 

4.7/5 - (54 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا