مقالات

چرا دانش آموزان برای موفقیت در آزمون کنکور به مشاور نیاز دارند؟

موفقیت در آزمون کنکور

امروز قصد داریم تا به یکی از مهم ترین سوالاتی که احتمالا ذهن هر دانش آموز کنکوری را به خودش مشغول کرده بپردازیم. «چرا به مشاور نیاز داریم؟ اصلا مگه همه رتبه‌های برتر مشاور داشتن؟ مگه به تنهایی نمی‌شه موفق شد؟» همه ما می‌دانیم که هر دانش آموزی برای رسیدن به موفقیت در آزمون کنکور مسیر سخت و طولانی را در پیش دارد پس نباید در چنین راه ناشناخته‌ای به تنهایی قدم بردارد تا به بی راهه کشیده شود. دقیقا همین جاست که نقش و اهمیت مشاوران کنکوری نمایان می‌شود و ما متوجه می‌شویم چرا برای موفقیت در کنکور به مشاور نیاز داریم. در ادامه این مقاله با غرب آنلاین همراه باشید.

چرا به مشاور کنکور نیاز داریم؟

برخلاف تصورات پاسخ به این سوال بسیار ساده است! هدف و مقصد نهایی هر دانش آموزی رسیدن به نتیجه خوب در آزمون کنکور و قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور است. برای رسیدن به این مقصد، مسیرهای زیادی وجود دارد اما نباید فراموش کرد که مسیرهای درست بسیار کمتر از بی راهه‌ها هستند. پس اگر ما نتوانیم مسیر درستی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنیم، شکست حتمی است! البته این حرف به معنای آن نیست که در صورت نبود مشاور شما قطعا شکست خواهید خورد، اما در صورت بودن او مسیر را برای خودتان ساده تر کرده‌اید.

چرا دانش آموزان برای موفقیت در آزمون کنکور به مشاور نیاز دارند؟

کنکور یک آزمون است و در حقیقت مسیر مطالعه آن نیز بر اساس آزمون و خطا بنا شده است. به عبارت دیگر برای فهم و درک درست از مطالب و یا پیدا کردن روش درست مطالعه ممکنه ماه‌های متمادی و آزمون خطا و سپری شود. شاید هم نیاز باشد تا برای کوچک ترین مسئله‌ای زمان زیادی را صرف کنید و در آخر نیز نتیجه مطلوبی به دست نیاورید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما از تجربه‌های افراد متخصص و مشاوره‌های آن‌ها استفاده نکنید و به تنهایی در یک مسیر دشوار قدم بردارید.

اما اگر تیمی از مشاورانی که چنین مسیری را طی کردند و به مقصد رسیدند در کنار شما باشند، قطعا نتیجه کار بهتر خواهد بود. در درجه اول شما در زمان خود یعنی زمانی که باید صرف مطالعه شود، صرفه جویی کرده‌اید و برای آزمون و خطا آن را از دست ندادید. نکته مهم دیگر حذف شدن مسیرهای اشتباه و مضره چرا که مسیر کنکور پر است از مسیرهای غلط! کار مهم دیگری که مشاور انجام می‌دهد، حفظ انگیزه شما برای رسیدن به هدف نهایی است. شما روزهای سختی را تا روز آزمون سپری خواهید کرد که ممکن است باعث سرخوردگی شما شود اما وجود یک مشاور می‌تواند در حفظ انگیزه به شما کمک کند.

جمع بندی

همین موارد ساده لزوم وجود یک مشاور کنکوری را برای موفقیت در آزمون کنکور نشان می‌دهد. شما نیز اگر به مشاور نیاز دارید، می‌توانید روی غرب آنلاین حساب کنید! همچنین اگر برای دروس عمومی یا تخصصی کنکور 1403 یا کنکور 1404 به منابع و کلاس آنلاین کنکور نیاز داشتید نیز، دوره‌های غرب آنلاین با تخفیف ویژه برای شما دانش آموزان عزیز در دسترس است.

نویسنده: ماهان حیاتی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا