مقالات

چطور در کنکور موفق شویم؟

چطور در کنکور موفق شویم؟

هر فرد در طول زندگی خود به طور غریزی خواهان کسب موفقیت در کارهایش است اما در این راه، همواره با موانع بزرگ و کوچکی برخورد می‌کند. نحوه برخورد و عبور از این موانع در ادامه‌ی این مسیر برای هر کسی تعیین کننده می‌باشد. موفقیت شما دانش‌آموزان عزیز نیز از مسیر پر فراز و نشیب آزمون کنکور می‌گذرد. در این مقاله قصد داریم تا 5 راه برای موفقیت در این آزمون سرنوشت ساز را به شما معرفی کنیم تا بتوانیم ذره‌ای از دشواری‌های راه را برای شما هموار کنیم. پس با غرب آنلاین همراه باشید تا در آزمون پیش رو یعنی کنکور 1403  به بهترین نتیجه‌ی ممکن برسید.

1. برنامه ریزی دقیق و منظم

سعی کنید با یک مشاور خوب و کاربلد همراه شوید تا بتواند با گرفتن اطلاعات دقیق و کامل از شما، برنامه‌ای خوب و کامل به شما ارائهدهد و گام به گام شما را جلو ببرد و در مسیر موفقیت قرار دهد. کنکور یک رقابت یک ساله است که البته به تعبیر بسیاری چند ساله وفرسایشی است، پس سعی کنید صبور باشید و با تلاش و برنامه ریزی منظم مسیر خود را ادامه دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود در روزاعلام نتایج دست پیدا کنید.

2. درست مطالعه کنید تا درست تست بزنید

نحوه‌ی درست مطالعه یک امر شخصی است. در حقیقت این مسئله می‌تواند برای هر کسی متغیر باشد. بعضی‌ها باید در جایی خلوتمثل کتابخانه به مطالعه منابع بپردازند و بعضی دیگر در جاهای شلوغ هم توانایی فهم مطالب را دارند. عده‌ای تنها به مطالعه کتاب‌هابسنده می‌کنند و عده‌ای نیاز به کلاس‌های فوق برنامه خصوصی یا گروهی دارند. با داشتن یک مشاور و پشتیبان حرفه‌ای می‌توانیدبهترین روش مطالعه خود را پیدا کنید. این مسئله اهمیت زیادی در نتیجه شما که همان تست زنی است خواهد داشت.

3. منابع لازم و مهم را تهیه کنید

منابع لازم جزء مهم‌ترین ابزار یک کنکوری است. دقیقا مثل سلاح یک سرباز. سلاحی که اگر درست انتخاب نشود بدون شک یکی ازدلایل اصلی شکست خواهد بود. شما باید به دنبال بهترین کتب و جزوات یا پکیج‌های آموزشی باشید تا در کنار کتاب‌های درسی به عنوان مکملی قدرتمند به کمک شما بیایند. انتشارات متعددی اقدام به چاپ و نشر چنین منابعی می‌کنند که با مشورت با مشاور خود می‌توانید آن‌هایی که مورد نیاز شما هستند را پیدا کنید.

4. آمادگی بدنی و شرایط روحی را فراموش نکنید

مسئله‌ای که شاید کمتر به آن پرداخته شود وضعیت روحی و جسمانی داوطلب است. سعی کنید از استرس و هیجانات منفی دوری کنید تا از نظر روحی برای روز جلسه آماده باشید. (در پایان همین مطلب راهکارهایی برای کاهش استرس نیز به شما معرفی می‌کنیم) همچنین تا جایی که می‌توانید از دراز کشیدن و یا ایستادن هنگام مطالعه اجتناب کنید و تا جایی که ممکن است به صورت نشسته پشت میز یا بر روی زمین دروس خود را مطالعه کنید. تمام این‌ها به شما کمک خواهد کرد تا در جلسه کنکور از نظر روحی و جسمی در شرایط خوبی باشید.

5. کنکور را شبیه سازی کنید!

قرار گرفتن در موقعیت کنکور می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. آزمون‌های آزمایشی می‎‌توانند شما را با حال هوای کنکور و همچنین سبک سوالات آشنا کنند و به نوعی سنگ محکی برای اطلاعات حال حاضرتان باشند. مشاوران معتقدند شرکت در آزمون‌های آزمایشی به صورت منظم باعث می‌شود دانش‌آموز برنامه درسی جامعی داشته باشد و به مطالب او نیز نظم می‌بخشد. علاوه بر این این آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قدرت خود پیدا کنید و آن‌ها را بهبود بخشید.

چطور در کنکور موفق شویم؟

* نکاتی برای کاهش استرس

  1. نگرش مثبت داشته باشید و به جای پرخاشگری بپذیرید که رویدادهایی وجود دارند که قادر به کنترل آن‌ها نیستید.
  2. به جای عصبانیت، دفاع یا انفعال، احساسات و عقاید خود را مطرح کنید.
  3. تکنیک های آرام سازی را یاد بگیرید و تمرین کنید.
  4. مدیتیشن، یوگا یا تای چی را امتحان کنید و به طور منظم تمرین کنید.
  5. بدن شما در صورت تناسب بهتر می‌تواند با استرس مقابله کند.
  6. وعده‌های غذایی سالم و متعادل بخورید.
  7. یاد بگیرید که زمان خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.
  8. برای سرگرمی‌ها و علایق خود وقت بگذارید.
  9. استراحت و خواب کافی را به هیچ عنوان فراموش نکنید چرا که تاثر مستقیمی بر درک مباحث دارند.
  10. برای کاهش استرس به الکل، مواد مخدر یا رفتارهای اجباری اعتماد نکنید و سعی کنید به دنبال حمایت اجتماعی باشید.
  11. وقت کافی را با کسانی که دوستشان دارید بگذرانید.

نویسنده: محمد حسین ویسی دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا