اخبار کنکورمقالات

کنکور اردیبهشت 1403 (اخبار کنکوری)

کنکور همیشه یک موضوع مهم و پرحاشیه است که اخبار مربوط به آن جنجال زیادی به پا می‌کند. تغییر کنکور اردیبهشت 1403 نیز یکی دیگر از خبرهایی است که کم‌وبیش شنیده می‌شود. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم درباره صحت‌وسقم این خبر تحقیق کنیم و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا کنکور 1403 در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؟

در سال‌های پیش کنکور در یک نوبت برگزار می‌شد. اما همان‌طور که شاهد بودید در سال 1402 کنکور سراسری در دو نوبت در دی‌ماه و تیرماه برگزار شد. تغییراتی در کنکور 1402 ایجاد شده بود که در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. یکی از این تغییرات تأثیر مستقیم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بر نتایج کنکور است که در هر نوبت به‌صورت مستقیم روی نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد.

این تغییرات شامل تغییر زمان کنکور هم می‌شود. یعنی در کنکور 1403، کنکور سراسری در دو نوبت یعنی در اردیبهشت و تیرماه برگزار خواهد شد.

البته داوطلبان به‌صورت اختیاری می‌توانند در هر دو کنکور یا در یکی از این آزمون‌ها شرکت کنند و تا دو سال هم فرصت دارند که از نتیجه کنکورشان برای انتخاب رشته استفاده کنند. هدف از ایجاد این تغییر و برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت، آشنا کردن داوطلبان با سؤالات کنکور و فضای برگزاری آزمون است.

به همین خاطر افرادی که برای شرکت در کنکور اضطراب و ترس دارند، می‌توانند در هر دو آزمون شرکت کنند تا ترس و اضطرابشان از بین برود. همچنین افرادی که چند سال پشت کنکور مانده‌اند، نیازی نیست صبر کنند تا سال بعدی کنکور جدید برگزار شود. این افراد می‌توانند در یک سال دو کنکور بدهند و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند.

زمان ثبت‌نام کنکور اردیبهشت 1403

اگر قصد شرکت در کنکور اردیبهشت 1403 را دارید، باید عجله کنید. زیرا مهلت ثبت‌نام این آزمون در آبان ماه است.
افرادی که بخواهند در کنکور نوبت اول یعنی اردیبهشت شرکت کنند، بایستی از تاریخ 21 تا 27 آبان ماه 1402 برای ثبت‌نام اقدام کنند.

افرادی که قصد داشته باشند در کنکور مرحله 2 یعنی کنکور تیر 1403 شرکت کنند، باید برای ثبت‌نام از 7 تا 12 فروردین 1403 دست‌به‌کار شوند.
برای کسب رتبه های برتر در کنکور 1403 شرکت در کلاس کنکور آنلاین را فراموش نکنید. همچنین برای اطلاعات کامل ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و اخبار دقیق‌تر را از این طریق پیگیری نمایید.

زمان برگزاری کنکور اردیبهشت 1403

زمان برگزاری کنکور 1403 در سایت سازمان سنجش اعلام می‌گردد. اما بر اساس اخبار به‌دست‌آمده تاریخ برگزاری کنکورهای رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان مشخص شده است.

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور اردیبهشت 1403 یعنی مرحله اول در تمام رشته‌ها شرکت کنند، باید برای 6 و 7 اردیبهشت ماه آماده باشند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.
تاریخ برگزاری کنکور تیر 1403 یا همان مرحله دوم کنکور نیز در 7 و 8 تیرماه است.

برگزاری کنکور اردیبهشت 1403 به‌صورت آنلاین

طبق اخبار به‌دست‌آمده از سازمان سنجش و آموزش کشور، در سال 1403 کنکور اردیبهشت و تیرماه به‌صورت الکترونیکی یا آنلاین برگزار می‌شوند. هدف از برگزاری آنلاین کنکور افزایش امنیت آزمون است. در این آزمون داوطلبان می‌توانند از مانیتورهای هوشمند استفاده کنند و به سؤالات خود پاسخ دهند. همچنین امکان بررسی نتیجه آزمون به‌صورت هم‌زمان وجود دارد. البته این اخبار هنوز به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند. برگزاری آزمون بزرگی مانند کنکور به‌صورت الکترونیکی می‌تواند یک چالش بزرگ باشد که دارای فواید و معایبی است که با گذشت زمان مشخص می‌شوند.

کلاس کنکور اردیبهشت 1403

نتایج کنکور اردیبهشت 1403

نتایج کنکور اردیبهشت 1403 یا کنکور مرحله دوم که در تیرماه برگزار می‌شود، پس از یک ماه منتشر می‌شود.

نتایج اولیه شامل یک کارنامه می‌شود که نمی‌توان از طریق آن انتخاب رشته کرد. به همین خاطر داوطلبانی که در کنکور مرحله اول شرکت کرده‌اند، پس از دریافت کارنامه اولیه قادر به انتخاب رشته نخواهند بود تا زمانی که نتیجه نهایی همه داوطلبان که در هر دو مرحله شرکت کرده‌اند، مشخص شود. سپس به‌صورت هم‌زمان همه داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

افرادی که در هر دو نوبت کنکور یعنی نوبت اردیبهشت و تیر شرکت کرده باشند، یک تراز کنکور دریافت می‌کنند که بر اساس نتایج اردیبهشت و تیرماه یکسان‌سازی شده است

نحوه یکسان‌سازی تراز کنکور برای این داوطلبان به‌صورت دقیق مشخص نیست. اما بر اساس اخبار به‌دست‌آمده که جزئیاتی درباره آن منتشر نشده است، بر اساس فرمول‌های خاصی سازمان سنجش تراز نهایی کنکور این افراد را محاسبه می‌کند.

کلام پایانی

بر اساس اخبار کنکوری در سال 1403، آزمون بزرگ کنکور در اردیبهشت و تیرماه و در دو نوبت به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود. هر یک از داوطلبان می‌توانند به‌صورت اختیاری در یک یا هر دو آزمون شرکت کنند. گفته می‌شود این آزمون قرار است به‌صورت الکترونیکی برگزار شود و سوابق تحصیلی داوطلبان 40 تا 50 درصد بر نتایج کنکور تأثیر دارد. نتیجه کنکور نیز پس از یک ماه اعلام می‌شود. اما داوطلبان برای انتخاب رشته باید صبر کنند تا همه داوطلبان نتایج خود را دریافت کنند و به‌صورت هم‌زمان انتخاب رشته کنند.

4.4/5 - (12 امتیاز)

نمایش بیشتر

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام ؛من پارسال ترمیم معدل کردم اما نتیجه خوبی نداشت ،میتونم امسال دوباره ترمیم کنم ؟ البته برای کنکور فرهنگیان میخوام ترمیم کنم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      ترمیم معدل فقط یکبار قابل انجام است

    2. سلام يعني منابع کنکور اردیبهشت همون منابع کنکور های قبلی هست؟ پس کنکور فرهنگیان چیه

  2. سلام در امتحان ترمیم اگر نمره ترمیم از نمره قبلی خودم کمتر شد چه اتفاقی می افتد . آیا بالاترین نمره ملاک است و ثبت میشود؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله بالاترین نمره لحاظ می شود.

  3. سلام من سال ۸۱ دیپلم گرفتم سوابق تحصیلی من تاثیرمنفی داره تو کارنامه چیکارکنم

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین ترمیم معدل یکبار انجام بدید و نمرات جدید جایگزین نمرات قبلی شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا