اخبار کنکورمقالات

زمان و تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1403

کنکور یک رقابت بزرگ بر سر رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های ایران است که مانند سال گذشته در دو نوبت در هر سال برگزار می‌شود. بسیاری از متقاضیان ورود به رشته‌های گوناگون دانشگاهی به دنبال تاریخ ثبت نام کنکور سراسری هستند تا زودتر بتوانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. کنکور سال آینده به صورت جامع و در همه رشته‌های تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان‌های خارجی و برای ورود به دانشگاه‌های سراسری و آزاد انجام می‌شود. با توجه به جدید ترین اخبار کنکور 1403 که در سال‌های اخیر در مورد زمان و جزئیات کنکور به وجود آماده است، اطلاع‌رسانی درباره تاریخ ثبت نام کنکور سراسری در هر دو نوبت بسیار مهم است.

تاریخ ثبت نام کنکور سراسری امسال چه زمانی است؟

همان طور که می‌دانید از چند سال گذشته تا به امروز کنکور سراسری و آزاد به صورت جامع و یک جا برگزار می‌شود. این کنکور در دو نوبت ثبت نام شده و در دو نوبت نیز برگزار خواهد شد. جزئیات و زمان برگزار کنکور و همچنین زمان ثبت نام برای آن‌ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور، و در وب سابت این سازمان، اطلاع‌رسانی می‌شود.

بنا به اطلاعات وب سابت سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام کنکور سراسری در نوبت اول از تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 تعیین شده است. زمان ثبت نام در کنکور و برای نوبت دوم نیز از تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 خواهد بود. متقاضیان کنکور باید در مهلت‌ها و تاریخ‌های اعلام شده به وب سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و تمام مراحل ثبت نام در کنکور را به انجام برسانند.

کنکور سال 1403 در چه زمانی برگزار می‌شود؟

همان طور که گفته شد از سال‌های گذشته، برگزاری کنکور در ایران در دو نوبت انجام می‌شود. تاریخ برگزاری کنکور نوبت اول در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی شده است. تاریخ برگزاری نوبت دوم کنکور سال 1403 نیز در تاریخ‌های 7 و 8 تیر 1403 خواهد بود.

آیا تاریخ ثبت نام کنکور سراسری برای افراد جامانده از ثبت‌نام، تمدید خواهد شد؟

در سال‌های گذشته سازمان سنجش برای افرادی که از ثبت نام کنکور به هر دلیلی جامانده بودند، مهلتی اضافه در نظر می‌گرفته است. این روزها با توجه به شرایط ممکن است تغییراتی داشته باشد. بهتر است برای آگاهی از تمدید مهلت تاریخ ثبت نام کنکور سراسری، به اطلاعیه‌هایی که سازمان سنجش منتشر می‌کند، توجه داشته باشید.

در این مهلت، افرادی که به هر دلیلی مانند عدم اطلاع از زمان، ناقص بودن مدارک و یا دیگر مشکلات، ثبت نام نکرده باشند، می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. در این مهلت اضافی، همچنین افراد و متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده‌اند، می‌توانند برای ویرایش مشخصات خود از طریق وب سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

بورسیه تحصیلی چیست؟ + شرایط بورسیه

 

مراحل ثبت نام در کنکور و در سایت سازمان سنجش

داوطلبان کنکور باید این مراحل را در تاریخ ثبت نام کنکور سراسری انجام دهند:

  • مراجعه به وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org
  • دانلود دفترچه راهنمای کنکور سراسری و جامع ایران و مطالعه شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون
  • آگاه شدن از شرایط و مدارک ثبت‌نام در هر کدام از نوبت‌های کنکور سراسری
  • جمع‌آوری و فراهم‌کردن مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در آزمون
  • ورود به بخش «ثبت‌نام در کنکور سراسری» در صفحه اصلی سایت سازمان سنجش
  • در این مرحله اطلاعات کاملی از فرد خواسته می‌شود تا بتواند در سامانه جامع آزمون‌های سراسری عضو شود.
  • پس از عضویت در سامانه نام کاربری و رمز مخصوص را دریافت کرده و وارد پرتال کاربردی مخصوص خود شود.
  • خرید کارت اعتباری از این وب‌سایت با پرداخت هزینه ثبت‌نام
  • در این مرحله اطلاعات محل سکونت فرد و نیز راه‌های تماس با او مانند شماره تلفن و کدپستی خواسته می‌شود که باید با دقت وارد شود.
  • در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعات و مدارک آپلود شده به کاربر نمایش داده می‌شود تا در صورت تایید برای نهایی شدن ثبت نام اقدام شود.
  • در این مرحله هزینه آزمون با توجه به تعداد رشته‌هایی که فرد در آن ثبت نام کرده انجام می‌شود.
  • داوطلبان باید توجه داشته باشند که نهایی شدن ثبت‌نام با توجه به پرداخت هزینه آزمون انجام می‌شود و در صورت پرداخت نکردن این هزینه، ثبت‌نام شما به صورت نهایی در سیستم ثبت نخواهد شد.
  • پس از انجام همه این مراحل و تایید نهایی اطلاعات، سیستم به فرد متقاضی، کد رهگیری و شماره پرونده خواهد داد. این دو کد برای ورود دوباره به سیستم و دریافت کارت ورود به آزمون و نیز برای ویرایش اطلاعات در زمان‌های دیگر لازم خواهد شد. پس از بهتر است آن را در جایی ذخیره یا یادداشت کنید.
  • یک نسخه از فرم ثبت‌نام در کنکور را به صورت فایل PDF برای خود ذخیره نمایید.

کلام پایانی

تاریخ ثبت نام کنکور سراسری برای هر دو نوبت، در وب سایت سازمان سنجش اعلام شده است. این تاریخ برای نوبت اول، 5 تا 11 آذر ماه 1402 و برای نوبت دوم از 7 تا 12 فروردین ماه 1403 خواهد بود.

5/5 - (4 امتیاز)

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا