مشاوره کنکورمقالات

بهترین منابع و دروس کنکور تجربی 1403

بر اساس تعداد شرکت کنندگان، کنکور تجربی تقریبا سخت ترین کنکور میان تمام رشته ها برای قبولی در دانشگاه های ایران است. بنابراین مطالعه زیاد و پیدا کردن منابع مناسب برای آن ضروری است. اکنون منابع زیادی برای تست زدن و مطالعه مباحث این رشته وجود دارد که به همه آن ها نیاز ندارید. تنها با خواندن برخی منابع از غول کنکور عبور خواهید کرد. بنابراین منابع مفید مربوط به دروس کنکور تجربی را در این مقاله خواهید شناخت.

سراغ کتاب های دروس عمومی کنکور تجربی نروید!

با توجه به این که دروس عمومی در کنکور1403 و سال آینده نمی آید، نیازی به خرید کتاب های کمک درسی آن ها نیست. انتشارات مطرح در یکی دو سال اخیر دست به عرضه کتاب های عمومی نزده اند و این تاثیر پایین این دروس را در کنکور نشان می دهد. لازم به ذکر است ضریب دروس در امتحان نهایی در دروس عمومی بیشترین ضریب را داشته و تنها سوابق تحصیلی و نمره امتحان نهایی برای دروس عمومی مهم است. بنابراین جدا از مطالعه آن ها برای امتحانات نهایی، تمرکز اصلی خود را روی دروس تخصصی بگذارید.

کتاب‌های زیست پایه به پایه خیلی سبز؛ بهترین انتخاب برای زیست شناسی

بی شک مطالعه زیست کنکور مهم ترین و تعیین کننده ترین درس کنکور تجربی به شمار می رود و همواره باید در برنامه مطالعاتی شما باشد. در میان کتاب های زیادی که برای این درس منتشر شده است، به دنبال کتابی پر حجم و پر از نکته باشید. خود این درس مملو از نکات برای تست است و یافتن کتابی که این نکات را در قالب تست بیاورد، مهم خواهد بود.

این جا است که کتاب های پایه به پایه خیلی سبز به کمکتان می آید. زیست سال های دهم تا دوازدهم توسط این کتاب ها پوشش داده شده اند و آن ها را می توان با قیمت های مناسب تهیه کرد. جدا از تست های ارزشمند، نکات فوق العاده ای در بخش جزوه های این کتاب ها در دسترس قرار گرفته است.

شیمی پایه به پایه و جامع خیلی سبز

جدا از زیست، شیمی کنکور نیز از دروس مهم دیگر در این رشته محسوب می شود. دو نوع از کتاب های پایه به پایه و جامع خیلی سبز می تواند راهنمای خوبی در این مسیر برای دانش آموزان باشد. درسنامه های مناسب، تست های استاندارد و پاسخ های تشریحی کامل برای هر یک از این تست ها از جمله ویژگی های جذاب این کتاب ها به شمار می روند.

علاوه بر شرکت در کلاس کنکور آنلاین تست زنی با کتاب های خیلی سبز کمک بسزایی به شما می کند. شیمی جامع تفاوت هایی با پایه به پایه دارد. مثلا حجم آن نصف پایه به پایه است و تست ها و درسنامه های کمتری دارد. در صورتی که زمان کمی تا کنکور دارید و می خواهید کمتر به این درس بپردازید، شیمی جامع را تهیه کنید. در غیر این صورت شیمی پایه به پایه مباحث و تست های بیشتری را در خود گنجانده است.

شیمی مبتکران

دروس کنکور تجربی در حوزه شیمی را با انتشارات مبتکران ادامه می دهیم که در دو مدل تک جلدی و دو جلدی در دسترس است. این کتاب ها درسنامه و تست های بسیار زیادی را در خود دارند. پس برای افرادی که بدون نیاز به معلم به دنبال رسیدن به درصدهای بالا هستند، ایده آل خواهد بود.

جالب است بدانید کتاب دو جلدی حجم کمتری از درسنامه ها را به خود اختصاص داده است و بیشتر تست ها را در خود جای داده است. از نکات اضافه در این کتاب پرهیز شده است تا دانش آموزان صرفا به تست زدن و راه و روش انجام درست آن مشغول شوند. پاسخنامه تشریحی کامل را باید یکی از مزایای فوق العاده این کتاب ها عنوان کرد تا مشکل تمام دانش آموزان در هر مبحثی برطرف شود.

ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

ریاضی هم یکی از آن درس هایی است که توسط متقاضیان حداقل باید به درصد معقولی در کنکور برسد. با وجود کتاب های زیاد در این حوزه، دو منبع از خیلی سبز به نام های ریاضی جامع و ریاضی مهروماه را توصیه می کنیم. هر یک از آن ها درسنامه های کامل به همراه تست های استانداردی دارند و از پاسخنامه تشریحی جذابشان نباید عبور کرد.

میزان دشواری تست های کتاب مهروماه کمی بیشتر است، اما هر دو مورد را می توان گزینه های خوبی در نظر داشت. پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن حساسیت روی این درس، هر دو کتاب و در  غیر این صورت یکی از آن ها را تهیه کنید.

فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز و میکرو طبقه بندی گاج

فیزیک از جمله درس هایی است که دانش آموزان تجربی مشکلات فراوانی با آن دارند. بنابراین پیدا کردن منبعی که دروس کنکور تجربی مربوط به فیزیک را با لحنی شیوا توضیح دهد، یکی از واجبات است. در این درس نباید آن چنان درگیر درسنامه شد. این یعنی باید خودتان را بیشتر با تست ها به چالش بکشید. پس در درجه دوم به سراغ کتابی بروید که پاسخنامه های کاملی داشته باشد.

دو پیشنهاد برای این درس مطرح است که یکی فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز و دیگری میکروطبقه بندی گاج است. هر دوی این کتاب ها پاسخگوی نیازهای دانش آموزان هستند و تفاوت هایی با هم دارند. پس با توجه به سلیقه و نیازتان از یکی از آن ها استفاده کنید. از شباهت ها باید به درسنامه های خوب و بی نقص هر دو اشاره داشت تا دانش آموزان ابتدا آن ها را مطالعه کرده و سپس سر وقت تست ها بروند.

البته درسنامه های کتاب میکرو گاج تا حدودی کمتر و رسمی تر است. از دیگر تفاوت ها باید به قیمت دو کتاب اشاره داشت. مجموعه کتاب های میکرو طبقه بندی گاج قیمت نسبتا پایین تری در مقایسه با خیلی سبز دارند. با این حال هر دوی آن ها با تخفیف در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی؛ خرید کتب دروس کنکور تجربی

همان طور که گفته شد، انتشارات زیادی اکنون کتاب های خود را در زمینه دروس کنکور تجربی منتشر کرده که برخی از آن ها آوازه بیشتری به نسبت دیگر موارد پیدا کرده اند. شما برای خرید این کتب باید به محتوای هر یک از آن ها دقت کنید و ببینید کدام یک نیازهای شما را برای زدن تست دروس تخصصی برطرف می کند.

غرب آنلاین توصیه می کند اولویت خود را روی کتاب های گفته شده در این مطلب قرار دهید تا بازدهی بیشتری در مطالعات خود مشاهده کنید. این کتاب ها از درسنامه گرفته تا تست ها و پاسخ های تشریحی در بهترین وضعیت هستند. تجربه ها در کنکور 1402 نشان داد سوالات با وجود کمتر شدن، سخت تر شده اند. به همین خاطر باید توجه بیشتری روی دروس کنکور تجربی داشت و میزان تست ها را افزایش داد.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا