آموزشی

بهترین روش مطالعه در تابستان برای کنکور 1403

به نظر شما روش مطالعه در تابستان برای کنکور چیست ؟ آیا تابستان فرصت مناسبی برای سبقت گرفتن از رقیبان است ؟ در این مطلب به بررسی مناسب ترین روش و متد اشاره خواهیم کرد که به عنوان ” روش مطالعه در تابستان برای کنکور ” شناخته می شود. پس اگر شما هم یکی از دانش آموزانی هستید که در حال تلاش برای موفقیت می باشید تا پایان مطلب با ما همراهی کنید.

روش مطالعه در تابستان برای کنکور

روش مطالعه در تابستان برای کنکور چیست و شروع مطالعه در این فصل چه مزایایی دارد ؟ تابستان به عنوان فصل پیشرفت و سبقت گرفتن از دیگران است. انجام کارهای مهمی مانند پیش ‌خوانی دروس در تابستان هر چقدر هم مختصر و کم باشد مهم ترین عامل در ایجاد یک مقدمه در ذهن دانش آموز خواهد شد. زمانی که اسم کنکور به میان می آید قطعا نقش تابستان بسیار پررنگ تر و حتی چند برابر می شود و تبدیل به فرصتی بسیار مناسب و قابل تامل برای پیشی گرفتن از سایر دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید خواهد شد. به همین خاطر توصیه می شود اگر شما هم تمایل دارید که بدانید روش مطالعه در تابستان برای کنکور چگونه است و به روشی باید درس بخوانیم ، این مطلب از وب سایت غرب آنلاین که یکی از ” بهترین کلاس های آنلاین کنکور برای کنکور 1403 ” است برای شما مفید خواهد بود.

مزایای شروع مطالعه برای کنکور از تابستان

برنامه ریزی

اغلب دانش آموزان با شروع سال تحصیلی اقدام به مطالعه برای کنکور می کنند. در صورتی که برخی دیگر از دانش آموزان بسیار با اراده تصمیم می گیرند که مطالعه را از تابستان شروع کنند. این امر موجب می شود تا یک گام که نه ، بلکه چند گام از سایرین جلوتر باشید و اشراف بیشتری به کتاب های درسی پیدا کنید. قطعا اگر یک سال تابستان ، تفریحات خود را نادیده بگیرید و مقداری از آن ها کم کنید نتیجه ای شیرین به دست خواهد آمد حتی می توانید برای بهتر شدن در کلاس کنکور آنلاین ثبت نام کنید.

کاهش استرس

هنگامی که شما با اجرای روش مطالعه در تابستان برای کنکور اقدام به خواندن دروس کنید به میزان بسیار زیادی از استرس و اضطراب های ناشی از کنکور کم خواهید کرد. زیرا انگیزه و اعتماد به نفس شما چندین برابر می شود و زمان بیشتری برای برنامه ریزی و دوره کردن دروس خواهید داشت.

افزایش اعتماد به نفس

نداشتن اعتماد به نفس یکی از مشکلاتی است که اغلب دانش آموزان با آن مواجه هستند. زیرا رقیبان خود را افرادی سر سخت می بینند که توانایی رقابت با آن ها وجود ندارد. اما خوشبختانه تحقیقات ثابت کرده که اگر شما زمان بیشتری برای مطالعه در نظر بگیرید و از تابستان شروع کنید میزان اعتماد به نفس در شما چندین برابر خواهد شد.

افزایش اعتماد به نفس برای کنکور

پوشش دادن نقاط ضعف

بسیاری از دانش آموزان قوی و با اراده به خوبی می دانند که اگر مطالعه را از تابستان شروع کنند زمان مناسبی برای رفع نقاط ضعف در اختیار خواهند داشت. قطعا برخی از موارد وجود دارد که در سال گذشته در آن ها ضعیف بوده اید اما ما به شما این مژده را می دهیم که اگر زود شروع کنید و از کلاس آنلاین کنکور هم بهره مند شوید می توانید نتیجه ای عالی از کنکور بدست آورید.

نحوه برنامه ریزی و روش مطالعه در تابستان برای کنکور

اگر با خواندن مزایای مطالعه در تابستان به این نتیجه رسیدید که زود شروع کنید و خود را از سایر دانش آموزان جلو بیندازید به شما تبریک می گوییم. با استفاده از نکات زیر می توانید بهترین روش مطالعه در تابستان برای کنکور را پیاده سازی کنید. اگر جزو افرادی هستید که بلد نیستید چطور باید برنامه ریزی کنید کلاس آنلاین کنکور به شما آموزش می دهد چگونه زمان خود را مدیریت کنید.

مطالعه مستمر

در تمام روز های تابستان و طبق برنامه ریزی هایی که انجام می دهید باید مطالعه مستمر داشته باشید. زیرا مطالعه مستمر و کسب مهارت مطالعه سبب می شود که نکات درسی به خوبی در عمق ذهن شما جای گیرند و بتوانید در موقع مناسب آن ها را به یاد آورید. یکی از مشکلاتی که دانش آموزان بر سر جلسه کنکور دارند این است که جواب تست را می دانند اما ذهن آن ها یاری نمی کند تا در زمان مناسب آن را به یاد آورند.

هدف گذاری برای رفع نقاط ضعف

در طول برنامه ریزی برای کنکور 1403 باید دو هدف مهم را در نظر داشته باشید. اولین هدف که از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است این می باشد که نقاط قوت خود را حفظ کنید. به این معنی که مطالعه مستمر بر روی دروسی که در آن ها قوی هستید را فراموش نکنید. دومین موردی که باید جزو اهداف شما باشند این است که نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آن ها را برطرف کنید. هیچ گاه به خاطر متنفر بودن از یک درس ، به طور کلی آن را رها نکنید. چون قطعا به شما آسیب خواهد زد.

مرور دروس پایه و عمومی

همان طور که می دانید دروس از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل می شوند. تحت هیچ شرایطی از دروس عمومی سهل انگارانه رد نشوید. زیرا از اهمیت زیادی برخوردار هستند. توصیه ما به شما عزیزان این است که دروسی مانند عربی را حداقل یک بار مرور کنید تا نکات آن در ذهن شما باقی بماند. مرور کردن باعث یادگیری موثر می شود که دیگر از ذهنتان پاک نمی شود. یکی از مهم ترین گزینه ها جهت مرور اصولی شرکت در آزمون های آزمایشی و تست های روزانه و کلاس کنکور مجازی است . با شرکت در کلاس های کنکور مجازی ، اساتیدی مجرب اقدام به رفع اشکالات و دوره کردن مباحث می کنند که می تواند از حالت عادی چندین برابر موثر تر باشد . 

همین حالا جهت شرکت در کلاس های کنکور مجازی ما ثبت نام کنید !

 

تنظیم ساعت خواب

کم خوابی و پرخوابی در دوران مطالعه می تواند به شما آسیب بزند. یکی از مهم ترین اصول و روش مطالعه در تابستان برای کنکور این است که به اندازه کافی یعنی بین 6 تا 8 ساعت بخوابید. توصیه ما این است که به هیچ عنوان تفریحات خود را کاملا کنار نگذارید بلکه مقداری از آن کم کنید و بیشتر وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید. زیرا ذهن نیاز به انرژی دارد و این انرژی از تفریح تامین می شود. اگر کاملا تفریح را کنار بگذارید بعد از مدتی ذهن شما خسته می شود و توانایی ادامه دادن نخواهد داشت.

مرور دروس پایه و عمومی برای کنکور

 

شرکت در آزمون های آزمایشی

شرکت در آزمون های آزمایشی مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. زیرا می توانید به طور دائم وضعیت پیشرفت خود را رصد کنید. با ثبت نام در کلاس کنکور غرب آنلاین این امکان در اختیار شما وجود دارد تا با استفاده از کنکورهای آزمایشی و کسب رتبه در آن به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید و آن ها را با مشاور خود در میان بگذارید. مجموعه غرب آنلاین با در اختیار داشتن مشاوران و دبیران حرفه ای به شما کمک می کند تا گام به گام به موفقیت نزدیک تر شوید.

سرعت در تست زنی

دانش آموزانی که در کنکورهای آزمایشی شرکت می کنند به خوبی می دانند که سرعت در تست زنی تا چه حد می تواند زمان اضافه در اختیار آن ها قرار دهد تا بر روی سایر سوالات تمرکز کنند. کمبود زمان یکی از مواردی است که استرس و اضطراب زیادی به دانش آموزان وارد می کند و آن ها را دچار عدم تمرکز می کند. روش های زیادی برای افزایش سرعت در تست زنی وجود دارد که می توان به مهم ترین گزینه یعنی شرکت در آزمون های آزمایشی و تست های روزانه و کلاس کنکور مجازی اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا