مقالات

بهترین منابع کنکور 1403 رشته ریاضی

اگر شما هم جزء داوطلبان کنکور 1403 هستید، حتما دغدغه انتخاب منابع مناسب برای کنکور را دارید. امروزه کنکور سراسری به یکی از سرنوشت ساز ترین رقابت ها تبدیل‌شده و داوطلبان سعی می کنند با بهره گیری از بهترین منابع، رتبه خوبی در این آزمون کسب کنند‌. در این مقاله قصد داریم درباره منابع کنکور 1403 رشته ریاضی صحبت کنیم. اگر شما هم جزء داوطلبان این رشته هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت منابع کمک آموزشی برای موفقیت در کنکور ریاضی

اغلب دروس رشته ریاضی به صورت محاسباتی بوده و به همین علت، تسلط بر مباحث به تمرین فراوان نیاز دارد‌. این در حالی است که کتاب های درسی برای آموزش یک مطلب، نهایتا یک یا دو مسئله ارائه می دهند. بنابراین استفاده از کتاب های کمک آموزشی باید در برنامه شما قرار گیرد.

اگر در کلاس آنلاین کنکور شرکت کرده باشید حتما متوجه شده اید که اساتید از منابع خوب و متمایز برای تمرین استفاده می کنند. اما توجه داشته باشید که منابع کمک آموزشی مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کنند؛ یعنی اگر این منابع را به درستی انتخاب کنید باعث پیشرفت و موفقیت شما شده و اگر منابع به درستی انتخاب نشوند از هدف خود دور خواهید شد.

بهترین منابع کنکور 1403 رشته ریاضی

با حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، سوالات مربوط به رشته ریاضی در کنکور 1403 از کتاب های هندسه دهم، هندسه یازدهم، هندسه دوازدهم، آمار و احتمال، حسابان دهم، حسابان یازدهم، ریاضیات گسسته دوازدهم، فیزیک دهم، فیزیک یازدهم، فیزیک دوازدهم، شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم طرح خواهند شد.

همچنین انواع مختلفی از کتاب های کمک آموزشی باید در روند مطالعه برای کنکور مورد استفاده قرار گیرند. امروزه کتاب های کمک آموزشی متنوع از سوی انتشارات گوناگون در دسترس قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت این است که داوطلبان باید بهترین و مفیدترین کتاب ها را برای تمرین و تست انتخاب کنند. زیرا در غیر این صورت، وقت خود را تلف کرده و در نهایت به نتیجه خوبی نخواهند رسید.

در این بخش، بهترین منابع کنکور 1403 رشته ریاضی که تسلط بر آنها برای هر داوطلب کنکور رشته ریاضی مورد نیاز است را معرفی کرده ایم:

شرکت در کلاس آنلاین شیمی با غرب آنلاین

درس ریاضی

همانطور که گفتیم، درس ریاضی یکی از مهم ترین دروس کنکور ریاضی است که به صورت مجموعه ای از مباحث پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور قرار گرفته‌است. علاوه بر کتاب های درسی، چندین منبع مفید دیگر برای تسلط بر این مباحث وجود دارند. این منابع عبارت اند از:

  • کتاب ریاضی جامع؛ انتشارات خیلی سبز
  • کتاب ریاضیات جامع؛ انتشارات الگو
  • 8 کتاب ریاضی کنکور (میکرو طبقه بندی)؛ انتشارات گاج
  • کتاب هندسه جامع (میکرو طلایی)؛ انتشارات گاج
  • کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کامل و جامع (میکرو طلایی)؛ انتشارات گاج

درس فیزیک

درس فیزیک یکی از مهم ترین درس ها در رشته ریاضی است. فهم مطالب فیزیک و تسلط بر مهارت های تست زنی در این درس موضوعی بسیار بااهمیت برای هر داوطلب کنکور ریاضی است. مهم ترین منابعی که برای کسب درصد بالا در کنکور برای درس فیزیک پیشنهاد می کنیم به شرح زیر است:

  • کتاب تست فیزیک جامع؛ انتشارات خیلی سبز
  • کتاب جامع فیزیک پایه؛ انتشارات الگو
  • کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی؛ انتشارات گاج

درس شیمی

درس شیمی، یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی است که البته بسیاری از داوطلبان توجه چندانی به آن نمی کنند. دلیل آن هم این است که داوطلبان کنکور ریاضی بخش زیادی از زمان خود را به مطالعه دروس ریاضی و فیزیک اختصاص می دهند. درس شیمی دارای دو بخش حفظیات و مسائل است. البته می توان گفت که برای بخش حفظیات، خواندن کتاب درسی کفایت می کند. اما برای مسلط شدن بر مسائل شیمی حتما باید از کتاب های کمک آموزشی کمک بگیرید. بهترین کتاب های کمک آموزشی برای فهم عمیق مسائل شیمی و کسب درصد بالا در درس شیمی کنکور 1403 رشته ریاضی عبارت اند از:

  • کتاب شیمی جامع کنکور؛ انتشارات مبتکران
  • کتاب شیمی جامع؛ انتشارات الگو
  • کتاب شیمی جامع (میکرو طبقه بندی)؛ انتشارات گاج

جمع بندی

انتخاب منابع کمک آموزشی خوب و مفید برای موفقیت در کنکور از اهمیت بالایی برای داوطلبان برخوردار است. به همین علت در این مطلب بهترین و جامع ترین منابع کنکور 1403 رشته ریاضی را معرفی کردیم. امیدواریم با استفاده از این منابع بتوانید رتبه خوبی در کنکور کسب کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا