آموزشیمشاوره کنکور

طلایی ترین تکنیک تست زنی برای کنکور

تکنیک تست زنی

مقاله ی تکنیک تست زنی بر اساس تجربه ده ها رتبه برتر و تک رقمی کنکور طراحی شده است تا شما قادر باشید مدیریت زمان را در کنکور را اجرایی کنید. یکی از مهم ترین دلایل شکست یا نرسیدن به نتیجه مورد نظر عدم آگاهی از تکنیک تست زنی و همچنین عدم توانایی در مدیریت زمان می باشد. در این مطلب تکینک هایی را به شما عزیزان خواهیم آموخت که بر اساس آن می توانید درمدت زمان کوتاهی به تمام سوالات کنکوری پاسخ دهید. در این زمان که اکثر مدارس غیر حضوری هستند برای شرکت در کلاس کنکور آنلاین می توانید اقدام کنید.

تکنیک تست زنی چیست ؟

بهترین روش و تکنیک تست زنی در کنکور چیست ؟ متاسفانه باید بگوییم که اغلب داوطلبان با تکنیک تست زنی و مدیریت کردن زمان در جلسه کنکور آشنایی ندارند و به همین دلیل نمی توانند در مدت زمان تعیین شده به تمام سوالات پاسخ دهند. تکنیک تست زنی بر اساس تجربه ده ها و شاید صد ها رتبه برتر کنکور بدست آمده که در مدرسین کلاس کنکور آنلاین طی سال های اخیر توانسته اند کمک زیادی به داوطلبان کند. در ادامه به چند تکنیک طلایی که می تواند به شما در کسب نتیجه کمک کند خواهیم پرداخت.

علامت گذاری سوالات وقت گیر 

قطعا جواب دادن به برخی از سوالات نیاز به زمان بیشتری دارد. بزرگ ترین اشتباهی که می توانید در جلسه کنکور مرتکب شوید این است که تمام وقت خود را بر روی این سوالات بگذارید به نحوی که باقی سوالات بدون پاسخ بمانند. به طور مثال باید برای سوال هایی که اصلا آن ها را نخوانده اید و پاسخ آن ها را نمی دانید علامت ضربدر بگذارید و بعد از پاسخ دادن به بقیه سوالات به سراغ آن ها بروید و بر روی آن ها فکر کنید. همچنین این تکنیک در خصوص سوالاتی که بین دو گزینه شک دارید نیز کاربرد دارد و همینطور بای مطالعه نیز باعث یادگیری موثر می شود. توصیه می کنیم به هیچ عنوان زمان زیادی را در ابتدای کنکور برای آن ها اختصاص ندهید چون پاسخ به سوالات آسان را از دست خواهید داد.

مدیریت کردن زمان

باید تعداد سوالات کنکور را بر میزان زمانی که در اختیار دارید تقسیم کنید و زمان لازم برای پاسخگویی به هر سوال را پیدا کنید. به طور مثال اگر برای پاسخگویی به هر سوال فقط 1 دقیقه فرصت دارید باید از آن نهایت استفاده را ببرید و بیش از آن وقت خود را صرف حل کردن سوال نکنید مگر در زمان اضافه !

شناسایی و حذف گزینه اشتباه

شما برای پاسخگویی به سوالات کنکور می توانید از تکنیک تست زنی بسیار جالب کلاس آنلاین کنکور استفاده کنید و آن هم شناسایی و حذف گزینه های اشتباه است. معمولا داوطلبان به دنبال گزینه درست می گردند اما شما می توانید برعکس عمل کنید و با حذف گزینه های غلط به پاسخ درست برسید. مهارت پیدا کردن این گزینه ها بر اثر تکرار ، ممارست ، شرکت در آزمون های آزمایشی و تست زنی در دوران مطالعه بدست می آید.

هدف گذاری کردن

یکی از تکنیک هایی که داوطلبان رتبه برتر از آن استفاده کرده اند این است که ابتدا برای خود هدف گذاری کرده اند .به طور مثال آن ها می دانند که اگر از 10 سوال به 7 سوال پاسخ صحیح بدهند می توانند به رتبه مورد نظر خود برسند. توصیه ما به شما داوطلبان و دانش آموزان کنکوری این است که ابتدا هدف خود را تعیین کنید و بر اساس آن شروع به پاسخگویی به سوالات کنکور کنید. این تکنیک در زمان شرکت در آزمون های آزمایشی نیز کاربرد دارد.

هدف گذاری کردن

 

توجه به افعال سوالات

اگر جزو آن دسته از دانش آموزان و داوطلبانی هستید که به تعداد زیاد در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اید و یا از کتاب های تست استفاده کرده اید و یا از کلاس کنکور مجازی استفاده می کنید حتما این موضوع را متوجه شده اید که خواندن صحیح ” افعال سوال ” مانند است – نیست – بود – نبود و … می تواند از بروز بسیاری از اشتباهات در پاسخ دهی جلوگیری کند. پس توصیه می کنیم به دقت سوال را مطالعه کنید. واقعیت این است که پاسخ بسیاری از سوالات در متن آن نهفته است. اگر تیز بین باشید می توانید آن را پیدا کنید.

توجه به گزینه های متناقض

طراحی سوالات و گزینه های کنکور به نحوی است که شما در طول جلسه کنکور به دفعات زیاد با گزینه های متناقض مواجه خواهید شد. به طور معمول پاسخ سوال یکی از این دو گزینه است و باید گزینه های مشابه را در ذهن خود حذف کنید. بکار گرفتن این تکنیک بر اساس نوع درس و منبع آن است اما به طور کلی می توان از آن استفاده کرد.

توجه به قانون تساوی

این قانون را بر اساس تکنیکی که در بالا به آن اشاره شد توضیح می دهیم. هنگامی که در متن سوال از شما می خواهند که فرمول صحیح را پیدا کنید معمولا به دنبال حل آن فرمول نیستند. پس فقط کافی است تا شما گزینه های مبهم و احتمالا درست را پیدا کنید و به تناقض میان آن ها توجه کنید. برای پاسخ دادن به این سوالات نیازی نیست تا کاربرد و یا نحوه اثبات آن را بدانید.

حفظ تمرکز

برخی از دانش آموزان و داوطلبان در جلسه کنکور به حدی استرس دارند که تمرکز خود را کاملا از دست می دهند و حتی توانایی پاسخ به سوالات ساده را نیز ندارند. حفظ نمرکز باعث افزایش مهارت مطالعه و یادگیری موثر می شود. در این مواقع توصیه می کنیم چند لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید که تمام سوالات قابلیت پاسخ گویی دارند و شما پاسخ تمام آن ها را می دانید. تلاش کنید تا تمرکز خود را حفظ کنید و سپس به سراغ پاسخگویی به مباحثی بروید که بر روی آن ها مسلط هستید و بارها آن ها را خوانده اید. جواب دادن به این سوالات باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز شما می شود.

 

حفظ تمرکز

 

 

توصیه مهم ! 

هیچ چیز به اندازه ” داشتن آمادگی روحی و جسمی ” نمی تواند به شما در جلسه کنکور کمک کند. توصیه هایی که در این خصوص برای شما داریم این است که شب قبل از کنکور حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید و روز های قبل از جلسه کنکور را به مرور دروسی که قبلا خوانده شده بپردازید. در این مدت هیچ نکته یا درس جدیدی نخوانید زیرا ذهن شما آمادگی پذیرش و زمان کافی برای مرور آن را در اختیار ندارد. در مطالب گذشته عنوان ” راهکارهای طلایی برای کاهش استرس کنکور ” به معرفی و بررسی روش هایی پرداختیم که می تواند استرس دانش آموزان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد و به آن ها کمک کند تا تمرکز خود را حفظ کنند. از جمله مواردی که در آن مطلب اشاره شده شامل تغذیه مناسب ، ورزش ، مطالعه کافی و همچنین دوری از تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی است. زیرا این شبکه ها فضای ذهنی شما را پر می کنند و پتانسیل آن را کاهش می دهند.

3.8/5 - (9 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا