مشاوره کنکور

در ایام نوروز چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟

مطالعه کنکور در ایام نوروز شاید برای بسیاری از دانش آموزان کاری کسل کننده باشد؛ ولی در حقیقت این دوران بهترین زمان جهت مطالعه و آمادگی برای کنکور است. با برنامه ریزی دقیق و اصولی می توان نهایت استفاده را از ایام نوروز نمود تا مسیر‌رسیدن به اهداف با موفقیت طی شود. می توانید با شرکت در دوره های آموزشی غرب آنلاین از این فرصت برای مرور دروس و تست زنی استفاده کنید. در این مطلب نکات مهمی را در مورد مطالعه در ایام عید بیان می کنیم.

راهکارهای مهم برای مطالعه کنکور در ایام نوروز

داشتن یک برنامه دقیق و منعطف که تمام کارهای ضروری مربوط به مطالعه، تست زنی و خلاصه نویسی در آن گنجانده شده‌باشد اولین و مهم ترین گام برای مطالعه کنکور در تعطیلات نوروز است. در ادامه راهکارهای موثری را برای استفاده از فرصت طلایی عید و مطالعه دروس معرفی می کنیم.

1.برنامه ریزی

با برنامه ریزی صحیح می توان از فرصت طلایی عید در جهت آمادگی برای کنکور و قبولی در رشته دلخواه نهایت استفاده را کرد. داشتن برنامه درسی می تواند باعث تنظیم زمان و نظم و تعادل در مطالعه دروس شود. بعد از برنامه ریزی باید با توجه به نقاط قوت و ضعف خود در دروس مختلف، مطالعه آن ها را اولویت بندی کرد.

 2.اختصاص 8 تا 10 ساعت در روز

در برنامه ریزی که انجام می دهید باید 60 درصد زمان برای دروس مهم و 40 درصد زمان جهت مطالعه دروس با اهمیت کمتر اختصاص داده‌شود. برای اینکه مطالعه کنکور در ایام نوروز با بازدهی بیشتری همراه باشد می توانید 45 دقیقه تا یک ساعت درس بخوانید و حدود 15 دقیقه استراحت کنید. برای اینکه در پایان هفته میزان پیشرفت تحصیلی خود را بسنجید می توانید دروسی که در طول هفته مطالعه کرده اید را بازبینی کنید تا روحیه بیشتری برای مطالعه در هفته آینده به دست آورید.

3.تست زنی پس از مطالعه

تست زنی پس از مطالعه می تواند تاثیر زیادی در یادگیری مطالب داشته باشد؛ برای این کار بهتر است ابتدا سوالات تشریحی و سپس تست های آن مبحث درسی را حل نمایید. تست زنی دروس اختصاصی در همان روز که آن درس مطالعه‌شده می تواند روی یادگیری درست دروس بسیار اثربخش باشد.

4.مرور مطالب مطالعه شده

در پایان یک روز و پس از مطالعه 8 تا 10 ساعته در روز بهتر است به مرور نکات و خلاصه ها و تست های دروس مطالعه‌شده پرداخت. همچنین آخر هر هفته زمان مناسبی برای مرور خلاصه های دروس و تثبیت آن ها در ذهن است.

5.تغذیه مناسب هنگام مطالعه

یکی از نکات مهم برای مطالعه کنکور در ایام نوروز، اهمیت تغذیه صحیح است. دانش آموزان باید سعی کنند در ساعات مطالعه دروس از خوردن آجیل و غذاهای سنگین و تنقلات پرهیز نمایند.
به جای این خوراکی ها می توان مواد غذایی که هضم آسان تری را دارند مصرف کرد؛ زیرا تغذیه مناسب روی تمرکز و یادگیری بسیار تاثیرگذار است.

6.انتخاب مکان مناسب مطالعه

در ایام نوروز به دلیل رفت و آمدهای زیاد پیدا کردن یک مکان مناسب و آرام برای مطالعه کمی دشوار است. بنابراین می توان برای مطالعه کنکور در ایام نوروز از کتابخانه استفاده کنید یا اینکه در اردو نوروزی که از سوی موسسات آموزشی مختلف برگزار می شود شرکت کنید.

اردو نوروزی

چند نکته مهم در رابطه با مطالعه کنکور در ایام نوروز

برای اینکه با آگاهی کامل از تعطیلات نوروز برای مطالعه دروس کنکور استفاده کنید بایستی چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

  • اختصاص بیشترین زمان تعطیلات نوروز به مطالعه و مرور دروس
  • طراحی برنامه درسی منعطف و متناسب با توانایی شما
  • حل تست های پرتکرار سال های گذشته و جمع بندی مطالب خوانده‌شده مهم ترین نکته برای مطالعه کنکور در ایام نوروز
  • مطالعه و خلاصه برداری دروس نظری که نیاز به حفظ و یادگیری زیاد داشته و بسیار فرار هستند
  • پیگیری تغییراتی که سازمان سنجش در منابع سوالات و نحوه برگزاری کنکور داده‌است.

 جمع بندی

با مطالعه اصولی در تعطیلات نوروز می توان از این فرصت طلایی نهایت استفاده را کرد و انتظار موفقیت بیشتری در کنکور داشت. دو دسته داوطلب برای مطالعه کنکور در ایام نوروز می توانند برنامه ریزی کنند؛ اول کسانی که در طول سال دروس را مطالعه کرده‌اند و دسته دیگر افرادی که هنوز درس خواندن برای کنکور را شروع نکرده‌اند. این داوطلبان می توانند در موسسات آموزشی معتبر از جمله موسسه غرب آنلاین ثبت نام کنند و با شرکت در اردو نوروز و شرکت در کلاس آنلاین کنکور که توسط این موسسه برگزار می شود یادگیری دروس را به صورت قوی تری دنبال نموده و برنامه زیری دقیق‌تری را تحت نظارت اساتید و مشاوران مجرب این مجموعه داشته باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا