اخبار کنکور

بودجه بندی دینی کنکور 1401 + آخرین تغییرات

در این مطلب به بودجه بندی دینی کنکور 1401 خواهیم پرداخت. درس دین و زندگی از دروس عمومی در کنکور محسوب می شود که در آزمون عمومی دفترچه شماره 1 قرار دارد. درس دین و زندگی در کنکور 1401 دارای ضریب 3 می باشد. به همین دلیل است که این درس به عنوان یکی از مهم ترین دروس عمومی محسوب می شود. اگر می خواهید با بودجه بندی دینی کنکور 1401 آشنا شوید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بودجه بندی دینی کنکور

بودجه بندی دینی کنکور چگونه است ؟ همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم کنکور سال 1401 بر اساس نظام جدید برگزار می شود و تمام داوطلبین باید منابع مورد نیاز در نظام جدید را مطالعه کنند. درس دین و زندگی یکی از دروس عمومی به حساب می آید که برای دریافت تراز مثبت در کنکور 1401 باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید که در کلاس کنکور آنلاین به شما آموزش داده می شود. در خصوص بودجه بندی دینی کنکور باید بگوییم که این درس دارای ضریب 3 می باشد. تعداد سوالات این درس در کنکور 25 تاست و مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 17 دقیقه است. به این معنی که برای هر سوال فقط 40 ثانیه زمان در اختیار دارید. برای موفقیت در این درس و کسب رتبه بالا باید دین و زندگی پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم نظام جدید را مطالعه کنید. بودجه بندی دینی کنکور بر اساس پایه تحصیلی به شرح زیر است.

دینی پایه دهم

از درس دین و زندگی پایه دهم 9 سوال در کنکور سراسری مطرح می شود. به این معنی که 36 % از کل سوالات این درس به پایه دهم تعلق دارد. برای موفقیت در این درس باید کل 12 درس را مطالعه کنید. هر کدام از دروس دارای موضوعاتی متفاوت هستند.

دینی پایه یازدهم

در خصوص دینی پایه یازدهم 8 سوال در کنکور 1401 مطرح خواهد شد که 32 % از کل سوالات را شامل می شود.

بخش اول : مبحث تفکر و اندیشه مطالعه شود.

بخش دوم : مبحث در مسیر مطالعه شود.

هر کدام از بخش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم دارای درس های مختلفی می باشند. درس دینی و زندگی پایه دوازدهم همانند پایه دهم دارای 12 درس می باشد که برای کسب درصد عالی باید به تمام دروس تسلط کافی داشته باشید.

دینی پایه دوازدهم

در بودجه بندی دینی کنکور 8 سوال از پایه دوازدهم مطرح می شود که به طور کلی 32 % درصد از کل سوالات را شامل خواهد شد. تعداد دروس پایه دوازدهم 10 درس است که باید آن ها را خط به خط مطالعه کنید و تست های مربوط به آن را بزنید.

احتمال طرح تست از کدام مباحث بیشتر است ؟

برخی از بخش های درس دین و زندگی به نحوی هستند که احتمال طرح تست از آن ها بیشتر است که در کلاس آنلاین کنکور به شما گفته می شود. به همین دلیل باید زمان بیشتری برای مطالعه آن ها در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی این بخش ها اشاره خواهیم کرد.

احتمال طرح تست از کدام مباحث بیشتر است ؟

 

آیات و روایات

تعداد سوالاتی که از بخش آیات و روایات مطرح می شود 11 تاست که از استرس امتحان شما می کاهد. به این معنی که اگر شما تسلط خوبی در این بخش داشته باشید می توانید به راحتی 44 % از سوالات دینی را پاسخ دهید. بخش آیات و روایات از بخش های ثابت محسوب می شود که در کنکور تمام سال های گذشته تست های مختلفی از آن مطرح شده است. یکی از روش هایی که می تواند به شما در یادگیری این بخش کمک کند استفاده از کتاب های کمک آموزشی و تست های سال های گذشته است. توصیه می کنیم بعد از پاسخگویی به تست ها به سراغ پاسخنامه های تشریحی آن نیز بروید.

متن کتاب

هر ساله به طور میانگین از متن کتاب دین و زندگی 9 سوال مطرح می شود که شامل پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم می باشد. اگر شما بتوانید تسلط زیادی به متن کتاب پیدا کنید که در کلاس کنکور مجازی به شما آموزش داده می شود، می توانید حدود 36 % از سوالات کنکور را پاسخ دهید. برای تسلط به این بخش نیز باید از تست های سال های گذشته استفاده کنید. حل تست در یادگیری دروس عمومی تاثیر بسیار زیادی دارد.

اشعار و احادیث

تعداد سوالاتی که از بخش اشعار و احادیث در کنکور سراسری مطرح می شود 5 تاست و گاها برگرفته از علم حدیث. بودجه بندی دینی کنکور به نحوی است که اگر شما بر دو بخش قبلی تسلط داشته باشید می توانید به راحتی تراز 80 % را کسب کنید و در نهایت با مطالعه دقیق بخش اشعار و احادیث به 20 % تراز دیگر دست یابید.

اشعار و احادیث

 

منابع دین و زندگی در کنکور 1401

در بخش قبل اشاره کردیم که کنکور سال 1401 بر اساس نظام جدید برگزار می شود. پس داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند باید منابع جدید را مطالعه کنند. منابع مورد نیاز را در ادامه بررسی می کنیم.

فرهنگ و معارف اسلامی دین و زندگی ( 1 ) 110204 دهم 98
دین و زندگی ( 2 ) 111204 یازدهم 99
دین و زندگی ( 3 ) 112204 دوازدهم 1400

نکات مهم در تست زنی درس دین و زندگی

  • هنگامی که در حال مطالعه متن کتاب هستید نکات مهم و کاربردی را حاشیه نویسی کنید. این امر به شما کمک می کند تا راحت تر تست بزنید. زیرا بسیاری از تست ها از همین نکات کاربردی مطرح می شوند.
  • بلافاصله بعد از اتمام درس اقدام به تست زنی نکنید. بهترین روش برای ماندگاری دروس عمومی و حفظیاتی این است که ابتدا کل کتاب را به دقت مطالعه ، حاشیه نویسی ، خلاصه نویسی و مرور کنید و سپس اقدام به تست زنی کنید.
  • در تست زنی خسیس نباشید. تمام تست هایی که شامل کنکور داخل کشور و خارج از کشور می شود را پاسخ دهید.
  • بعد از پاسخ دهی به تست ها به سراغ پاسخنامه تشریحی بروید. زیرا در پاسخ نامه تشریحی نیز نکات بسیاری زیادی برای یادگیری شما وجود دارد که می تواند تسلط شما را به مباحث بیشتر کند.
  • دین و زندگی جزو درس هایی محسوب می شود که باید آن را به طور مفهومی بخوانید. زیرا حفظ کردن درس نمی تواند کمکی به شما کند. اغلب افرادی که تراز مثبت در این درس کسب می کنند اقدام به مفهومی خواندن آن کرده اند.
4.6/5 - (125 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا