اخبار کنکورمقالات

بودجه بندی زبان کنکور 1401 ( آخرین تغییرات )

در این مطلب شما را با بودجه بندی زبان کنکور 1401 آشنا خواهیم کرد. زبان انگلیسی جزو دروس عمومی محسوب می شود که برخی از دانش آموزان و داوطلبان نمی توانند تسلط زیادی بر روی آن پیدا کنند. این درس دارای بخش های مختلف به نام لغات ، گرامر و … است که برای کسب تراز مثبت باید به هر کدام از آن ها تسلط کافی داشته باشید. بودجه بندی زبان کنکور بر اساس نظام جدید معرفی می شود.

 

بودجه بندی زبان کنکور

بودجه بندی زبان کنکور 1401 چگونه است ؟ متاسفانه یکی از باورهای غلط و اشتباهی که در بین برخی از داوطلبین و دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین و کلاس کنکور مجازی، وجود دارد این است که تصور می کنند دروس اختصاصی اهمیت بیشتری نسبت به دروس عمومی دارند و بر اساس همین تفکر اشتباه ، دروس عمومی را جدی نمی گیرند و دقیقا از همین بخش نیز ضربه می خورند.

واقعیت این است که دروس عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند زیرا تسلط بر آن ها و پاسخگویی صحیح به سوالات در جلسه کنکور باعث بهبود قابل ملاحظه رتبه و تراز خواهد شد. اگر می خواهید در این درس به تراز خوبی دست پیدا کنید باید با بودجه بندی زبان کنکور آشنا باشید. پس با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این خصوص به شما عزیزان بگوییم.

زبان انگلیسی در دفترچه عمومی به عنوان آخرین درس قرار دارد و باید در مدت زمان محدود به سوالات آن پاسخ دهید. برخی از بخش ها و مباحث درس زبان انگلیسی تست خیز هستند. به این معنی که از آن بخش ها سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود. اگر زمان زیادی در اختیار ندارید و در حال نزدیک شدن به آزمون سراسری هستید می توانید این مباحث را شناسایی کنید و تمرکز خود را بر روی یادگیری آن ها بگذارید.

تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

همان طور که بارها در مطالب گذشته و کلاس آنلاین کنکور اشاره کردیم کنکور 1401 بر اساس نظام جدید برگزار می شود. به این معنی که اگر شما فارغ التحصیل نظام قدیم هستید باید برای شرکت در کنکور و موفقیت در آن ، اقدام به مطالعه منابع نظام جدید کنید. تا دو سه سال گذشته در جلسه کنکور ، دو دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گرفت که سوالات یکی از آن ها بر اساس نظام قدیم و دیگری بر اساس نظام جدید بود. اما در حال حاضر وضعیت به طور کلی متفاوت است.

تعداد سوالات درس زبان انگلیسی در کنکور 25 تاست که از سوال 76 الی 100 دفترچه قرار می گیرد. برای پاسخگویی به آن ها 20 دقیقه زمان در اختیار دارید. با یک محاسبه ساده متوجه می شوید که برای پاسخ دادن به هر سوال ، 1 دقیقه و 25 ثانیه وقت دارید. اگر بخواهیم به میزان ضریب این درس اشاره کنیم باید بگوییم که ضریب درس زبان انگلیسی برای تمام رشته ها 2 است.

اطلاع از بودجه بندی زبان کنکور اهمیت بسیار زیادی دارد. چون باعث می شود که دانش آموز و داوطلب با آگاهی بیشتری اقدام به مطالعه کند و بتواند سوالات و بخش های مهم را تشخیص دهد. طراحی سوالات زبان انگلیسی بر اساس پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم انجام می شود.

تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

بخش های مختلف زبان انگلیسی در کنکور

واژگان

واژگان یکی از مهم ترین بخش های درس زبان انگلیسی است و به عنوان یک مبنا برای یادگیری سایر بخش ها معرفی می شود. از بخش واژگان 8 سوال در کنکور سراسری مطرح می شود و اگر شما بتوانید به تمام این 8 سوال پاسخ مثبت دهید به این معنی است که توانسته اید تراز 32 % را کسب کنید. این تراز نقش چشمگیری در بهبود رتبه شما دارد.

روش های مختلفی برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی وجود دارد که مهم ترین آن ها تمرین و تکرار است. استفاده از فلش کارت ها نیز می تواند مفید واقع شود. تصویر سازی نیز یکی دیگر از راه هایی است که به شما کمک می کند تا معنای واژگان را در ذهن بسپارید. زبان انگلیسی یکی از دروسی است که اگر در آن تمرین و تکرار نداشته باشید به سرعت از ذهن شما پاک می شود. پس توصیه می کنیم تا آخرین روزهای باقی مانده به کنکور دست از مرور کردن برندارید.

گرامر

گرامر همان قواعد زبان انگلیسی است که فهم آن برای برخی از داوطلبان دشوار است. از این بخش 4 سوال در کنکور سراسری مطرح می شود که اگر بتوانید به تمام آن ها پاسخ صحیح دهید تراز 16 % را کسب خواهید کرد. اگر در بخش گرامر ضعیف هستید باید از دوره های آموزشی و کتاب های تست استفاده کنید. دوره ها و فیلم های آموزشی که به طور غیر حضوری برگزار می شوند نقش مهمی در یادگیری شما دارند.

کلوز تست

نحوه طرح سوال از بخش کلوز تست به این صورت است که یک متن ناقص در اختیار شما قرار می گیرد که چند جای خالی دارد. شما باید با توجه به معنای متن ” از نظر واژه و گرامر ” اقدام به پر کردن جاهای خالی کنید. تعداد سوالاتی که به این شکل طراحی می شوند 5 تاست که می تواند در کسب تراز 20 % به شما کمک کند. برای پاسخگویی به این بخش باید به مباحث مختلف تسلط داشته باشید.

درک مطلب

درک مطلب در بودجه بندی زبان کنکور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تعداد سوالات این بخش 8 تاست و می تواند در کسب تراز 32 % به شما کمک کند. نحوه طرح سوال به این صورت است که باید متن را به طور دقیق بخوانید و به سوالاتی که از آن پرسیده می شود پاسخ دهید. برای پاسخگویی به این بخش نیز باید به گرامر و واژگان تسلط داشته باشید.

درک مطلب

مباحث تست خیز زبان انگلیسی

اگر به هر دلیلی نمی توانید زمان زیادی برای خواندن درس زبان انگلیسی در نظر بگیرید بهتر است به سراغ مباحث تست خیز بروید. به طور مثال بخش واژگان زبان و درک مطلب ریدینگ ها  جزو بخش هایی است که سوالات زیادی از آن ها در کنکور مطرح می شود. هر کدام از این بخش ها دارای 8 سوال است که اگر بتوانید به تمام 16 سوال پاسخ دهید تراز 64 % را کسب خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا