اخبار کنکور

کامل ترین بودجه بندی شیمی کنکور 1403

در این مطلب به بودجه بندی شیمی کنکور خواهیم پرداخت. درس شیمی به عنوان درس تخصصی برای رشته های تجربی و ریاضی معرفی می شود که تاثیر زیادی در کسب تراز مثبت داوطلبان دارد. اگر می خواهید بر این درس تسلط زیادی داشته باشد باید ابتدا به بودجه بندی شیمی کنکور آگاه باشید.

بودجه بندی شیمی کنکور

بودجه بندی شیمی کنکور چگونه است ؟ درس شیمی برای رشته های تجربی و ریاضی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا جزو دروس تخصصی آن ها محسوب می شود. در کلاس کنکور مجازی گفته شده که هر دو گروه باید توجه زیادی به این درس داشته باشند تا بتوانند تراز مثبتی در آن به دست آورند. اطلاع از بودجه بندی کنکور موجب می شود تا داوطلبان با تمرکز بهتر و برنامه ریزی دقیق تر اقدام به مطالعه و تست زنی کنند. کنکور 1403 بر اساس نظام جدید برگزار می شود و تمام داوطلبان باید اطلاعات خود را بر اساس نظام جدید آپدیت کنند. بودجه بندی شیمی کنکور نیز بر اساس نظام جدید توضیح داده خواهد شد.

شیمی در کنکور تجربی

داوطلبان رشته تجربی باید به 5 درس تخصصی در جلسه کنکور پاسخ دهند که سومین آن ، درس شیمی می باشد. میزان اهمیت این درس برای هر دو رشته به یک میزان است و کسب تراز مثبت می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در رتبه آن ها داشته باشد. درس شیمی برای زیر گروه های مختلف دارای ضریب های متفاوتی است. و شما باید به رشته مورد نظر خود توجه کنید. به طور مثال اگر قصد قبولی در رشته داروسازی را دارید باید ضریبی متفاوت با رشته دیگر را در نظر بگیرید.
زیر گروه ۱ تجربی: ضریب ۳
زیر گروه ۲ تجربی: ضریب ۴
زیر گروه ۳ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۴ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۵ تجربی: ضریب ۲

شیمی در کنکور ریاضی

همانطور که در کلاس آنلاین کنکور گفته شده داوطلبان رشته ریاضی باید به 3 درس تخصصی در جلسه کنکور پاسخ دهند که یکی از آن ها شیمی است. آن ها بعد از پاسخگویی به درس ریاضی و فیزیک باید درس شیمی را با بهترین کیفیت پاسخ دهند. درس شیمی برای رشته ریاضی از اهمیت زیادی برخوردار است اما جای تاسف است که برخی از داوطلبان اهمیت زیادی به این درس نمی دهند و غالبا تراز پایینی را در آن کسب می کنند. به همین دلیل است که این درس بسیار مهم می باشد و اگر شما به عنوان داوطلب رشته ریاضی زمان و برنامه ریزی دقیقی را برای آن در نظر بگیرید تاثیر قابل توجهی در رتبه شما خواهد گذاشت.
زیر گروه ۱ ریاضی : ضریب ۲
زیر گروه ۲ ریاضی : ضریب ۳
زیر گروه ۳ ریاضی : ضریب ۳

شیمی در کنکور ریاضی

 

بودجه بندی شیمی کنکور برای رشته تجربی

همانطور که در کلاس کنکور آنلاین به داوطلبین گفته شده تعداد سوالات درس شیمی برای داوطلبان رشته تجربی 35 تاست که برای پاسخگویی به آن ها به 35 دقیقه زمان نیاز دارد. به این معنی که برای هر سوال نباید بیشتر از 1 دقیقه زمان در نظر بگیرید. مدیریت زمان در کنکور امر مهمی است که ما در مطالب گذشته به راهکارهای آن اشاره کردیم. شماره سوالات از 236 تا 270 می باشد. اگر در طول پاسخگویی به سوالات متوجه شدید که برای جواب دادن به یکی از تست ها زمان بیشتری نیاز دارید باید از آن عبور کنید و پاسخ دهی به آن را به بعد از اتمام سوالات موکول کنید.

بودجه بندی شیمی کنکور برای رشته ریاضی

تعداد سوالات شیمی برای کنکور ریاضی 35 تاست که برای پاسخ گویی به آن ها 35 دقیقه زمان در اختیار دارید. مانند رشته تجربی باید برای هر سوال 1 دقیقه در نظر بگیرید و زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. شماره سوالات نیز از 201 الی 235 می باشد.

بودجه بندی شیمی کنکور تجربی بر اساس نظام جدید

اگر بخواهیم درس شیمی را با سایر درس های تخصصی رشته تجربی مقایسه کنیم باید بگوییم که درس شیمی یکی از درس های شیرین محسوب می شود که خواندن و یادگیری موثر آن اصلا کار دشواری نیست. برای اینکه در پاسخدهی به سوالات درس شیمی موفق تر عمل کنید باید به سراغ فصل های تست خیر و پر تکرار کنکور بروید. زیرا هر ساله سوالات متعددی از این فصل ها مطرح می شود.

شیمی پایه دهم تجربی

از شیمی پایه دهم تجربی تعداد 8 سوال مطرح می شود که می توان به فصل های زیر اشاره کرد. اگر بتوانید به تمام سوالات این بخش پاسخ دهید 23 % تراز مثبت کسب خواهید کرد.
فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی: ۳ سوال
فصل دوم: رد پای گازها در زندگی: ۳ سوال
فصل سوم: آب، آهنگ زندگی: ۲ سوال

شیمی پایه یازدهم تجربی

از درس شیمی پایه یازدهم تعداد 14 سوال مطرح می شود که پاسخگویی به آن ها می تواند تراز 40 % برای شما به همراه داشته باشد. فصل های زیرجزو فصل های پر تکرار و تست خیز شیمی در کنکور 1403 محسوب می شوند.
فصل اول : قدر هدایای زمینی را بدانیم: ۴ سوال
فصل دوم : در پی غذای سالم: ۴ سوال
فصل سوم : پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: ۶ سوال

شیمی پایه دوازدهم تجربی

تعداد سوالاتی که از شیمی پایه دوازدهم در کنکور نظام جدید طرح می شود 13 تاست که پاسخگویی به آن ها می تواند تراز 37 % را برای شما به همراه داشته باشد. برای مطالعه این درس شیمی پایه دوازدهم تجربی فصل های زیر را مد نظر قرار داشته باشید.
فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی: ۳ سوال
فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی: ۴ سوال
فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: ۴ سوال
فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر: ۲ سوال
حتما متوجه شده اید که پایه یازدهم و دوازدهم تجربی بسیار مهم هستند و تعداد سوالات بیشتری از ان در کنکور مطرح می شود. پس توصیه می کنیم با یک برنامه ریزی دقیق به سراغ این درس بروید.

شیمی پایه دوازدهم تجربی

 

بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی بر اساس نظام جدید

همان طور که اشاره کردیم مهارت مطالعه در تعداد سوالات شیمی در کنکور ریاضی 35 تاست که برای پاسخگویی به هر کدام باید 1 دقیقه زمان در نظر بگیرید. بر همین اساس باید از سرعت عمل بالایی برخوردار باشید. در مطالب گذشته به تکنیک هایی مانند تکنیک دو خودکار اشاره کردیم که به کمک آن می توانید نقاط ضعف و قوت خود را در خصوص سرعت عمل یا یادگیری مطالب بسنجید.

شیمی پایه دهم ریاضی

از درس شیمی پایه دهم رشته ریاضی 11 سوال مطرح می شود که اگر بتوانید به خوبی آن ها را پاسخ دهید تراز 31 % را کسب خواهید کرد. فصل های پر تکرار شامل موارد زیر است.
فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی: ۲ سوال
فصل دوم: رد پای گازها در زندگی: ۳ سوال
فصل سوم: آب، آهنگ زندگی: ۶ سوال

شیمی پایه یازدهم ریاضی

از درس شیمی پایه یازدهم 13 سوال مطرح می شود که می تواند تراز 38 % را داشته باشد. برای اطلاع از بودجه بندی شیمی کنکور در پایه یازدهم رشته ریاضی فصل های زیر را مطالعه کنید.
فصل اول: قدر هدایای زمینی را بدانیم: ۴ سوال
فصل دوم: در پی غذای سالم: ۵ سوال
فصل سوم: پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: ۴ سوال

شیمی پایه دوازدهم ریاضی

از درس شیمی پایه دوازدهم رشته ریاضی تعداد 11 سوال در کنکور سراسری 1403 مطرح خواهد شد که اگر بتوانید به درستی به تمام آن ها پاسخ دهید تراز 31 % را کسب خواهید کرد.
فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی: ۳ سوال
فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی: ۳ سوال
فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: ۲ سوال
فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر: ۳ سوال

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا