مقالات

بهترین منابع شیمی برای کنکور 1403

شیمی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین منابع درسی در کنکور تجربی محسوب می شود. برای این درس منابع زیادی پیش روی داوطلبان قرار دارد و به همین علت، انتخاب یک کتاب مفید از بین آن ها کمی گیج کننده است. از هیمن رو ما در این مطلب قصد داریم بهترین منابع شیمی کنکور 1403 را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید!

معرفی بهترین منابع برای مطالعه شیمی

از آن جایی که درس شیمی از دروس تخصصی رشته تجربی به شمار می رود، اهمیت زیادی در تعیین رتبه داوطلبان کنکور دارد. منابعی که برای مطالعه این درس انتخاب می شوند می بایست جامع و در برگیرنده مطالب و نکات مهم باشند. معمولاً به افراد توصیه می شود برای خواندن این درس از چندین کتاب مختلف استفاده کنند. به همین دلیل ما نیز در این بخش به معرفی یک منبع بسنده نکرده و تعدادی از بهترین منابع را بررسی خواهیم کرد.

کتاب تست خیلی سبز شیمی

طی سالیان اخیر، کتاب های خیلی سبز از سوی داوطلبان به عنوان یکی از بهترین منابع برای کنکور سراسری معرفی شده‌اند. کتاب خیلی سبز شیمی نیز از بهترین منابع شیمی کنکور 1403 به حساب می آید. همان طور که می دانید سوالات درس شیمی گنگ و سخت هستند اما کتاب های خیلی سبز از روش جالبی برای پاسخ به تست ها استفاده می کنند که می توانند برای داوطلبان کنکور، بسیار مفید باشند.

روش این کتاب به این صورت است که ابتدا با بررسی پاسخ های غلط و دلیل غلط بودن آن ها، شما را به جواب درست می رساند. مزیت این روش این است که به صورت مرحله به مرحله به بررسی جواب درست می پردازد. در تمامی این توضیحات و مراحل، نکاتی وجود دارد که می تواند برای دانش آموزان مفید واقع شود.

کتب خیلی سبز شیمی در کلاس کنکور آنلاین در برخی موسسات نیز تدریس می شود. سطح این کتاب به گونه ای در نظر گرفته شده است که تمام دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند. از نقاط قوت کتاب های خیلی سبز می توان به لحن ساده درسنامه های آن اشاره کرد که تا حد زیادی از خسته شدن دانش آموزان جلوگیری می کند.

شیمی کنکور 1403

بهترین منابع شیمی کنکور 1403، کتاب شیمی مبتکران

یکی دیگر از بهترین منابع شیمی کنکور 1403، کتاب شیمی مبتکران است. این کتاب مطالبی غنی و نکاتی ریز و قابل توجه دارد که مفاهیم مهم را با روشی مفید به دانش آموزان آموزش می دهد. روشی که کتاب مبتکران از آن بهره می گیرد، استفاده از یک درسنامه در پایان پاسخ نامه است. این درسنامه را می توان به عنوان یک جزوه جامع و مفید در نظر گرفت.

تست های کتاب مبتکران در چهار سطح آسان، متوسط، سخت و خیلی سخت طراحی شده‌است. به این صورت دانش آموزان می توانند به صورت مرحله به مرحله از سطح آسان تا خیلی سخت با این کتاب پیش بروند. در پایان انتظار می رود دانش آموزانی که با این کتاب تا سطح خیلی سخت پیش رفته‌اند، بتوانند در کنکور درصد بالایی در درس شیمی کسب کنند.

کتاب میکرو گاج

به عنوان آخرین منبع قصد داریم کتاب میکرو شیمی از موسسه گاج را به شما معرفی کنیم. این کتاب را می توان از معتبرترین منابع برای مطالعه درس شیمی دانست. مباحث درس شیمی در این کتاب به بخش هایی ریز و جزئی تقسیم شده‌اند. با این روش، دانش آموزان می توانند با خواندن هر بخش و یادگیری نکات مربوط به آن، به سراغ بخش های دیگر بروند.

مزیت این روش این است که در پایان مطالعه، دانش آموزان مطالبی منسجم و ساختارمند در ذهن خود دارند که شانس آن ها را در تست زنی درست، بالا می برد. پاسخنامه تشریحی و درسنامه های کامل و جامع، از دیگر نقاط قوت کتاب های میکرو گاج به حساب می آیند. استفاده از این کتاب می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای دانش آموزان عزیز باشد.

کلام آخر

در پایان ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، به شما گوشزد می کنیم حتی اگر طبق آموزش های کلاس آنلاین کنکور پیش می روید، استفاده از این منابع را در کنار دیگر منابع در برنامه خود داشته باشید. کتاب هایی که در این مطلب به معرفی آن پرداختیم، از بهترین منابع شیمی کنکور 1403 هستند. انتخاب منابع درست در کنار تلاش و استمرار، می تواند رمز موفقیت شما در‌رسیدن به رویاهایتان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا