اخبار کنکور

آشنایی با وسایل ممنوعه در جلسه کنکور 1403

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور

آیا میدانید وسایل ممنوعه در جلسه کنکور کدامند؟ کنکور به عنوان یک دو ماراتن شناخته می شود که هر ساله هزاران نفر در آن به رقابت با یکدیگر می پردازند. طبعا این رقابت دارای برندگان و بازندگانی است که هر کدام از آن ها سرنوشت خود را به نتیجه کنکور گره زده اند. در این مطلب به معرفی وسایل ممنوعه در جلسه کنکور خواهیم پرداخت.

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور کدامند؟

اطلاع از وسایل ممنوعه در جلسه کنکور مانند وسایل ضروری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا عدم آگاهی از این وسایل می تواند برای شما گران تمام شود و از آزمون سراسری محروم شوید. داوطلبینی که برای بار چندم کنکور می دهند از مطلبی که کلاس کنکور آنلاین قرار است درباره آن صحبت کند اطلاع دارند. به همین دلیل این مقاله برای داوطلبینی ارائه شده که هیچ سابقه ای در خصوص شرکت در کنکور سراسری ندارند. با موضوع وسایل ممنوعه در جلسه کنکور همراه باشید.

کیف

کیف جزو وسایلی محسوب می شود که از ورود آن به جلسه کنکور جلوگیری خواهد شد. زیرا امکان دارد کتاب و جزوه در آن قرار دهید و برای پاسخ دهی به سوالات از آن ها استفاده کنید. در کلاس آنلاین کنکور به دانش آموزان گفته شده است اگر مراقبین جلسه هر گونه وسیله اضافی را همراه شما ببینند آن ها را ضبط خواهند کرد.

کتاب و جزوه

داوطلبین در هنگام ورود به جلسه کنکور نباید هیچ گونه کتاب ، جزوه و حتی برگه ” غیر از کارت ورود به جلسه ” با خود همراه داشته باشند. اگر این وسایل را با خود به جلسه کنکور ببرید و جلسه کنکور آغاز شده باشد قطعا شما را از ادامه پاسخ دهی به سوالات محروم خواهند کرد.

ماشین حساب

ماشین حساب دارای دو نوع معمولی و مهندسی است. به طور عادی از آوردن ماشین حساب های مهندسی در جلسه کنکور جلوگیری می شود اما در برخی از رشته ها اجازه دارید که ماشین حساب های معمولی را با خود همراه داشته باشید. اما در بسیاری از حوزه های امتحانی داشتن ماشین حساب معمولی را نیز منع می کنند و آن را جزو تخلفات می دانند.

تلفن همراه

تلفن همراه نه تنها در جلسه کنکور بلکه در تمام آزمون ها شامل امتحانات مدرسه ، آزمون های آزمایشی و … نیز ممنوع است. زیرا امکان برقراری ارتباط با سایرین را برای شما فراهم می کند و می توانید پاسخ سوالات را در قالب ارتباط صوتی یا پیامکی دریافت کنید.

تلفن همراه

 

تبلت

تبلت نیز دارای کاربردی مانند تلفن همراه است با این تفاوت که می توانید در جلسه کنکور به طور گسترده تری از آن بهره بگیرید. همان طور که می دانید تبلت ها به عنوان یک وسیله الکترونیکی محسوب می شوند که اگر توسط مراقبین دیده شوند از ادامه آزمون منع خواهید شد.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند کاربردهای زیادی دارد که یکی از آن ها داشتن ماشین حساب است. علاوه بر این می توانید توسط ساعت هوشمند ارتباط صوتی و پیامکی با سایرین برقرار کنید. به همین دلیل این نوع از ساعت ها را با خود همراه نداشته باشید. اما توصیه می کنیم حتما یک ساعت معمولی بر مچ خود ببندید تا بتوانید زمان را به بهترین نحو مدیریت کنید. همان طور که می دانید برای پاسخ گویی به هر سوال فقط چند ثانیه فرصت دارید و اگر نتوانید این مدت محدود را تحت کنترل بگیرید حتما زمان کم خواهید آورد و نمی توانید به تمام سوالات موجود در دفترچه پاسخ دهید.

هرگونه وسیله الکترونیکی

همراه داشتن هر گونه وسیله الکترونیکی جزو وسایل ممنوعه در جلسه کنکور محسوب می شوند که علاوه بر تلفن همراه ، تبلت ، ساعت هوشمند و … می توان به پیچر ، دستبند هوشمند و … نیز اشاره کرد.

وسایل ضروری در جلسه کنکور

همان طور که در کلاس کنکور مجازی اشاره شده است، می دانید همراه داشتن برخی از وسایل ممنوع و برخی دیگر از آن ها ضروری است. زیرا بدون وجود آن ها نمی توان آزمون را با موفقیت به اتمام رساند. در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه به عنوان مجوز ورود شما به جلسه کنکور محسوب می شود و اگر آن را در دست نداشته باشید قطعا اجازه ورود به جلسه را نخواهید داشت. توصیه مهمی که به داوطلبین عزیز داریم این است که شب قبل از کنکور تمام وسایل خود را آماده کنند و از کامل بودن آن مطمئن شوند تا در صبح کنکور وسایل خود را جا نگذارند. همچنین همراه داشتن کارت شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه نیز ضروری است.

ساعت مچی

در بخش قبل اشاره کردیم که مدیریت زمان در کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهترین وسیله برای در نظر گرفتن زمان پاسخگویی به هر سوال استفاده از ساعت مچی است. ساعت هایی که دارای بند مچی هستند گزینه بهترین نسبت به ساعت های فلزی محسوب می شوند .

مداد و پاک کن

یکی قانون مهم در کنکور وجود دارد و آن هم این است که برای پاسخ دهی به سوالات باید حتما از مداد مشکی استفاده کنید. توصیه می کنیم از مدادهای نرم کمک بگیرید و حداقل 3 عدد مداد با خود همراه داشته باشید. اگر جزو داوطلبینی هستید که قصد استفاده از اتود دارید باید حداقل یک بسته نوک اتود همراه خود کنید تا در جلسه کنکور دچار مشکلات غیر قابل پیش بینی نشوید.

پاک کن یکی دیگر از وسایل ضروری است که عدم وجود آن می توانید موفقیت شما را به شکست تبدیل کند. چون قطعا برخی از سوالات نیاز به تصحیح دارند و باید گزینه اشتباه را پاک کنید. از پاک کن های با کیفیت استفاده کنید و از نرم بودن آن مطمئن باشید.

مواد مغذی

شرکت در کنکور انرژی زیادی را از ذهن و مغز شما می گیرد و ممکن است در طول جلسه و در هنگام تست زنی دچار افت فشار و بی حالی شوید. توصیه می کنیم مواد مغذی مانند مغزها ، آبمیوه طبیعی و … را فراموش نکنید و به محض اینکه متوجه شدید به ذهن شما فشار مضاعف وارد می شود حتما مقداری از مواد مغذی را بخورید و چند دقیقه استراحت کنید. توجه داشته باشید که استراحت شما نباید به قدری طولانی شود که در نهایت با کمبود وقت مواجه شوید و نتوانید به بقیه سوالات پاسخ دهید.

4/5 - (4 امتیاز)

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا