اخبار کنکور

کامل ترین بودجه بندی ادبیات کنکور 1403

بودجه بندی ادبیات کنکور در سال 1403 چگونه است ؟ در نظر گرفتن بودجه بندی دروس یکی از مهم ‌ترین کارهایی است که هر داوطلب کنکور باید آن را در نظر داشته باشد. در این مطلب به بودجه ‌بندی ادبیات کنکور اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم که برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

بودجه بندی ادبیات کنکور

اطلاع از بودجه بندی ادبیات کنکور چه کمکی به دانش آموزان و داوطلبان می کند ؟ آیا شما برای اولین بار است که در کنکور شرکت می‌کنید یا سابقه‌ شرکت در کنکور را دارید؟ اگر سابقه‌ی شرکت در کنکور سراسری را دارید یا در کلاس آنلاین کنکور شرکت کرده اید به خوبی می‌دانید که برخی از فصول هر درس به عنوان تست خیزترین و پر سوال ترین ها مطرح می شوند. به همین دلیل باید این فصل‌ ها را بیشتر از سایر فصول مطالعه کنید. درس ادبیات فارسی به عنوان یکی از دروس عمومی شناخته می‌ شود. در مطالب قبل اشاره کردیم که مطالعه‌ی دروس عمومی نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه می‌تواند مانند مطالعه‌ی دروس تخصصی به موفقیت شما کمک کند. با اطلاع از بودجه بندی ادبیات کنکور 1403 می‌توانید خود را چند گام به موفقیت و کسب تراز مثبت نزدیک کنید.

سوالات ادبیات فارسی در کنکور 1403

بهتر است قبل از اینکه به بودجه بندی ادبیات کنکور بپردازیم شما را با تعداد سوالاتی که قرار است با آن در جلسه‌ی کنکور مواجه شوید که در کلاس کنکور آنلاین نیز به شما گفته شده است آشنا کنیم. درس ادبیات فارسی به عنوان اولین درس در دفترچه‌ی عمومی کنکور در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما باید به مدت 18 دقیقه به تمام سوالات این درس پاسخ دهید. تعداد سوالات ادبیات فارسی در جلسه‌ی کنکور 25 تاست که اگر بخواهیم زمان ‌بندی آن را به بهترین نحو انجام دهیم برای هر سوال 42 ثانیه فرصت پاسخ‌ دهی وجود دارد.

 ادبیات فارسی درسی است که دارای ضریب 4 می‌باشد و این ضریب تنها ضریب بالایی است که در بین دروس عمومی وجود دارد. پس اکیدا توصیه می‌کنیم که با نهایت دقت اقدام به مطالعه ، تست زنی و اطلاع از مهم ‌ترین سوالات ادبیات کنکور کنید. شماره‌ی سوالات از 1 الی 25 دفترچه‌ی عمومی کنکور سراسری است. منابع درس ادبیات فارسی در کنکور پایه‌ی دهم ، یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

همان طور که در مطالب قبل اشاره کردیم کنکور سراسری 1403 بر اساس نظام جدید برگزار می‌شود به این معنی که اگر شما فارغ التحصیل نظام قدیم باشید باید خود را با منابع جدید وفق داده و اقدام به مطالعه‌ی آن ‌ها کنید.

سوالات ادبیات فارسی در کنکور 1401

بودجه بندی ادبیات کنکور 1403 چگونه است ؟

اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی و تخصصی می‌تواند به دانش‌آموزان و داوطلبان کمک کنند تا برنامه‌ ریزی بهتری برای مطالعه‌ی خود داشته باشند.

واژگان و املا :  از این بخش واژگان و املا 6 سوال در کنکور سراسری مطرح می شود.

زبان فارسی : از بخش زبان فارسی شاهد مطرح شد 5 سوال در کنکور هستیم.

تاریخ ادبیات : از بخش تاریخ ادبیات 1 سوال مطرح می شود و این بخش به عنوان کم سوال ترین بخش در کنکور شناخته می شود.

آرایه های ادبی : از بخش آرایه های ادبی 4 سوال در کنکور مطرح می شود.

قرابت معنایی : بخش قرابت معنایی از پرسوال ترین بخش ها در بودجه بندی ادبیات کنکور محسوب می شود و تعداد سوالاتی که از آن مطرح می شود 9 تاست.

واژگان و املا

واژگان و املا یکی از فصولی است که تعداد 6 سوال از آن در کنکور سراسری مطرح می‌شود. این تعداد از سوالات به این معنی است که اگر شما بتوانید به تمام آنها پاسخ صحیح دهید 24 % از کل ادبیات را پاسخ داده‌اید. بخش واژگان 3 سوال و بخش املا نیز 3 سوال در کنکور سراسری دارد.

زبان فارسی

بسیاری از دانش آموزان کلاس کنکور مجازی و داوطلبین کنکور سراسری تصور می‌کنند که بخش زبان فارسی یکی از دشوارترین و سخت ‌ترین بخش ‌های درس ادبیات فارسی است. اما واقعیت این است که شما می‌توانید با یادگیری زبان فارسی و قواعد مربوط به آن موفقیت خوبی را در این درس کسب کنید. 5 سوال از بخش زبان فارسی در ادبیات کنکور مطرح می ‌شود که اگر شما بتوانید به خوبی آن‌ ها را پاسخ دهید 20 % از این دست را با موفقیت گذرانده ‌اید.

زبان فارسی

تاریخ ادبیات

از بخش تاریخ ادبیات تنها 1 سوال مطرح می ‌شود که 4 % از کل ادبیات فارسی کنکور را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل برخی از دانش آموزان و داوطلبان ترجیح می‌ دهند تمرکز زیادی بر این بخش نداشته باشند و در آزمون های آزمایشی شرکت نکنند. زیرا تاریخ ادبیات پر از مواردی مانند سال تولد شاعران ، آثار آن ها و مواردی از این دست است.

آرایه‌های ادبی

اگر بخواهیم در خصوص بودجه بندی ادبیات کنکور و بخش های مختلف آن سخن بگوییم باید اشاره ای به آرایه های ادبی نیز داشته باشیم. بخش آرایه ‌های ادبی دارای 4 سوال در کنکور سراسری می‌باشد که پاسخگویی به آنها می‌تواند یک تراز 16 % را برای شما به ارمغان بیاورد. بخش آرایه‌ های ادبی از بخش ‌های  بسیار شیرین ادبیات فارسی است و اگر شما به این بخش علاقه داشته باشید و در آن تمرین و تکرار هم داشته باشید می‌توانید 16 % دیگر به تراز مثبت خود در این درس اضافه کنید.

قرابت معنایی

بخش قرابت معنایی به عنوان یکی از مهم‌ ترین و پر سوال ‌ترین بخش‌ها در کنکور سراسری شناخته می‌شود. زیرا 9 سواال از این درس طرح خواهد شد و می ‌تواند یک تراز 36 % را برای شما به ارمغان داشته باشد.

نکته مهم !

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدیریت زمان را جدی بگیرید. هنگامی که می گوییم برای پاسخ دهی به سوالات ادبیات فارسی تنها 18 دقیقه زمان در اختیار دارید شما باید بعد از اتمام این زمان به سراغ پاسخ دهی به درس بعدی بروید. اگر مدیریت زمان در جلسه کنکور را جدی نگیرید قطعا با مشکل کمبود وقت مواجه خواهید شد. کمبود وقت برای شما استرس و بار روانی دارد. پس توصیه می کنیم قبل از کنکور با مطالعه دقیق ، شرکت در آزمون های آزمایشی ، حل تست های زمان دار و … نقاط ضعف خود را بپوشانید. توصیه می کنیم قبل از کنکور با استفاده از ” تکنیک دو خودکار ” به افزایش سرعت عمل خود کمک کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا