اخبار کنکور

تاثیر معدل در کنکور 1401 ( آخرین اخبار )

آیا می دانید تاثیر معدل در کنکور 1401 به چه صورت است ؟ آگاهی از تاثیر معدل در کنکور 1401 باعث می شود که دانش آموزان در دوران متوسطه زمان و تمرکز بیشتری بر روی یادگیری دروس داشته باشند. این موضوع در سال های اخیر پررنگ تر شده است. در این مطلب به بررسی جوانب مختلف تاثیر معدل در این رقابت خواهیم پرداخت.

تاثیر معدل در کنکور 1401

آیا از میزان تاثیر معدل در کنکور 1401 مطلع هستید ؟ تاثیر معدل در کنکور یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان و داوطلبان است که در کلاس کنکور مجازی نیز به آن پرداخته ایم. در سال های گذشته معدل تاثیر زیادی بر نتیجه کنکور نداشت و همین مساله باعث می شد تا داوطلبان تمام تمرکز خود را بر روی کنکور بگذارند. اما در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور 1401 بیشتر از سال های گذشته است.

در سال های گذشته کنکور به دو صورت برگزار می شد که روش مطالعه متفاوتی نیز داشت. به این معنی که فارغ التحصیلان نظام قدیم دارای دفترچه مجزا و فارغ التحصیلان نظام جدید دارای دفترچه مخصوص به خود بودند. اما کنکور 1401 بر اساس نظام جدید برگزار می شود و فارغ التحصیلان نظام قدیم نیز باید خود را بروز کنند و برای قبولی در کنکور اقدام به مطالعه منابع نظام جدید کنند. در نظام جدید آموزشی که بر مبنای 6-3-3 تعیین می شود ، دو نمره در هر زیر گروه تعیین می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آزمون
  • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم 6-3-3

در این میان نمره ای موثر خواهد بود که بالاترین نمره در زیر گروه را به خود اختصاص می دهد. این امر منافعی را برای داوطلبان به دنبال خواهد داشت. اما این موضوع برای تمام داوطلبان تاثیر یکسانی ندارد.

محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1401 با چه فرمولی تعیین می شود ؟

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان مایل هستند تا با فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1401 آشنا شوند. بدین منظور ما در کلاس آنلاین کنکور یک مثال ساده می زنیم که این روند برای شما روشن شود. قبل از توضیح ، لازم است بگوییم که برخی از داوطلبان تصور می کنند منظور از تاثیر معدل در کنکور ، معدل کتبی است. اما صرفا معدل کتبی تاثیر گذار نیست بلکه نمره ای که در هر درس کسب می کنید نیز در زیر گروه های مختلف بررسی می شود. توجه داشته باشید درسی که در امتحان نهایی آن شرکت می کنید اما سوالی از آن در کنکور وجود ندارد هیچ گونه تاثیری در محاسبه معدل بر کنکور نخواهد داشت. به طور مثال یکی از این دروس سلامت و بهداشت است.

یک خبر خوب برای داوطلبان کنکور وجود دارد و آن هم این است که در صورتی معدل در کنکور 1401 تاثیر گذار خواهد بود که تراز نمره امتحان نهایی بزرگ تر از تراز کنکور در آن درس باشد. این موضوع نشان دهنده این است که می توان به تاثیر مثبت آن امیدوار بود.

تصور کنید نمره شما در درس ریاضی 19.5 باشد. اگر این درس در زیر گروه 1 باشد تراز شما 9000 خواهد شد. به طور مثال اگر در آزمون 50 % را کسب کنید تراز شما در زیر گروه 1 به میزان 8700 خواهد بود و تاثیر معدل در کنکور 1401 با محاسبه 30 % مثبت در فرمول زیر قرار داده می شود.

۹۰۰۰×۷۰%+ (۷۰۰۰×۳۰%) = ۶۳۰۰+۲۱۰۰ = ۸۴۰۰

محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1401 با چه فرمولی تعیین می شود ؟

آیا راهی برای ترمیم معدل وجود دارد ؟

بسیاری از داوطلبان زمانی که از تاثیر معدل در کنکور با خبر می شوند تمایل دارند تا معدل خود را اصلاح کنند. همانطور که در کلاس کنکور آنلاین گفته شده سازمان آموزش و پرورش برای این دسته از داوطلبان طرحی را در نظر گرفته که به واسطه آن می توانند اقدام به ترمیم معدل کنند. داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را بعد از سال 84 گرفته اند و مدرک پیش دانشگاهی آن ها در سال 91 اخذ شده است و نتوانسته اند نمره بالایی را کسب کنند می توانند در سه بازه زمانی دی ، خرداد و شهریور در این طرح شرکت کنند.

در صورتی که نمره اخذ شده از نمره قبلی آن ها بالاتر باشد لحاظ خواهد شد در غیر این صورت همان نمره قبلی در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که هر فرد فقط یک بار قادر به شرکت در این طرح خواهد بود و در صورتی که نتواند به نمره بالاتر دست یابد فرصت جدیدی در اختیار او قرار نخواهد گرفت.

آیا تاثیر معدل در کنکور 1401 شامل تمام افراد می شود ؟

یکی از سوالاتی که برخی از داوطلبان می پرسند این است که تاثیر معدل در کنکور برای همه افراد اعمال می شود ؟ تاثیر معدل شامل کدام داوطلبان نمی شود ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال 84 گرفته اند و همچنین هر کدام از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 گرفته اند شامل تاثیر معدل در کنکور نخواهند بود.

آیا تاثیر معدل در کنکور 1401 شامل تمام افراد می شود ؟

تاثیر 60 % سوابق تحصیلی

تاثیر معدل در کنکور 1401 به میزان 60 % خواهد بود. این تصمیم بر پایه این اصل اتخاذ شده است که مسئولیت پذیرش دانش آموزان در کنکور سراسری بر عهده سازمان آموزش و پرورش باشد. قطعا مدارسی که از برنامه ریزی بهتر و منسجم تری برخوردار هستند ، توانایی بیشتری در موفقیت دانش آموزان خود دارند.

یکی از مواردی که نباید از آن غافل شد وجود مشاور تحصیلی در مدارس دوره متوسط است. مشاور تحصیلی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان در کنکور دارد. او موظف است در دوران متوسطه ، دانش آموزان را از اهمیت این دوره در قبولی کنکور آگاه کند تا دانش آموزان با تمرکز و توجه بیشتری این دوران را بگذرانند.

در مطالب گذشته به جوانب مختلف قبولی در کنکور پرداختیم که رعایت هر کدام از اصول مطرح شده می تواند تضمین کننده موفقیت داوطلب باشد. به طور مثال برنامه ریزی دقیق ، نکات مهم تست زنی ، شرکت در آزمون های آزمایشی ، استفاده از تکنیک های خاص در هنگام تست زنی ، خلاصه نوسی و … جزو این اصول محسوب می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی نحوه مطالعه رتبه های برتر انجام شده نشان می دهد که تمام آن ها از قواعد مهمی مانند خلاصه نویسی ، مرور و جمع بندی کنکور پیروی کردند و توانستند دروس تخصصی و عمومی کنکور را با تراز بسیار مثبت و تاثیرگذار پاسخ دهند.

3.6/5 - (10 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا