آموزشی

آشنایی قواعد پرتکرار عربی کنکور برای رتبه برتر شدن

در این مطلب به بررسی قواعد پرتکرار عربی کنکور خواهیم پرداخت. قواعد بخش مهمی از درس عربی محسوب می شود که درصد بالایی در کنکور را به خود اختصاص می دهد. اگر می خواهید تراز مثبت در این کسب کنید با ما همراه باشید تا شما را به قواعد پرتکرار عربی کنکور آشنا کنیم.

قواعد پرتکرار عربی کنکور

قواعد پرتکرار عربی کنکور کدامند؟ عربی از مهم ترین دروس عمومی به حساب می آید که برخی از دانش آموزان میانه خوبی با آن ندارند و فقط برای کسب درصد مناسب ، اقدام به مطالعه آن می کنند. روش مطالعه عربی کنکور بسیار ساده است فقط کافیست تا به مطلبی تحت همین عنوان در وب سایت ما مراجعه کنید و یا در کلاس کنکور آنلاین ما شرکت کنید و با آگاهی از روش های مطالعه این درس ، چند گام به موفقیت نزدیک تر شوید. اگر نمی دانید که قواعد پرتکرار عربی کنکور کدامند و یا به طور کلی با این درس شیرین مشکل دارید ، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.
ضریب درس عربی در کنکور 2 است. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که می توانند ضریب پایین آن را جبران کنند. اما به جز ضریب ، عوامل دیگری در کسب درصد بالا مهم اند که باید به آن ها توجه داشته باشید. واقعیت این است که عربی جزو دروسی محسوب می شود که در رشته ریاضی ، تجربی و انسانی دارای پایین ترین درصد پاسخگویی است. اگر دانش آموز باهوشی باشید به خوبی می دانید که باید از این فرصت استفاده کنید. زیرا سایر دانش آموزان اهمیت چندانی به این درس نمی دهند و شما می توانید با مطالعه دقیق آن درصد بالا کسب کنید و رتبه خود را بهبود ببخشید.

واقعیت جالب !

طبق تحقیقاتی که بر روی پاسخگویی و درصدهای داوطلبین بر درس عربی انجام شده نشان می دهد که فقط 7 درصد از داوطلبین عربی را بالای 50 % پاسخ داده اند. این آمار در خصوص منفی های عربی نیز وجود دارد و نشان می دهد که 16 % از داوطلبین عربی را منفی می زنند. یکی از نکاتی که کمتر داوطلبی به آن توجه می کند این است که زیاد خواندن به معنای موفق تر شدن نیست. بلکه شما در کلاس آنلاین کنکور یاد میگیرید تا هوشمندانه بخوانید و از نقطه ضعف دیگران به نفع خود استفاده کنید. این موضوع نه تنها در درس عربی بلکه در برخی از دروس دیگر مانند زبان انگلیسی و ریاضی نیز مشهود است.

بررسی قواعد پرتکرار عربی کنکور

متاسفانه قواعد عربی یکی از مباحثی است که دانش آموزان علاقه زیادی به خواندن و یادگیری آن ندارند. به همین دلیل از آن سهل انگارانه عبور می کنند. مبحث قواعد در کنکور ، 8 سوال را به خود اختصاص می دهد. یعنی اگر بتوانید بر این مبحث مسلط شوید و روش مطالعه درست را پیدا کنید 32 % درصد را به راحتی پاسخگو خواهید بود.
سوالاتی که از بخش قواعد عربی در کنکور مطرح می شود شامل موضوعات مختلف می شود و نمی توان به طور ثابت آن را معرفی کرد. بلکه هر ساله متغیر است و دانش آموز باید به تمام این مبحث تسلط ویژه داشته باشد. مهم ترین قواعد کنکور مربوط به عربی یازدهم و دوازدهم است که در دفترچه سوالات عمومی مطرح می شود.

روش مطالعه دروس عمومی به این شکل است که نباید بلافاصله بعد از اتمام مبحث شروع به تست زنی کنید. زیرا این امر نمی تواند سبب ماندگاری مطلب در ذهن شما شود. توصیه تمام کارشناسان و مشاورین کنکور این است که ابتدا به مبحث مورد نظر تسلط پیدا کنید. سپس با خلاصه نویسی و مرور آن را در ذهن خود حک کنید و سپس شروع به حل تست های بدون زمان و سپس زمان دار کنید. در حل تست های زمان دار می توانید از ” تکنیک دو خودکار ” به منظور افزایش سرعت عمل و یا یادگیری بهتر مطلب کنید. این تکنیک به شما کمک می کند که نقطه ضعف خود را بشناسد و در رفع آن تلاش کنید.

بررسی قواعد پرتکرار عربی کنکور

یک راهکار ویژه !

همان طور که اشاره کردیم مطالعه باید هوشمندانه باشد. یکی از روش هایی که برخی از داوطلبین به آن روی آورده اند مطالعه مباحث آسان عربی است. پس از اینکه به بررسی قواعد پرتکرار عربی کنکور پرداختیم و گفتیم که اغلب سوالات مربوط به عربی یازدهم و دوازدهم است نوبت به این می رسد یک راهکار ویژه را به شما معرفی کنیم. بعضی از دانش آموزان مطالعه هوشمندانه را انتخاب کرده اند و تصمیم گرفته اند که به جای خواندن تمام مباحث کنکور ، موضوعات آسان را مطالعه کنند و بر آن مسلط شوند. واقعیت این است که مطالعه دروس آسان عربی می تواند درصد 50 را برای شما به ارمغان بیاورد. به شرط آن که از تسلط کافی برخوردار باشید.
درس عربی برای رشته های ریاضی و تجربی به عنوان یک درس عمومی و برای رشته انسانی به عنوان یک درس اختصاصی شناخته می شود. در مطالب گذشته به بودجه بندی این درس ، تغییرات و سایر جوانب آن اشاره کردیم. مهم ترین مشکلی که داوطلبین در جلسه کنکور با آن مواجه می شوند زمان است. مدیریت زمان در کنکور کار دشواری نیست بلکه کافیست تا در کلاس کنکور مجازی با تکنیک هایی آشنا شوید که به شما کمک کند تا به بهترین نحو زمان خود را مدیریت کنید.

مدیریت زمان در کنکور !

زمان پاسخ دهی به سوالات کنکور شامل دروس عمومی و دروس تخصصی به نحوی است که برای جواب دادن به هر سوال کمتر از 1 دقیقه فرصت دارید. این امر نشان دهنده اهمیت زمان در کنکور و رعایت نکات مهم تست زنی است. یکی از راهکارهایی که می تواند به داوطلبین کمک کند این است که ابتدا سوالاتی را پاسخ دهند که به آن ها مسلط اند و زمان زیادی از آن ها نمی گیرد. با این روش زمان بیشتری در اختیار دارند تا سایر سوالات را بررسی کنید. سوالاتی که باقی مانده اند شامل دو دسته می شوند. دسته اول سوالاتی اند که داوطلب برای پاسخ دهی به آن ها نیاز به زمان بیشتری دارد و دسته دوم سوالاتی هستند که داوطلب هیچ مطالعه ای در خصوص آن ها انجام نداده و بهتر است که به آن ها پاسخ ندهد. چون سوالات کنکور دارای امتیاز منفی هستند و هر پاسخ اشتباه می تواند تعدادی از سوالات مثبت شما را از بین ببرد.

مدیریت زمان در کنکور !

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا