مشاوره کنکورمقالات

افزایش ساعت مطالعه

همه ما میدانیم که در کنکور ساعت مطاله از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسزایی در نتایج کنکور خواهد گذاشت، حتی خیلی از ایرادهای شما را میتواند پوشش دهد پس کمیت هم مثل کیفیت فاکتور بسیار مهم است که باید برای افزایش آن راهکار های درستی را اجرا کنیم:
در ادامه مشاورین غرب آنلاین شما را با این راهکار های اصولی افزایش ساعت مطالعه آشنا میکنند.

استفاده از کرنومتر بهترین راه رفع بیماری ساعت رند

دقت کنید از موبایل برای این کار استفاده نکنید و مدام زمانسنج را چک نکنید چون باعث ایجاد استرس میشود.

ثبت دقیق زمان مطالعه

آمار دقیق هر روز را یادداشت کنید که میتواند باعث انگیزه بیشتر برای تلاشتان باشد و به نوعی رقابت با خودتان را ترغیب میکند و باعث میشود بهتر متوجه شوید که کجای کار ایستاده اید و ذهن از ابهام خارج شود.

اهداف و ویژگیهاتان را شناسایی کنید

اهداف و ویژگی های شما نباید دور از انتظار و یا خیلی آسان باشند، ابتدا توانایی های خود را شناسایی کنید مثلاً تعیین درس مورد علاقه، بهترین زمان مطالعه و بدترین زمان برای مطالعه ی شما چه ساعتی می باشد. در شروع مسیر از درس های مورد علاقه شروع کنید.

زمان اوج انرژی: بعد از تعیین بهترین زمان مطالعه، از آن بهترین بهره برداری را انجام دهید و مباحث سخت را در آن بگنجانید.

فشرده سازی: بعضی از دانش آموزان در کل روز 8 ساعت ساعت مطالعه ی مفید خواهند داشت اما این مدت زمان را از 8 صبح تا 12 شب انجام میدهند غرب آنلاین پیشنهاد می دهد مطالعه ی خود را تا غروب هر روز تمام کنید و در شب بیشتر به استراحت بپردازید و بعد از چند روز درس مورد علاقه ی خود را به تایم شب اضافه کنید بعد از انجام این روتین متوجه‌ی افزایش تایم مطالعه خواهیدشد.

برنامه ریزی برای کنکور

مشاورین غرب آنلاین بعد از آموزش مهارت های لازم برای برنامه ریزی از دانش آموزان میخواهند با کمک مشاوره ی خود یک برنامه ریزی منطقی، درست و واقع بینانه ایجاد کنند برنامه ریزی دقیق به شما کمک میکند در مسیر اهدافتان حرکت کنید و از بی نظمی، نا امیدی و سردرگمی به دور باشید.

نکات کلیدی برای افزایش ساعت مطالعه و داشتن یک برنامه ریزی کنکور:

  • بر طبق ضریب هر درس، اهمیت، میزان ضعف و قوت خودتان و بودجه بندی آزمون ها برای هر درس زمان مشخص تعیین کنید.
  • مطالعه یک درس در تمام روز کسل کننده و اشتباه است.
  • بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل تعیین کنید و ارزش متقابل همه دروس را رعایت کنید.
  • از دسته دانش آموزان غیرواقع گرا نباشید.
  • سعی کنید از دسته دانش آموزان ناگهانی نباشید، به طور مثال در صبح با توجه به حال آن روز و لحظه درس مورد علاقه خود را شروع میکنند و این امر باعث می شود ذهن شما پراکنده و بی نظم شود و تمایلی برای تلاش زیاد نداشته باشید.
  • باتوجه به پیشرفت هر درس از هدف گذاری استفاده کنید.
  • از شمارش معکوس استفاده کنید، تایمر معکوس اشتیاق برای صفر شدن را برای شما ایجاد می کند.

افزایش ساعت مطالعه با استفاده از چک لیست

کارهایی که در روز انجام داده‌اید را با تیک سبز رنگ و کارهایی که انجام نداده‌اید را با ضرب در قرمز علامت گذاری کنید. چک لیست شما را برای رسیدن به اهدافتان ترغیب تر میکند و در نتیجه تلاش و ساعت مطالعه نیز افزایش مییابد.

از وقت خود بخصوص زمان های مرده بهینه استفاده کنید:
اول زمانهای مرده را شناسایی کنید (مثل مسیر مدرسه، تایم های استراحت مدرسه) و سپس تصمیم گیری کنید (فلش کارت، خلاصه، فایل صوتی مباحث مثل تست قرابت، آرایه و لغات) مناسب هستند.

با انجام برنامه ریزی شما تمام امور خود را در طول روز یادداشت‌میکنید و بعد از بازبینی آن میتوانید کارهای بیهوده ی خود را شناسایی و حذف نمایید.

زمانهای خاکستری را حذف کنید

رنگ سیاه زمان مطالعه و رنگ سفید زمان استراحت است، رنگ خاکستری تایمی است که شما در آن مطالعه نمی کنید و استراحت نیز انجام نمی دهید. به عنوان مثال کتاب درسی روبه روی شما باز است اما مشغول موبایل هستید. با حذف این زمان ها مطالعه شما افزایش می یابد و زمان استراحت شما شفاف تر می شود.

در هنگام مطالعه امکان خروج از اتاق را ندارید و در صورت استراحت میتوانید چند دقیقه در اتاق استراحت کنید. ( استراحت کوانتومی) در هنگام مطالعه کار حاشیه ای نداشته باشید.

دشمنان وقت را بشناسید و حذف کنید
موبایل، تلویزیون، اینستاگرام، تلگرام و … را حذف یا مدیریت کنید و موبایل خود را خارج از اتاق مطالعه قرار دهید.

برای دریافت جدیدترین راهکارها و اخبار کنکور ما را در اینستاگرام یا بلاگ غرب آنلاین دنبال کنید.

نویسنده: بابک نظری دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا