اخبار کنکور

روش مطالعه ریاضی کنکور رتبه های برتر

اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور توسط رتبه های برتر می تواند به شما کمک زیادی کند تا این درس را به بهترین شیوه مطالعه کنید. بسیاری از دانش آموزان در درس ریاضی ضعیف هستند و تمایلی به خواندن آن ندارند. اما توصیه می کنیم نقاط ضعف خود را در این درس برطرف کنید زیرا باعث بهبود نتیجه خواهد شد. در ادامه شما را با روش مطالعه ریاضی کنکور توسط رتبه های برتر آشنا می کنیم.

روش مطالعه ریاضی کنکور

روش مطالعه ریاضی کنکور چگونه است ؟ درس ریاضی از دروس تخصصی محسوب می شود. قطعا روش مطالعه دروس فرمولی نسبت به دروس حفظیاتی متفاوت است و همانطور که ما در کلاس کنکور آنلاین اشاره کرده ایم باید روش جداگانه ای برای یادگیری آن در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین تفاوت های این دروس با دروس حفظیاتی این است که بلافاصله بعد از اتمام مطالعه باید اقدام به تست زنی کنید. در غیر این صورت مبحث در ذهن شما ماندگار نخواهد شد. اگر می خواهید با روش مطالعه ریاضی کنکور توسط رتبه های برتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

امیرمهدی جودی (رتبه 37 منطقه 1 کنکور ریاضی 97)

آقای امیر مهدی جودی توانست درس ریاضی را 81 % پاسخ دهد. او تمرکز زیادی بر حل تست های کنکور داشت. وی همانطور که ما در کلاس کنکور مجازی به داوطلبان پیشنهاد می دهیم تست زنی کرده است ؛ به نحوی که بعد از اتمام مطالعه به سراغ تست های کنکور می رفت و بعد از پاسخ گویی به آن ها ، اقدام به حل تست های تالیفی می کرد. سپس پاسخ های اشتباه را علامت می زد و به دنبال رفع اشکالات خود بود. آقای امیر مهدی جودی از این روش نتیجه خوبی را کسب کرد.

سعید انصاری فرد (رتبه 4 ایثارگران کنکور تجربی 97)

درصد پاسخگویی آقای انصاری فرد به درس ریاضی 90 % بوده و او اذعان می کند که یادگیری عمیق مفاهیم کمک زیادی به موفقیت او کرده است. او بعد از اینکه مبحث مورد نظر را به طور کامل و مفهومی می خواند به سراغ تمرین و تست و پاسخ های تشریحی آن می رفت. یکی از کارهای جالبی که آقای انصاریان فرد انجام می داد که کمتر داوطلبی حاضر به انجام آن بود این است که هر کدام از کتاب های تست را 2 الی 3 بار مطالعه می کرد . خواندن جزوه معلوم و حل تمرین ها به صورت روزانه از دیگر ویژگی های مطالعاتی آقای انصاریان فرد محسوب می شود.

مریم علی کرمی (رتبه 243 منطقه 1  کنکور ریاضی 97)

میزان پاسخگویی خانم علی کرمی به درس ریاضی 57% درس بود. شاید تصور کنید که این میزان درصد کمی است و نمی تواند تضمین کننده موفقیت داوطلب باشد. در صورتی که اغلب داوطلبان این درس در کلاس آنلاین کنکور با درصد بسیار پایین تر پاسخ می دهند. روش مطالعه خانم علی کرمی این بود که در کلاس درس به خوبی از توضیحات معلم یادداشت برداری می کرد و سپس در خانه به طور مجدد مباحث را مرور می کرد. حل تمرین بلافاصله بعد از یادگیری مطالب از مهم ترین کارهای او بود.

خانم علی کرمی بعد از هر تست به سراغ پاسخ های تشریحی آن می رفت و اگر نکته جدیدی برای یادگیری در آن ها وجود داشت یادداشت می کرد. مرور یادداشت ها و خلاصه نویسی باعث موفقیت خانم علی کرمی در کنکور سراسری شد.

پژمان شهبازی (رتبه 1 منطقه 1 کنکور ریاضی 94)

میزان پاسخگویی آقای شهبازی به درس ریاضی 87 % بود. جالب است بدانید یکی از کارهای مشترکی که اغلب داوطلبان موفق کنکور از جمله آقای شهبازی انجام داده اند اهمیت دادن به تمرین های کتاب درسی است. چون هیچ سوالی خارج از کتاب مطرح نمی شود و بسیاری از سوالات با تمرین های کتاب درسی شباهت زیادی دارند. یادگیری مباحث به صورت مفهومی و عمیق باعث شد که او بتواند بسیاری از سوالات کنکور را بر اساس میزان فهم خود از مباحث پاسخ دهد.

میزان پاسخگویی

علی بزرگزاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

آقای بزرگزاده درس ریاضی را 88 % پاسخ داد. او به یکی از مهم ترین تکنیک های مطالعاتی یعنی خلاصه نویسی اعتقاد زیادی داشت. خلاصه نویسی به روش اصولی باعث افزایش سرعت مطالعه شما می شود. خصوصا در ماه های باقی مانده به کنکور مطالعه خلاصه نویسی ها به شدت شما را به موفقیت و کسب تراز مثبت نزدیک می کند. حل تست های فراوان باعث شد که نقاط قوت و ضعف شناسایی شوند.

نگین یغمایی (رتبه 2 منطقه 1 کنکور ریاضی 93)

خانم یغمایی از دیگر داوطلبان موفق در کنکور ریاضی است که میزان پاسخگویی او به درس ریاضی 89 % می باشد. خواندن جزوه دبیر و حل تمرین های کتاب از ابتدایی ترین کارهای خانم یغمایی بود. او بعد از حل تمرین ها و یادگیری مباحث به سراغ تست های سال های گذشته و همچنین تست های تالیفی می رفت تا به نقاط ضعف خود پی ببرد. او در درس دیفرانسیل ضعیف بود و همین مساله سبب شده بود که زمان و تمرکز بیشتری برای آن بگذارد.

خواندن جزوه دبیر

محمدرضا اسماعیلی (رتبه 3 ایثارگران کنکور تجربی 97)

آقای اسماعیلی یکی از افرادی بود که درصد بالایی در درس ریاضی کسب کرد. او موفق شد این درس را به میزان 96 % پاسخ دهد. آقای اسماعیلی مانند سایر داوطلبان موفق کنکور به حل تمرین های کتاب اهمیت زیادی می داد. یکی از ایراداتی که آقای اسماعیلی داشت سرعت زیاد در حل تست های کنکور بود که همین امر سبب می شد اشتباهات زیادی از جانب او رخ دهد. اما با استفاده از تکینک های مدیریت زمان در کنکور توانست تایم خود را مدیریت کند و با آرامش بیشتری به سوالات پاسخ دهد.

داوطلبان موفق افرادی هستند که ابتدا بر روی نقاط ضعف خود تمرکز می کنند و به دنبال رفع آن ها هستند. اغلب دانش آموزان تصور می کنند اگر در یک درس ضعیف هستند باید به طور کلی آن را کنار بگذارند. در صورتی که این یک باور اشتباه است. همین عامل سبب می شود که شما از سایر رقبای خود عقب بیفتید و نتوانید به رتبه مورد نظر خود برسید. توصیه می کنیم قبل از هر چیز با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید و از او بخواهید که یک برنامه مطابق با نیاز شما تنظیم کند و در رفع نقاط ضعف به شما یاری دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا