اخبار کنکورمقالات

ضرایب دروس در کنکور1402

هر‌ساله کنکور سراسری شامل دو بخش دروس عمومی و اختصاصی بوده‌است، با توجه به تغییرات اخیر در کنکور 1402 دفترچه ی آزمون رشته های آزمایشی تنها شامل دروس اختصاصی می باشد.
سوالات دروس عمومی به صورت کامل از دفترجه آزمون کنکور حذف شده‌است و تنها تاثیر آن از طریق سوابق تحصیلی هر دانش آموز بر روی نتیجه ی کنکور است، بر همین اساس اهمیت ضرایب و میزان تسلط داوطلبان بر محتوای دروس درسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت ضرایب در کنکور سراسری 1402

میزان اهمیت هر درس در کنکور بر اساس ضرایب اعلام شده‌ از سوی سازمان سنجش مشخص می شود، برهمین اساس داوطلبان میتوانید با توجه به اهداف خود یک برنامه ریزی تحصیلی جامع توسط خود یا مشاور کنکور تنظیم کنند و در راستای یک برنامه ی هدفمند و هوشمند در مسیر کنکور حرکت کنند.

داوطلبان ابتدا می بایست به علایق و استعداد های فردی توجه داشته‌باشند چرا که برای انتخاب رشته و انتخاب شغل آینده باید در گروه آزمایشی مشخص ثبت نام کنند. تمامی رشته های اصلی و شناور گروه‌آزمایشی در دفترچه‌ی ثبت نام کنکور ذکر شده‌است.

داوطلبان بعد از دانلود دفترچه ی کنکور سراسری 1402 و مطالعه ی آن، آگاهی کاملی نسبت به رشته ها و دانشگاه های ثبت نامی در آن رشته بدست بیاورند همچنین برای مطالعه و تست زنی کنکور از دروسی استفاده کنند که از اهمیت بالای ضریب برخوردار باشد.

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور 1402

ضرایب‌دروس‌اختصاصی در هر 5 رشته به شرح زیر می باشد.

ضرایب دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری 1402

ضرایب دروس تخصصی تجربی در کنکور سراسری 1402

ضرایب دروس تخصصی علوم ریاضی و فنی در کنکور سراسری 1402

ضرایب دروس تخصصی ریاضی در کنکور سراسری 1402
ضرایب دروس تخصصی علوم انسانی در کنکور‌سراسری 1402

ضرایب دروس تخصصی انسانی در کنکور سراسری 1402

ضرایب دروس‌تخصصی گروه آزمایشی زبان های‌خارجی در کنکور‌سراسری 1402

ضرایب دروس تخصصی زبان در کنکور سراسری 1402

ضرایب دروس‌تخصصی گروه آزمایشی هنر در کنکور 1402

ضرایب دروس تخصصی هنر در کنکور سراسری 1402

تاثیر مشاوره کنکور در نتایج داوطلبان

داشتن یک برنامه ی هدفمند و جامع مسیر موفقیت شما را هموار تر خواهد کرد همچنین مشاورین غرب آنلاین علاوه بر برنامه ریزی هفتگی و ماهانه، زمان بندی و زمان مناسب برای هر درس، بررسی میزان تست برای هر درس، بررسی کیفیت مطالعاتی، بررسی دقیق نتایج آزمون ها و نقاط ضعف و قوت بعد از بررسی راه کار های تضمینی و مناسب ارائه می شود که داوطلب ممکن هست این نتایج را بعد از چندین بار تجربه یا شکست بدست بیاورد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا