مشاوره کنکورمقالات

اشتباهات رایج کنکور

عدم آگاهی و اطلاعات ناکافی در مسیر کنکور مونجر به شکست در کنکور خواهد شد. برهمین اساس مشاورین کنکور غرب آنلاین با تجربه ی بالا در زمینه ی مشاوره کنکور و تنظیم برنامه درسی به شما کمک میکند با این اشتباهات آشناشوید و آنها مانع شکست و بالا رفتن رتبه ی کنکور شما نشوند.

این اشتباهات معمولاً در طول یکسال تحصیلی ایجاد می شود و علاوه بر شکست در کنکور باعث تضعیف روحیه و درگیری ذهنی روحی داوطلب است. همچنین برای شروع سال جدید داوطلب را دچار گمراهی می کند.

شرکت در کلاس های متعدد کنکور

اولین اشتباه رایج در بین داوطلبان، شرکت در کلاس های متعدد کنکوری می باشد. خانواده ها و دانش آموزان بر این باور هستند با ثبت نام کلاس های متعدد بدون تلاش و مطالعه میتوانند نتیجه ی مطلوب دریافت کنند و این فرضیه برخلاف قوانین موفقیت است برای به دست‌آوردن موفقیت می بایست سختی و تلاش های زیادی انجاد شود.
داوطلبان کنکور میتوانند با ثبت نام در یک کلاس آنلاین کنکور مطالب درسی را از دبیر بیاموزند و با شیوه ی صحیح تست زنی درآن مهارت های لازم را به دست‌بیاورند.

ناامیدی

مقایسه های نادرست داوطلبان و توقعات غیرمنطقی آنها باعث ناامیدی و تضعیف روحیه داوطلبان می شود. مشاوره‌آنلاین کنکور به شما کمک‌میکند علاوه بر برنامه ریزی شخصی کوتاه مدت‌یک برنامه ریزی بلند مدت و هدف گذاری برای تمام دروس کنکور خود داشته‌باشید. دانش آموزان بر اساس نقاط قوت و استعداد خود میتوانند تمرکز بیشتری بر روی یک درس داشته‌باشند. هدف آنها کسب رتبه ی 100درصد‌ برای تمام دروس نباشد. در واقع نباید کمیت را فدای کیفیت‌کرد.

توجیه به جای تمرین

نگرش به آزمون های آزمایشی در هر دوره‌ای باید مانند یک سکوی پرتاب و حرکت رو به جلو باشد و در صورت نتیجه‌ی بد در آزمون های آزمایشی به هیچ وجه توجیه نکنید و بهانه تراشی نداشته‌باشید و به جای آن سعی کنید تمام آزمون های آزمایشی را برای خود تحلیل و بررسی کنید و برای نتیجه ی بهتر و تسلط بیشتر تلاش خود را افزایش دهید.

تحلیل آزمون های قلم چی هر هفته در  آپارات غرب آنلاین نیز منتشر می شود.

کتاب ها و منابع نادرست در سال کنکور

همان‌طور که کتاب های کمک آموزشی و  DVD های آموزشی میتوانند یکی از بهترین یاورهای یک دانش‌آموز کنکوری باشند در صورت انتخاب اشتباه به همان اندازه هم میتونند آنها را سردر گم کنند. مشاور با تجربه در این مسیر شاید بهترین فرد برای مشورت کردن در رابطه با کتابای کمک درسی باشد.

مرور نکردن مباحث کنکور

بعد از افزایش ساعت مطالعه و پایبند‌بودن به برنامه ی مطالعاتی خود، داوطلبان کنکور می بایست تمام مباحث را مرور کنند، جمع بندی و مرور مطالب به شما کمک میکند مطالعه ی گذشته یادآوری شود و تست های مربوطه را انجام دهید.همیشه ترس از اتمام دروس باعث می شود به جای وقت گذاشتن برای مرور، تمام وقت دانش آموز صرف خواندن مطالب جدید شود که موجب تثبیت نشدن مطالب قبلی در ذهن می شود و فقط یک حجم زیادی از مطلب را به ذهنشان وارد میکنند که نمیتونند از آنها در تست زنی استفاده کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا