آموزشیاخبار کنکور

روش مطالعه زبان کنکور رتبه های برتر

در این مطلب قصد داریم شما را با روش مطالعه زبان کنکور توسط رتبه های برتر آشنا کنیم. درس زبان جزو دروس عمومی در تمام رشته ها محسوب می شود که توجه به آن می تواند در کسب تراز مثبت به شما کمک کند. درس زبان از چند بخش مانند لغات ، گرامر و … تشکیل شده است که در مطالب گذشته به آن ها پرداختیم. اگر می خواهید روش مطالعه زبان کنکور را از زبان رتبه های برتر بخوانید با ما همراه باشید.

روش مطالعه زبان کنکور

بهترین روش مطالعه زبان کنکور که در کلاس کنکور مجازی آموزش داده می شود چیست ؟ درس زبان از دروس عمومی محسوب می شود که برخی از دانش آموزان و داوطلبان علاقه زیادی به آن نشان نمی دهند. اما برخی دیگر نیز نه تنها در مدرسه بلکه به صورت آزاد نیز در جهت یادگیری هر چه بهتر این زبان تلاش می کنند. معمولا دسته دوم در کنکور موفق تر عمل می کنند. در ادامه روش مطالعه زبان کنکور را از زبان رتبه های برتر می خوانیم.

علی بزرگ زاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

آقای علی بزرگ زاده با اجرای روشی موثر در مطالعه درس زبان توانست 100 % به این درس پاسخ دهد و بهترین تراز را کسب کند. همان طور که در کلاس آنلاین کنکور اشاره کردیم درس زبان از بخش های مختلفی تشکیل شده است. آقای بزرگ زاده ابتدا به بخش لغات تسلط پیدا کرد. زیرا یادگیری لغات را به عنوان مهم ترین پیش نیاز در یادگیری سایر بخش های درس زبان می دانست. او بعد از یادگیری لغات اقدام به تست های مربوط به این بخش می کرد. حل تست ها باعث می شد که تعداد بیشتری از لغات را فرا بگیرد. سپس به سراغ خواندن متن درس می رفت و تست های مربوط به آن را پاسخ می داد.

از مهم ترین تکنیک هایی که به آقای بزرگ زاده کمک کرد تا بتواند در پاسخگویی به درس زبان در جلسه کنکور موفق عمل کند ريال مطالعه مستمر او بود. از تابستان قبل از کنکور اقدام به مطالعه درک مطلب به صورت شبانه و حل تست های آن می کرد و همین مساله باعث شد که تسلط زیادی به این بخش پیدا کند.

محسن امیرسبتکی (رتبه 5 منطقه 3 کنکور تجربی 93)

آقای محسن امیر سبتکی موفق شد در کنکور تجربی سال 93 ، استرس امتحان را کنار بزند و درس زبان را 94 % پاسخ دهد. جالب است بدانید که آقای امیر سبتکی جزو آن دسته از داوطلبانی محسوب می شد که به درس زبان علاقه زیادی نداشت و در این درس به شدت ضعیف بود. اما تلاش و پشتکار او قابل تحسین بود. به نحوی که توانست ترازی بسیار عالی را کسب کند. او به اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی پی برده بود و با شرکت مستمر در این آزمون ها توانست نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کند. مطالعه لغات و گرامر از مباحث ثابت در مطالعه او محسوب می شدند. حل تست های بدون زمان ، حل تست های زمان دار ، بررسی پاسخ های تشریحی تست ها و تحلیل آن ها از مهم ترین رازهای موفقیت آقای امیر سبتکی محسوب می شود.

به تمام دانش آموزان و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور را دارند و با دروسی مانند زبان مشکل دارند توصیه می کنیم که از صحبت ها و راهکارهای رتبه های برتر بهره مند شوند و تلاش کنند تا مسیر آن ها را سرلوحه خود قرار دهند. اما مهم تر از همه ، تلاش و پشتکار است.

روش مطالعه زبان کنکور

علیرضا فراهانی (رتبه 23 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

آقای علیرضا فراهانی یکی دیگر از افراد موفق در کنکور تجربی سال 97 محسوب می شود که توانست زبان را 82 % پاسخ دهد. اگر می خواهید با روش مطالعه زبان کنکور از زبان آقای فراهانی آشنا شوید باید بگوییم که او اهمیت زیادی به گرامر می داد و از تمام جزوه هایی که در دوران متوسطه در اختیار او قرار می گرفت استفاده می کرد. برای حفظ کردن هر چه بهتر لغات مربوط به زبان انگلیسی از کتابچه هایی که در بازار موجود هستند بهره می گرفت و تلاش می کرد تا حجم زیادی از لغات را در حافظه خود ثبت کند. حل تست ها کمک زیادی به او در جهت تسلط به گرامر و لغات کرد.

سیده فاطمه قنبری (رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

واقعیت این است که کمتر کسی در کنکور موفق می شود تا درسی را 100 % بزند. اما خانم فاطمه قنبری توانست با کمک کلاس کنکور آنلاین به این موفقیت دست پیدا کند. زیرا او روش مطالعه زبان کنکور را به بهترین می دانست و اجرا می کرد. او تمام دروس را از روی کتاب درسی می خواند و تلاش می کرد تا لغات را با بالاترین کیفیت حفظ کند. چند ماه مانده به کنکور به سراغ مبحث درک مطلب و حل تست های مربوطه رفت.

او یک ماه مانده به کنکور به طور روزانه تست های جامع را پاسخ می داد و نتیجه آن ها را تجزیه و تحلیل می کرد. در مطالب گذشته تحت عنوان ” روش های کلیدی برای جمع بندی کنکور ” به مواردی اشاره کردیم که می تواند کمک زیادی به دانش آموزان و داوطلبان کند. زیرا جمع بندی از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر به درستی انجام شود می تواند عملکرد شما را در جلسه کنکور به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

روش مطالعه زبان کنکور

مهرزاد مکی زاده (رتبه 15 منطقه 2 کنکور انسانی 97)

آقای مهرزاد مکی زاده از دیگر داوطلبان و پذیرفته شدگان موفق در کنکور محسوب می شود که توانست با توجه به نکات مهم تست زنی درس زبان را 60 % پاسخ دهد. او در رشته انسانی تحصیل می کرد و به خوبی از اهمیت دروس عمومی مطلع بود. به همین خاطر تمرکز زیادی بر یادگیری درس زبان داشت. او معتقد بود که فرا گرفتن لغات تاثیر بالایی در افزایش تعداد سوالات صحیح در کنکور دارد. به همین دلیل بعد از یادگیری دقیق لغات به سراغ گرامر و تست های مربوط به آن رفت و توانست به رتبه خوبی در کنکور سال 97 رشته انسانی دست پیدا کند.

یکی از مواردی که در این بخش باید به طور خلاصه به آن اشاره کنیم وسواس مطالعاتی است که متاسفانه برخی از داوطلبان کنکور به آن مبتلا هستند. وسواس مطالعاتی که در مطالب گذشته به راه های درمان آن اشاره کردیم یکی از بزرگ ترین موانع موفقیت و پیشرفت داوطلبان در یادگیری و اجرای برنامه ریزی است. اگر شما هم به این مشکل دچار هستید می توانید به مطلب ” چگونه وسواس مطالعاتی برای کنکور را از بین ببریم ؟ ” مراجعه کنید و راه های درمان آن را بررسی کنید. این نوع از مشکلات به دلیل فشار های روانی ناشی از کنکور به وجود می آید که اگر نسبت به درمان آن بی توجه باشید قطعا مشکلات عدیده ای را برای شما ایجاد خواهد کرد.

4.5/5 - (8 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا