اخبار کنکور

جدیدترین اخبار کنکور 1403

در چند سال اخیر و به خصوص کنکور 1402 شاهد تغییرات اساسی در کنکور سراسری بوده‌ ایم. از این رو پیگیری جدیدترین اخبار کنکور 1403 نیز ضرورت داشته تا در صورت هرگونه تغییر، داوطلبان با آگاهی از مفاد آن در این آزمون شرکت نمایند. متاسفانه تغییراتی که هر ساله در خصوص آزمون سراسری انجام می‌ گیرد باعث سردرگمی برخی داوطلبان شده است. همچنین برخی نیز از تغییرات فوق بی‌خبر بوده که این امر تاثیرات منفی بر عملکرد آنها در طی آزمون خواهد گذاشت.

بنابراین موفقیت در کنکور سراسری تنها به شرکت در کلاس آنلاین کنکور و مطالعات پیوسته محدود نمی‌ شود. بلکه داوطلبان باید همواره اطلاعات خود را در خصوص اخبار و منابع کنکور به روز کرده و برنامه‌ریزی های خود را بر اساس آن انجام دهند.

زمان برگزاری کنکور 1403

با توجه به تغییرات کنکور سراسری 1402 شاهد برگزاری این آزمون در دو نوبت دی ماه و تیر ماه بوده‌ایم. اما بنابر جدیدترین اظهارات رئیس سازمان سنجش آموزش کشور قرار است تغییراتی در زمان برگزاری کنکور 1403 صورت گیرد. بر اساس اخبار کنکور 1403،  احتمال تغییر در زمانبندی نوبت اول کنکور وجود داشته و این آزمون از دی ماه به اردیبهشت ماه تغییر داده خواهد شد. البته این تصمیم هنوز قطعی نشده است و شورای سنجش و پذیرش دانشجو تا پایان شهریور ماه 1402 فرصت دارد تا هرگونه تغییرات را در کنکور سال آینده تعیین و قطعی کند. اما تغییرات اساسی دیگری در این خصوص وجود نداشته و همچنان منابع آزمون هر دو نوبت بر پایه دروس تخصصی است. دروس عمومی نیز با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان مشخص شده و بودجه‌بندی سوالات بر پایه محتوای دروس انجام خواهد گرفت.

کنکور دانشگاه فرهنگیان

از دیگر خبرهای بسیار مهم کنکور سراسری 1403 جداسازی آزمون متقاضیان دانشگاه فرهنگیان از آزمون سراسری است. طبق این خبر قرار است که متقاضیان رشته‌های تربیت معلم کنکور جداگانه و مجزایی از سایر داوطلبان داشته باشند. اجرای این ایده می‌تواند مزایا و معایبی را برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به دنبال داشته باشد. از مزایای کنکور اختصاصی فرهنگیان، اختیاری‌بودن مواد آزمون، نحوه اجرا و گزینش داوطلبان این رشته‌است که با توجه به همزمانی آن در کنکور سراسری انجام چنین امری میسر نخواهد بود. فعلاً تا قطعی شدن این موضوع توسط سازمان سنجش بایستی صبر کرد.

تغییرات و حذفیات دروس طبق اخبار کنکور 1403

خبرهایی نیز در خصوص کتاب‌های درسی دانش آموزان وجود دارد که ممکن است بخش‌هایی از آن برای کنکور سراسری سال آینده تغییر کرده یا حذف شود. بر همین اساس داوطلبان می‌توانند با توجه به رشته خود، منابع کنکور 1403 را مطالعه نمایند. منابع آزمون سراسری همواره بر اساس کتاب‌های درسی تعیین می‌گردد. اطلاع دقیق از هرگونه تغییر یا حذف در این منابع بسیار مهم خواهد بود. داوطلبان بایستی همواره برنامه‌ریزی درسی خود را طبق جدیدترین اخبار موثق انجام دهند.

هوشمندسازی کنکور 1403

بر اساس اخبار کنکور 1403 خبرهایی در خصوص الکترونیکی شدن کنکور سال آینده به گوش می‌ رسد. با توجه به این خبر بحث برانگیز کنکور کاغذی حذف‌شده و آزمون سراسری به صورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد. بنا بر‌گفته رئیس سازمان سنجش: «چنانچه اعتبارات لازم تامین‌شده و زیرساخت‌های آن فراهم شود کنکور سال 1403 به صورت کاملاً الکترونیک و توسط ابزارهای هوشمند مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و… برگزار خواهد شد. در حال حاضر طراحی‌های مورد نظر برای برگزاری چنین آزمونی انجام گردیده و وارد فاز اجرا شده‌ایم. البته پیش از نهایی شدن این تصمیم نیاز به اجرای آموزشی کنکور الکترونیکی خواهد بود.»
البته بسیاری از مشاوران و کارشناسان بر این عقیده هستند که با توجه به زیرساخت‌های کنکور و امکانات محدود، در حال حاضر چنین تصمیمی قابلیت اجرایی ندارد. بنابراین تا قطعی شدن و مشخص شدن این تصمیم، فرض بر برگزاری کنکور 1403 همانند سال‌ های گذشته است.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

با توجه به آخرین نشستی که در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده‌است، بار دیگر بر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش آموزان در سال دوازدهم تاکید گردید. بر این اساس نمرات و معدل دانش آموزان در آخرین سال تحصیلی جهت پذیرش آنها در کنکور سراسری 1403 تاثیر قطعی خواهد داشت. البته این تصمیم را شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیر ماه سال گذشته نیز به تصویب رسانده‌بود که در حال حاضر بر روی آن تاکید گردیده است.

سخن پایانی

اخبار کنکور 1403 از مهمترین خبرها برای دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری به شمار می‌آید. به روز بودن و صحیح بودن این اخبار اثر مستقیمی بر موفقیت داوطلبان خواهد گذاشت. هرگونه تغییر کوچک و بزرگ در برگزاری کنکور 1403 را می‌ توانید از طریق سایت غرب آنلاین پیگیری و مشاهده نمایید. سعی ما همواره بر این اساس است که جدیدترین و موثق‌ترین اخبار کنکور سراسری را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. علاوه بر این داوطلبان عزیز می‌توانند برای شرکت در کلاس آنلاین کنکور و دریافت مشاوره‌های لازم در این خصوص با مشاوران، کارشناسان و اساتید مجرب مجموعه غرب آنلاین در تماس باشند.

5/5 - (4 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا