اخبار کنکورمقالات

قوانین و تخلفات کنکور 1402

با توجه به تخلفات و آوردن وسایل ممنوعه در جلسه کنکور سازمان سنجش برای کنکور 1402 قوانین و مجازات خاصی را تعیین کرده‌است. حساسیت بالای کنکور به دلیل تعیین سرنوشت و آینده ی دانش آموزان می باشد. دانش آموزان به صورت مستمر دوازده سال درس می آموزند و نتیجه ی آن بعد از سنجش در کنکور محاسبه می گردد.

وسایل ممنوعه در کنکور 1402

همان طور که در مقالات قبلی غرب آنلاین پرداخت شده‌است، همراه داشتن هر یک از این وسایل منجر به تخلف و مجازات متفاوتی خواهند داشت. وسایل ممنوعه در جلسه کنکور عبارت اند از:

  • کیف
  • کتاب و جزوه
  • ماشین حساب
  • تلفن همراه
  • تبلت
  • ساعت هوشمند
  • و هر گونه وسایل الکترونیکی در جلسه کنکور1402 تخلف به شمار می آید.

در کلاس آنلاین کنکور به دانش آموزان توضیح داده شده‌است، ماشین حساب در دو نوع می باشد ماشین حساب مهندسی و ساده استفاده از ماشین حساب ساده در بعضی از آزمون های آزمایشی مانع ای ندارد اما در رشته ها ریاضی و تجربی محاسبه ی اعداد نیز باید به صورت ذهنی و نوشتاری محاسبه گردد.

لازم به ذکر است بعضی از داوطلبان ممکن‌است از یکی از وسایل ممنوعه را همراه داشته باشند اما از آن هیچ گونه استفاده ای نکنند در صورت مشاهده مراقب و بازرس در جلسه وسیله ضمیمه و پاسخ نامه گرفته‌می شود.

قوانین و تخلفات کنکور 1402

در صورت مشاهده ی تلفن همراه و وسایل الکترونیکی که دارای حافظه هستند مانند ساعت، عینک ها، دستبند و انگشتر های هوشمند، پیجر، هندزفری و انواع خودکار و پاک کن های هوشمند در جلسه ی کنکور تخلف به شمار می آید و مجازات آن محرومیت از شرکت در آزمون از یک الی ده سال بعد و محرومیت از گزینش علمی در آزمون های همان سال است.

مجازات افشای سوالات کنکور

باتوجه به اتفاق های اخیر در خصوص انتشار سوالات کنکور و بر اساس آخرین گفت و گوهای انجام‌شده در روز کنکور 1402 اینترنت های سراسر ایران قطع می گردد تا مانع از انتشار سوالات کنکور و تقلب گردد. همچنین در صورت مشاهده ی کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوالات، خرید و فروش سوالات کنکور و تلاش برای پخش سوالات کنکور علاوه بر محرومیت از کنکور، جزای نقدی و حبس بین یک الی پنج سال برای شخص ایجاد میگردد. ممکن است مجازات هم به صورت جزای نقدی و حبس هر دو باشد.

توصیه می شود به دانش آموزان کلاس آنلاین کنکور و تمام داوطلبان قبل از تقلب و همکاری در خرید و فروش سوالات کنکور در وهله ی اول شرافت انسانی و وجدان آسوده را در نظر داشته باشد و برای پایمال نشدن نتایج از انجام هر یک از این موارد خودداری کنند.

مجازات عضویت در شبکه های اجتماعی برای تقلب در کنکور

در صورت عضویت در یک گروه یا شبکه های اجتماعی (آنلاین یا حضوری) مبنی بر تقلب در کنکور1402 یا تضمین قبولی در کنکور از روش های غیر علمی با شدیدترین مجازات پیش بینی‌شده در قانون انجام می شود.

سخن پایانی

برای قبولی با غرب آنلاین بهتر است در کلاس آنلاین کنکور شرکت نمایید. همچنین تست زنی متداوم، تحلیل آزمون های آزمایشی و روش های کلیدی برای جمع بندی کنکور را به شما کمک میکند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا