مشاوره کنکورمقالات

آهنگ های انگیزشی کنکور

فرض کنید چندین ساعت را صرف مطالعه و تست زدن کرده‌اید، الان وقت آن است که کمی استراحت کنید تا انرژی دوباره برای انجام مرحله دوم تست زدن و مطالعه را داشته‌باشید. حال چه چیزی می تواند شما را سر حال بیاورد؟ نوشیدنی؟ غذا؟ هوای آزاد؟ قطعا تمامی آنها می توانند گزینه مناسبی باشند، اما آهنگ گوش‌دادن چیزه دیگریست!

بعد از شرکت در کلاس آنلاین کنکور، موزیک های انگیزشی کنکور می توانند روی احساسات شما تاثیر‌گذاشته و حس سرزنده بودن را به شما القا دهند، این گونه می توانید به راحتی برای آینده خود تلاش کرده و به بیانی دیگر، خستگی ناپذیر باشید! در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی آهنگ های انگیزشی کنکور و همچنین تاثیر آن در مطالعه و موفقیتتان در جلسه کنکور بپردازیم.

تاثیر آهنگ در یادگیری مطالب

زمانی که شما قصد مطالعه برای حضور در جلسه کنکور را دارید، شرایط به خودی خود استرس زا است. حال فرض کنید که قرار است چندین ساعت از روز را در اتاق خود یا کتابخانه بگذرانید تا بتوانید مطالب را مطالعه کرده و آن ها را به ذهن خود بسپارید.

این شرایط برای هر فردی پس از گذر زمان می تواند طاقت فرسا باشد و در کنار استرسی که برای جلسه کنکور دارید، تا حد زیادی غیر قابل تحمل شود. حضور موزیک در این شرایط می تواند تاثیر بسزایی را ایفا کند. موزیک به نوعی غذای روح انسان است.

زمانی که شما احساس گرسنگی یا تشنگی می کنید، می دانید که با چه چیزی می توانید این احساس را از خود دور کنید. اما استرس و اضطراب ناشی از کنکور نمی تواند به خودی خود از بین برود، تا زمانی که شما این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس برای این که بخواهید روحیه خود تقویت نموده و برای حضور در جلسه به طور کامل آماده‌شوید، نیاز به عوامل بیرونی دارید که مهم ترین آن، انواع موسیقی است.

موسیقی چگونه می تواند ما را در جلسه کنکور موفق کند؟

حتما برای شما هم این سوال پیش‌آمده که موسیقی چگونه می تواند ما را به گونه ای آماده کند که در جلسه کنکور موفق شویم؟ خب، این موضوع را می بایست از دیدگاه روانشناسی مورد بررسی قرار دهیم. بیایید با نت های موسیقی شروع کنیم. زمانی که ما به یک آهنگ گوش می دهیم، این نت ها آن هستند که تصمیم می گیرند ما به آن علاقه مند شویم یا از آن فرار کنیم.

از سویی دیگر، نت ها می توانند با روح و احساسات ما ارتباط برقرار کنند. جنبه ای از شخصیت ما، هم از دید خودمان پنهان است و هم از دید نزدیک ترین افراد در زندگیمان! اما این موسیقی است که می تواند این جنبه را پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کند.

حال زمانی که شما از بهترین آهنگ های انگیزشی کنکور به هنگام درس خواندن استفاده‌کنید، زمانی که وارد جلسه کنکور می شوید و سوالات را می بینید، ناخودآگاه ذهن و بخش پنهان شخصیت شما با نت هایی که به مدت یکسال با آن ارتباط برقرار، خودشان را نشان می دهند. این یعنی شما در جلسه احساسات زیر را تجربه خواهیدکرد:

  • کاهش استرس
  • یافت پاسخ صحیح سوالات در سریع ترین زمان
  • به یادآوردن مطالب به شکل کامل
  • احساس راحتی
  • فکری آزاد
  • زمانبندی مناسب

پس آهنگ ها می توانند نقش بسیار عالی در موفقیت ما داشته‌باشند. حال که با تاثیر و اهمیت این آهنگ ها به طور کامل آشنا شدید، در بخش بعدی به معرفی بهترین آهنگ های انگیزشی کنکور می پردازیم.

بهترین آهنگ های انگیزشی کنکور

معرفی چندی از بهترین آهنگ های انگیزشی کنکور

تمامی آهنگ های معرفی‌شده در این بخش را می توانید به شکل رایگان دانلود کرده و یک پلی لیست عالی را برای خود ایجاد کنید.

  • دانلود آهنگ نمیرم عقب از سیروان خسروی
  • آهنگ Beautiful از Eminem، مناسب برای افرادی که به آهنگ رپ علاقه مند هستند.
  • آهنگ میفهمم تورو از مروارید
  • آهنگ Count My Blessings از Enisa
  • آهنگ بارون از سوگند
  • آهنگ Beggin از Maneskin
  • آهنگ سلام از سوگند، مناسب دختر خانم های با انرژی کنکوری.
  • آهنگ Hey You از Pink Floyd
  • آهنگ بمب از سوگند و زخمی.

در نظر داشته‌باشید که شما نیز می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را در کنار این لیست قرار داده و انرژی فوق العاده عالی را به هنگام درس خواندن از آنها دریافت کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا به تاثیر آهنگ های انگیزشی کنکور بر روی موفقیت در جلسه کنکور و موارد این چنینی بپردازیم. با توجه به نکاتی که در این مطلب به شما ارائه دادیم و همچنین آهنگ هایی که معرفی کردیم، می توانید کیفیت مطالعه کردن خود را به همراه آن ها، افزایش دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا