مشاوره کنکورمقالات

در زمان امتحانات شرکت در کلاس آنلاین کنکور جایز است؟

با توجه به اینکه کلاس‌های مدرسه در سال آخر تحصیلی حداقل ۵ تا ۷ ساعت از وقت دانش آموزان را می‌گیرند، بسیاری از دانش آموزان هنگام امتحانات مدرسه در کلاس آنلاین کنکور شرکت نمی‌کنند و به دلیل پایین آمدن انرژی و کمبود وقت، بیشتر برای امتحانات آماده می‌شوند.

البته برنامه‌ریزی برای مطالعه و شرکت در کلاس‌های کنکور با توجه به مدیریت زمان هر فرد متفاوت است و ممکن است برخی از دانش آموزان با برنامه‌ریزی درست به همه کارهای خودشان برسند، اما بعضی دیگر از دانش آموزان وقت کم بیاورند و سردرگم شوند.

در گذشته بیشتر کلاس های کنکور حضوری بودند. این باعث می‌شد تا دانش آموزان وقت زیادی را صرف و رفت‌و‌آمد به کلاس کنکور و حاضر شدن در کلاس نمایند، اما امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های آنلاین کنکور، جایگزین کلاس های حضوری شده‌اند و همین امر باعث‌شده تا در وقت دانش آموزان کنکوری بسیار صرفه جویی شود.

آیا شرکت در کلاس کنکور موقع امتحان اتلاف وقت نیست؟

به دلیل اینکه درس‌خواندن به صورت تشریحی تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت آموزش دانش آموزان دارد و با توجه به تغییرات اخیر کنکور تاثیر قطعی معدل نهایی دانش آموزان 40% بر روی کنکور است. دانش آموزان پایه دوازدهم علاوه بر آماده‌شدن برای کنکور، تست زدن و شرکت در کلاس آنلاین کنکور باید حتماً به مدرسه‌بروند و کارهای کلاسی خود را به موقع انجام‌دهند تا بتوانند بحث تشریحی آموزش را کامل کنند و از زمان باقی مانده برای انجام تست زدن استفاده کنند.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم می توانیم به راحتی به این سوال پاسخ دهیم که شرکت در کلاس کنکور در زمان برگزاری امتحان و اتلاف وقت نیست؟

خیر، به هیچ وجه. همانطور که می دانید برای شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور نیازی نیست که مسافت طولانی را طی‌کنید و چند ساعت از وقت خود را در رفت و آمد‌باشید. شما می توانید به راحتی در منزل خود در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنید و در وقت خودتان هم صرفه جویی کنید.

مزایای شرکت در کلاس آنلاین کنکور

دانش آموزان پایه دوازدهم که برای کنکور آماده‌می شوند با شرکت در کلاس آنلاین کنکور می توانند در زمان خود صرفه جویی کنند و فرصت بیشتری برای تست‌زدن پیدا کنند؛ بنابراین نیازی نیست که برای شرکت در کلاس های حضوری برنامه ریزی کنند.

یکی دیگر از مزایای شرکت در کلاس غیر حضوری کنکور این است که درس هایی مانند روانشناسی و سایر دروس رشته انسانی نیازی به شرکت در کلاس ندارند و یک جمع بندی قبل از کنکور برای تست زدن و آمادگی‌های اولیه کفایت می کند.
بنابراین برای این درس ها تنها کلاس های آنلاین کافی هستند. در واقع باید هماهنگی مناسبی بین کلاس های کنکور و مباحث مدرسه وجود داشته‌باشد تا دانش آموزان بتوانند برنامه ریزی قابل قبول و درستی داشته باشند.

شرکت در کلاس آنلاین کنکور بهتر است یا کلاس های حضوری؟

در گذشته که هنوز خبری از کلاس های آنلاین نبود عصر دانش آموزان سال آخری در کلاس های حضوری کنکور شرکت می‌کردند و از تدریس اساتید معتبر در آموزشگاه های کنکور استفاده می کردند. اما پس از شیوع کرونا و مرسوم‌شدن کلاس های آنلاین، دانش آموزان پشت کنکوری هم برای اینکه وقت خود را از دست‌ ندهند با شرکت در کلاس غیر حضوری کنکور خود را برای رقابتی سخت آماده‌کردند.

در حال حاضر که امکان شرکت در کلاس های حضوری به وجود‌آمده بسیاری از دانش آموزان این سوال را مطرح می‌کنند که کلاس های حضوری کنکور بهتر است یا کلاس های غیرحضوری؟
برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا بدانید که هر دانش آموز چه برنامه ریزی برای مطالعه درس های مدرسه و تست های کنکور دارد؟

آیا فرصت کافی برای رفت و آمد حضوری به کلاس دارد یا خیر؟

البته نکته دیگری هم وجود دارد که اهمیت زیادی دارد. بسیاری از اساتید کلاس های کنکور و آموزشگاه ها ترجیح می‌دهند کلاس های آنلاین برگزار کنند. چراکه علاوه بر بحث مالی، حضور در آموزشگاه ها و رفت‌و‌آمد به شهرهای دیگر جهت تدریس، برای آن ها دشوار است. بنابراین ترجیح می‌دهند از طریق تدریس غیر حضوری و کلاس های آنلاین با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

کلام پایانی

دانش آموزانی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند و خود را برای کنکور آماده‌می کنند، در زمان مدرسه و برگزاری امتحانات نیز می توانند با شرکت در کلاس آنلاین کنکور آمادگی خود را برای این رقابت بزرگ افزایش دهند. با توجه به اینکه امکان حضور در کلاس های حضوری هم فراهم‌شده، اما بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند برای صرفه جویی در وقت و انرژی در کلاس‌های آنلاین کنکور شرکت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا