آموزشیمقالات

چگونه در آزمون ها استرس نداشته باشیم؟

دانش آموزان و داوطلبان کنکور گمان میکنند برای امتحانات خود می بایست آن شب را تا نیمه شب مطالعه کنند، از مصرف کافیین و قهوه زیاده‌روی میکنند. در ادامه ی این مقاله غرب آنلاین شما را با چگونگی آزمون بدون استرس آشنا میکند و راه های غلبه بر آن را به شما آموزش خواهد داد.

برای کاهش استرس در آزمون سوالات خود را بپرسید

به طور کلی، معلمان نمی خواهند که شما در درس خود شکست بخورید یا نمره ی نامناسب دریافت کنید. اگر در روزهای آینده آزمون پیش رو دارید، از آنها برای یادگیری بهتر سوال بپرسید: سرفصل ها و مباحث آزمون را سوال کنید. آیا یادداشت های تدریس کافی است یا از شما انتظار می رود کتاب های درسی خاصی را مطالعه کنید؟ آیا نمونه سوالات قدیمی وجود دارد؟ (برای درک بیشتر آزمون میتوانید از سوالات قدیمی تر نیز استفاده کنید.) تا جایی که ممکن است جزئیات بیشتری را برای کمک به آمادگی بهتر و غلبه بر استرس خود دریافت کنید.

آماده باشید

اول از همه، مطمئن شوید که تمام مواد را حداقل دو هفته قبل از آزمون در دست دارید. تمام یادداشت‌ها، کتاب‌های درسی، جزوه‌های خود را جمع‌آوری کنید، وقتی یک کلاس آموزشی را از دست دادید، آموزش و یادداشت های آن تدریس را دریافت کنید، ویدئو کلاس یا جزوه های آن را از دوستان خود تهیه نمایید. به این ترتیب می توانید از استرس خود‌جلوگیری کنید.
البته، اگر در مورد مطالعه خود جدی هستید و واقعاً می خواهید چیزی یاد بگیرید و نه فقط اطلاعاتی را که بلافاصله پس از آن فراموش خواهید کرد، یاد بگیرید، باید یک مطالعه بلند مدت به کار بگیرید. اصولاً در کل سال تحصیلی آماده شوید. اگر این کار را انجام دهید، آزمون از دیدگاه شما بسیار آسان خواهد بود. و فراموش نکنید که در مورد آن هوشمند باشید، از جمع بندی و مرور دروس استفاده کنید!

شرایط آزمون را در خانه شبیه سازی کنید

طبیعی است در محیط و شرایط آزمون استرس بر شما مغلوب شود برای برطرف کردن این مورد می توانید آزمون های آزمایشی مناسب یا شبه سازی آزمون را از خود بگیرید تا حدالامکان شرایط آزمون برای شما مغلوب و بدون نگرانی باشد.
در واقع، اگر بر سوالات تسلط داشته‌باشید، پیش بینی سوالات آزمون بسیار آسان است. به جزوه ی آموزشی خود توجه کنید و سعی کنید عناصر کلیدی را شناسایی کنید. همانطور که در مقالات قبلی گفته شد میتوانید از بهترین روش های مطالعاتی استفاده کنید، در طول مطالعه برای یادگیری عمیق تر به زبان خودتان خلاصه نویسی انجام دهید.

فلش کارت

ساخت فلش کارت به شما کمک‌میکند تا تمام مباحث آزمون را در چند دقیقه مطالعه و مرور کنید، برای تهیه ی فلش کارت کافیست همان خلاصه نویسی و کلمات کلیدی هر مبحث را در کاغذهای کوچک یادداشت کنید تا در لحظه های پایانی آزمون آنها را مطالعه کنید.

قبولی و کسب نمره ی بالا در آزمون باید برای شما و دبیرتان تنها نشان دهنده تسلط شما بر دروس باشد. به یاد داشته باشید نمره و رتبه ی شما در مورد شخصیتان چیزی را بازگو نمیکند، بنابراین تمام تلاش خود را برای آزمون یا کنکور خود انجام دهید، اگر رتبه ی شما عالی یا خوب نبود، خودتان را سرزنش نکنید.

هدف از مطالعه همیشه باید استفاده از دانش به دست آمده باشد، نه اینکه یک بار نمره 20 را کسب کنید و سپس همه چیز را فراموش کنید. بهترین دانش آموزان همیشه در شغل خود بهترین نیستند. پس کمال گرایی را فراموش کنید و از پایین یودن نمره ی خود عصبی نشوید.

برنامه ریزی مطالعاتی دقیق داشته باشید

برای مدیریت زمان خود از یک برنامه ریزی دقیق استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از استرس و اضطراب شما در طول مطالعه خواهد شد، برای تهیه ی برنامه ریزی تخصیلی میتوانید از مشاورین غرب آنلاین استفاده کنید و یا خودتان بک برنامه ی جامع ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.
در طول آزمون ها از برنامه ریزی خود خارج نشوید و سعی کنید مطالعات انجام شده را در یک دفترچه یادداشت کنید.
اگر تعداد دروس و آزمون ها زیاد است، مطالعه ی خود را سریع تر و بر اساس اولویت بندی شروع کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا