آموزشیمقالات

تکنیک های یادداشت برداری برای کنکور

در بسیاری از کلاس های آنلاین کنکور یا کلاس های حضوری دانش آموزان سعی دارند تمام مطالب را به خاطر بسپارند اما حفظ و یادگیری تمام مطالب در لحظه امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل غرب آنلاین تکنیک های یادداشت برداری برای کنکور را به شما می آموزد.

قانون اول: همیشه یادداشت بردارید

یادداشت برداری یک فرم پیش مطالعه است. اگر یادداشت‌های شما جامع و کامل باشد در هنگام آزمون یا جمع بندی دروس نیازنیست شما مجدد از ابتدای کتاب درسی شروع کنید،
بنابراین در زمان صرفه جویی می‌کنید. همچنین، بسیاری از نکات درسی را دبیر در هنگام تدریس آموزش می دهد و ممکن‌است آن مطالب در کتاب درسی شما نباشد و نیاز به مطالعه چندین کتاب آموزشی باشد در نتیجه مطالب حین تدریس بسیار ارزشمند هستند.

قانون دوم: یادداشت های خود را مطالعه کنید

یادداشت های خود را در همان روزی که ایجاد کرده اید مطالعه کنید ممکن است بعضی از قسمت ها جاافتاده باشد، بنابراین مجدد یک بار یادداشت های خود را مرور کنید و با کتاب درسی مطابقت دهید.
مرور یادداشت ها حافظه شما را تقویت می کند. و تکرار فاصله ای به شما کمک میکند مطالب در حافظه ی بلند مدت شما ذخیره شود.

قانون سوم: مختصر یادداشت کنید

یادداشت برداری از تمام صحبت های دبیر بسیار سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن است. برای کاهش حجم یادداشت های خود از کلمات و اصطلاعات عیرضروری پرهیز نمایید از تکرار جمله های بپرهیزید همچنین برای کوتاه سازی آنها میتوانید با کلمات اختصاری و کلمه کلیدی استفاده کتید.

از اصل معروف پارتو 20/80 استفاده کنید. در واقع می توانید مطالب مطالعه را 80٪ کاهش دهید و همچنان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

قانون چهارم: خلاقانه یادداشت برداری کنید

به نحوه ی یادداشت بارداری توجه کنید چراکه یادداشت برداری خلاقانه در یادگیری سریع شما تاثیر میگذارد ابتدا یادداشت ها رادر ذهن خود مانند یک نقشه ی ذهنی تجسم کنید و آن ها را با استفاده از ارتباطات مطالب مانند یادداشت برداری کرنل ایجاد کنید.

یادداشت برداری کرنل

در حال حاضر روش های متعددی برای یادداشت برداری وجود دارد مانند: حاشیه نویسی، استفاده از نقشه ی ذهنی، دسته بندی کردن مطالب، کرنل و.. وجود دارد.
در روش کرنل دانش آموزانی که علاقه مند به شیوه های سنتی یادداشت برداری نیستند توصیه می شود. برای استفاده از این روش برگه ی A4 را مطابق تصویر نمونه به قسمت های موضوع، نکات کلیدی، یادداشت و خلاصه اختصاص دهید.
نحوه ی نوشتن هر دانش آموز میتواند با دیگری متفاوت باشد و دانش آموزان باید بر اساس راحتی و یادگیری عمیق فردی خود قرار دهند.

یادداشت برداری کرنل
یادداشت برداری کرنل

اگر دانش آموزی هستید که زمان مطالعه برایتان خیلی مهم است برای کاهش زمان یادداشت برداری میتوانید به جای کاغذ از کامپیوتر استفاده کنید استفاده از کامپیوتر به جای کاغذ سلیقه ای و بسته به ویژگی های فردی شما خواهد داشت.

به یاد داشته باشید هدف از یادداشت برداری کاهش زمان و مطالعه عمیق است برای درک بیشتر میتوانید مقاله ی چگونگی مرور دروس کنکور با زمان بندی را مطالعه کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا