آموزشیمشاوره کنکورمقالات

نکات کلیدی برای مطالعه در کتابخانه

مطالعه در کتابخانه می تواند به بسیاری از دانش آموزان کمک کند تا تمرکز بهتری داشته باشند، به خصوص اگر گزینه دیگر آنها، مطالعه در خانه یا محل اقامت پر سر و صدا باشد. مطالعه در کتابخانه برای کنکور همچنین برای گروه هایی از دانش آموزانی که می خواهند با هم مطالعه کنند مفید است. روش‌هایی که هنگام مطالعه به‌صورت گروهی در کتابخانه استفاده می‌شود، کمی با روش‌هایی که هنگام مطالعه به تنهایی استفاده می‌شود، متفاوت است. در ادامه برای مطالعه ی دقیق تر در محیط کتابخانه به نکات کلیدی آن میپردازیم.

وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید

قبل از رفتن به کتابخانه برنامه ی دقیق مطالعاتی و روز خود را بنویسید و مطابق با آن کتاب درسی، کمک درسی و وسایل ضروری را در کیف خود قراردهید. همچنین تکالیف گذشته یا دفتر یادداشت برداری خود که برای خلاصه نویسی و یادداشت برداری در آن کلاس استفاده شده است را همراه داشته باشید. علاوه بر این مواد، ممکن است بخواهید یک خودکار و یک هایلایتر نیز به همراه داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید یادداشت‌های بیشتری انجام دهید و یادداشت‌هایی را که قبلاً نوشته‌اید برجسته کنید.
اگر شما در کلاس آنلاین کنکور شرکت کرده‌اید و محتوای درس را هنوز مطالعه نکردید و یا از فیلم های رکورد شده ی کلاس مجازی خود میخواهید استفاده کنید گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود را همراه داشته باشید. در غیر این صورت، آنها فقط به عنوان حواس پرتی عمل خواهند کرد.

فضای آرام را در کتابخانه پیدا کنید

کتابخانه های تک طبقه عموماً سکوت مطلق نیستند و به دلیل تردد دانش آموزان و متقاضیان ممکن است سروصدا ایجاد شود. اما کتابخانه های چند طبقه ای طبقات اول و زیرزمین به دلیل تردد کم فضای آرام تری خواهند داشت.
اگر کتابخانه منطقه ی شما ساکت و آرام نیست، فضایی را انتخاب کنید که تردد افراد کم و اغلب سکوت پابرجا باشد.

برای مطالعه خود در کتابخانه یک میز انتخاب کنید

کتابخانه ها اغلب از میزهای مستطیلی بزرگ و کوچک تشکیل شده اند. از میزهای کوچک و تک نفره استفاده کنید، این میزها معمولاً به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانید کتاب ها و یادداشت های خود را روی آن بگذارید، در صورت انتخاب میزهای بزرگ امکان نشستن شخص دیگر در کنار شما وجود دارد.
در مکانی که مطالعه و تست زنی انجام میدهد استراحت و راه بروید تا خشتگی بر شما غالب نشود.

یک میز انتخاب کنید که معمولاً در گوشه پشتی قرار دارد
برخی از کتابخانه ها، به ویژه آنهایی که قدیمی تر هستند یا آنهایی که به دانشگاه مرتبط هستند، در واقع میزهای کوچکی در کتابخانه دارند تا دانشجویان بتوانند در آن کار کنند. میزها معمولاً پشت سر هم در امتداد دیوار پشتی یا گوشه کتابخانه ردیف می شوند. اغلب اوقات، این میزها دارای متقاضی بیشتری دارند زیرا این میزها حریم خصوصی شما را حفظ خواهند کرد و مانع از حواس پرتی شما می شوند.

کلاس های آنلاین کنکور

مطالعه در کتابخانه به صورت گروهی

اگر دانش آموزشی هستید که عموما به صورت انفرادی با لپ تاب مطالعه میکنید توصیه می شود حداقل یکبار به صورت گروهی با هم گروه خود مطالعه داشته‌باشید.
اگر کتابخانه به اندازه کافی بزرگ است که یک طبقه آرام مشخص داشته باشد، در آنجا مطالعه گروهی نداشته باشید زیرا طیقات آرام مخصوص مطالعه انفرادی می باشد.

یک میز بزرگ انتخاب کنید
یک میز بزرگ پیدا کنید. مطمئن شوید که همه می توانند به راحتی بنشینند. اگر گروه کوچکی از دو یا سه نفر هستید، یک میز مستطیلی کوچک هم احتمالاً مفید خواهد بود. اگر گروهی بزرگتر از آن هستید، احتمالاً به یک میز مستطیلی بزرگتر نیاز خواهید داشت.

اتاق مطالعه یا اتاق جلسه بزرگتر را رزرو کنید.
برخی از کتابخانه‌ها اتاق‌های مطالعه کوچکی دارند که برای افراد اختصاص داده شده است و اتاق‌های مطالعه کمی بزرگ‌تر برای متناسب با گروه‌های افراد است. شرایط کتابخانه شما در مورد استفاده از این اتاق ها را بپرسید. اغلب اوقات، لازم است اتاق را از قبل رزرو کنید، اما همیشه اینطور نیست. برخی از کتابخانه ها به شما این امکان را می دهند که از هر اتاق مطالعه ای که می خواهید استفاده کنید، تا زمانی که در هنگام رسیدن به آنجا باز باشد.
برای مطالعه ی هوشمند برای کنکور کافیست این نکات کلیدی را به خاطر بسپارید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا