مشاوره کنکورمقالات

راهکارهای غلبه بر ناامیدی در دوران کنکور

اگر اهداف بالایی داشته باشید، بدون شک در طول مسیر با مواقعی از ناامیدی مواجه خواهید شد. برای دستیابی به موفقیت کافیست راهکارهای غلبه بر ناامیدی در مسیر کنکور را بیاموزید تا علاوه بر غلبه بر احساسات به موفقیت و آینده ی درخشان نزدیک شوید.

شکست ناپذیر باشید

اگر مهارت غلبه بر ناامیدی را نمیدانید عزم خود را قوی تر کنید، شکست ناپذیر باشید این عمل بهترین روش برای از بین‌رفتن ناامیدی در مسیر موفقیت است. سعی کنید ذهنیت مثبت داشته باشید و مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید.
ناامیدی زمانی اتفاق می‌افتد که نتایجی که می‌خواهیم کمتر از انتظارات ما باشد. این تفاوت بین آنچه می خواهیم و آنچه هست است. وقتی ناامید می‌شودید، هوشمندانه عمل کنید. ساعت مفید مطالعه، تست زنی و اهداف خود را مجدد بررسی و ارزیابی کنید این ارزیابی به شما کمک میکند تا هوشمندانه در مسیر کنکور حرکت کنید.

مصمم به موفقیت

برای مصمم بودن در موفقیت کنکور کافیست به این نکات زیر توجه داشته باشید.

شما تنها نیستید، ناامیدی برای همه اتفاق می افتد.
ناامیدی احساسی است که همه دانش آموزان ممکن است آن را تجربه کنند زیرا موفقیت در کنکور بخشی از زندگی آنها است! یادگیری غلبه بر ناامیدی و تبدیل آن به موفقیت برای بسیاری از دانش آموزان یک مهارت محسوب می شود. دانش آموزان باید به این باور برسند که افراد موفق هرگز با ناامیدی مواجه نمی شوند. اگر کمی عمیق‌تر به زندگی آن‌ها نگاه کنید، در نهایت متوجه می‌شوید که آنها هرگز اجازه نمی‌دهند ناامیدی‌شان مانع تصمیم‌شان شود. ناامیدی به این معنی نیست که شما تسلیم شوید، بلکه با عزم مجدد میتوانید همانند افراد موفق به سمت پیشرفت حرکت میکنند.

تسلیم شدن معمولاً دردناک تر و غم انگیز تر از ناامیدی است.
این سوال ممکن است در ذهن شما ایجاد شود، تلاش نکردن در مسیر موفقیت افراد را بیشتر ناامید میکند؟! تلاش نکردن و کناره گرفتن از مسیر کنکور احساس ناامیدی را در شما بیشتر نخواهد کرد اما احساس پشیمانی شما را بیشتر آزرده خاطر می کند.
وقتی تسلیم شدن را به شکست و تلاش را به موفقیت نسبت دهید، عزم و اراده ی شما تقویت می شود.

ناامیدی در کنکور

استفاده از تجربیات

به ناامیدی های گذشته در زندگی خود نگاه کنید. متوجه خواهید شد که این تجربیات، هرچند دشوار، درس های مهمی از زندگی به شما آموخته است که اکنون وقت آن است از آنها استفاده کنید و الگوی درست برای خود قرار دهید.

افکار خود را تغییر دهید
به گذشته ی خود متفاوت نگاه کنید. به عبارت دیگر، توجه به گذشته و قبول اشتباهات خود دیدگاه شما را تغییر می دهد. با این کار افکار و دیدگاه به خود یک فرصت خواهیدداد تا در مسیر موفقیت گام بردارید و یک تغییر را در زندگی خود ایجاد می کنید. این عمل می تواند یک ناامیدی را که مانند یک سنگ مانع است، به پله ای تبدیل کند که شما را به سطح کاملاً جدیدی از موفقیت هدایت کند.

به یاد داشته باشید وقتی احساس ناامیدی در شما جوانه زد، باور داشته‌باشید این احساس موقتی و گذرا است. این باورها باعث میشود شناخت بیشتری از خود داشته باشید و  در مسیر موفقیت کنکور مصمم تر حرکت کنید.

تغییر در طرز فکر می تواند به شما کمک کند تا از ناامیدی کوتاه مدت فراتر بروید و در عوض به سمت هدف بلندمدت موفقیت نگاه کنید. نتایج آزمون های آزمایشی، ممکن است در یک آزمون نتیجه ی مطلوب به دست بیاورید ویا در بعضی از آزمون ها درصد دلخواه خود را دریافت نکرده باشید. نکته کلیدی این است که در برابر ناامیدی ناشی از شکست موقت مقاومت کنید و روی تصویر بزرگ احتمالات تمرکز کنید. این عزم شما را افزایش می دهد و به پیشرفت و موفقیت آینده منجر می شود.

شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است، اما تسلیم شدن و بلند نشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب هایت اسیر اتفاق هایت شوند. (غرب آنلاین، مدرسه ای به وسعت ایران)

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا