مشاوره کنکورمقالات

چک لیست قبولی کنکور 1403

اگر به فکر قبولی کنکور 1403 هستید، اما به خاطر نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و درست اضطراب دارید، نگران نباشید. این شرایط ممکن است برای هر دانش آموزی پیش بیاید و قبل از شرکت در کنکور با این استرس روبرو شود. اول از همه آرامش خودتان را حفظ کنید و این نکته را به خودتان یادآوری کنید که قرار است کنکور 1403 بسیار آسان برگزار شود و شما می‌توانید با بهترین رتبه قبول شوید. اما برای رسیدن به این هدف، حتماً باید از روش‌های دقیق برنامه ریزی کنکور استفاده کنید. باید بدانید بهترین زمان درس خواندن چه وقتی است؟ کدام کلاس‌های کنکور می‌توانند به شما کمک کنند؟ روزانه چه تعداد تست بزنید و اصلاً از کی شروع به درس خواندن کنید؟

برای پیدا کردن پاسخ تمام این سؤالات تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

برنامه‌ریزی برای قبولی کنکور 1403

قبل از اینکه شروع کنیم بد نیست این نکته را بدانید که برنامه ریزی کنکور باید برای هر دانش آموز با توجه به شرایط و شخصیت او طراحی شود. پس نمی‌توان از یک برنامه‌ریزی کلی برای همه افراد استفاده کرد. ممکن است هر دانش آموز علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های خاصی داشته باشد و بتواند با روزانه 5 ساعت مطالعه در بهترین دانشگاه‌های تهران رشته پزشکی قبول شود، اما بعضی از دانش‌آموزان نیز نیاز به مطالعه بیشتری دارند.

با توجه به اینکه هر کس ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، ما یک برنامه کلی ارائه می‌کنیم که می‌توانید با آن پیش بروید و در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنید. اما باید به گونه‌ای برنامه خود را تنظیم کنید که قبل از فرارسیدن زمان کنکور، تمام دروس منابع را مطالعه کرده باشید و نمونه تست‌های آن در دروس را هم کار کرده باشید. نحوه اولویت بندی برای مطالعه دروس و تست زنی نیاز به زمانبندی دقیقی دارد و ممکن است برای هر درس متفاوت باشد.

دروس را اولویت بندی کنید

پیش از شروع مطالعه و تکنیک تست زنی حتماً باید با توجه به اهمیت دروس، آن ها را اولویت بندی کنید. دروسی که دارای ضریب اهمیت بالایی هستند، باید در صدر جدول شما قرار بگیرند و زمان‌های کافی برای استراحت و مهارت مطالعه را هم با توجه به برنامه‌ریزی خود در نظر بگیرید. برنامه‌ریزی باید متناسب با زمان، شرایط و توانایی‌های شما باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین زمان را برای مطالعه انتخاب کنید

اگر می‌خواهید بهترین رتبه‌ و قبولی کنکور 1403 را به دست بیاورید، باید بدانید که بهترین زمان شروع عمومی از همین الان است. اگر با روتین شبانه مطالعه دروس عمومی را آغاز کنید، مطمئناً تا سال آینده تمامی منابع را به صورت کامل مطالعه کنید. بهترین ساعت مطالعه تا عید نیز در روزهای تعطیل 8 الی 10 ساعت است و در روزهای مدرسه می‌توانید 6 تا 8 ساعت مطالعه داشته باشید.

در صورتی که هر اشتباهی در انتخاب ساعت مطالعه داشته باشید، فقط زمان خود را از دست می‌دهید. پس بهتر است از تکنیک‌ها و روش‌های دقیقی که توسط مشاوران و کارشناسان به شما داده می‌شود، استفاده کنید. به این صورت می‌توانید افکار پراکنده را از ذهنتان دور کنید و با اولویت بندی دروس و ساعات مطالعه کافی، نتیجه خوبی را در آزمون کنکور سراسری بگیرید.

تست زنی را فراموش نکنید

یکی از اصلی‌ترین راه‌های موفقیت و قبولی کنکور 1403 شما تست زنی آن هم با روش‌های درست است. برای تست زنی حتماً باید انواع تست‌ها مانند تست‌های آموزشی، سنجشی و مروری را کار کنید. بهترین تعداد تست در روز هم برای هر دانش آموز متفاوت است. اما دانش آموزان قوی باید از روزی 120 تست شروع کنید. به این صورت می‌توانید به درستی زمان خود را مدیریت کنید و با تمرین و تکرار در روز آزمون نتیجه مورد نظر خود را به دست بیاورید.

بهترین کلاس کنکور را انتخاب کنید

بعضی از دانش آموزان تصور می‌کنند که بدون شرکت در کلاس‌های کنکور می‌توانند رتبه‌های بالایی را به دست بیاورند، البته ممکن است دانش آموزان نخبه و افرادی که برنامه‌ریزی دقیقی دارند، بتوانند این کار را انجام بدهند. اما بدون تست زنی، آشنایی با تستهای سال‌های گذشته و نحوه تست زنی که در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود، بعید به نظر می‌رسد.

معمولاً رتبه‌های اول کنکور در بهترین کلاس‌ها شرکت کرده اند و زیر نظر اساتید مجرب تمرین کرده اند تا توانسته اند به این نتایج برسند. بهتر است هنگام شرکت در کلاس آنلاین کنکور به این نکته دقت کنید که در این کلاس‌ها حتماً علاوه بر مفهوم، تست هم آموزش داده شود. مانند کلاس کنکور آنلاین غرب آنلاین که علاوه بر توضیح مفاهیم دروس، نحوه تست زنی هم به داوطلبان آموزش داده می‌شود.

کلام پایانی

اگر به فکر طراحی یک برنامه‌ریزی اختصاصی برای موفقیت کنکور 1403 هستید، می‌توانید با کارشناسان و اساتید برتر مجموعه غرب آنلاین، در ارتباط باشید. اساتید مجرب این مجموعه به واسطه داشتن سال‌ها تجربه و عملکرد مناسب در زمینه آموزش داوطلبان کنکور، بهترین برنامه‌ریزی را برای کنکور 1403 در زمان باقیمانده برای شما انجام می‌دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا