اخبار کنکورمقالات

کامل ترین بودجه بندی کنکور تجربی 1403

چند ماهی از برگزاری کنکور تجربی 1402 می گذرد و دانش آموزش به دنبال آماده سازی خود برای کنکور سال آینده یعنی کنکور 1403 هستند. کنکور تجربی از آن دست امتحاناتی است که اگر درک درستی از بودجه بندی، برنامه ریزی ها و منابع آن نداشته باشید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بنابراین در این مطلب مشخص می کنیم بودجه بندی کنکور تجربی 1403 به چه صورت است.

تغییرات مهم کنکور 1403 تجربی به نسبت گذشته

پیش از اعلام بودجه بندی کنکور تجربی 1403، بد نیست با تغییراتش نسبت به گذشته آشنا شوید. حذف دروس عمومی مهم ترین تفاوت در چند سال اخیر بوده است. این یعنی نیازی به مطالعه دروس عمومی برای داوطلبان کنکور تجربی نیست. حال که طرح کنندگان سوالات کنکور تجربی تمرکز خود را روی سوالات تخصصی گذاشته اند، تعداد این سوالات هم در مقایسه با گذشته بیشتر شده است. برخی مباحث از دروس تخصصی حذف شده و سوال ها از دروس مهم تری می آیند.

بودجه بندی زیست کنکور تجربی 1403

مباحث دفترچه شماره یک به سوالات درس تخصصی زیست شناسی بر می گردد. 45 سوال برایتان آماده شده است تا در مدت حدود 45 دقیقه به آن ها پاسخ دهید. به صورت میانگین برای سوالاتی که منابعشان از زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم است، حدود یک دقیقه فرصت دارید.

بودجه بندی زیست کنکور تجربی 1403
بودجه بندی زیست کنکور تجربی 1403

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 1403

فیزیک نیز همواره از دروس مهم کنکور تجربی به شمار می رود و احتمال دشوار بودن سوالات آن در سال 1403 وجود دارد. بنابراین با برنامه ریزی درست و شرکت در کلاس کنکور آنلاین می توان حداکثر این سوالات که به مسائل مربوط می شوند را پاسخ داد. برای پاسخ دادن به این سوالات باید به دفترچه شماره دو مراجعه کنید که شامل دو درس فیزیک و شیمی است. این شما و این هم ویژگی های مربوط به بخش فیزیک کنکور:

تعداد سوالات: 30 عدد

مدت زمان لازم برای پاسخ دادن: 40 دقیقه

منابع: کتاب های فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 1403
بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 1403

بودجه بندی شیمی کنکور تجربی 1403

گفتیم که ادامه سوالات دفترچه شماره دو به شیمی مربوط می شود که در سال ها اخیر چالش برانگیز بوده است. درس شیمی در کنکور سال آینده نیز مانند همین سال شامل 35 سوال بوده و زمان لازم برای پاسخ دادن به آن ها 35 دقیقه است. این یعنی همان میانگین یک دقیقه پاسخگویی به هر سوال را دارید. شیمی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحان آینده خواهد آمد.

بودجه بندی شیمی کنکور تجربی 1403
بودجه بندی شیمی کنکور تجربی 1403

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1403

در نهایت به سومین و آخرین دفترچه از کنکور تجربی شامل درس های ریاضی و زمین شناسی می رسیم. ریاضی به عنوان چهارمین درس تخصصی در این امتحان انتخاب شده است و 30 سوال را پیش روی خود دارید. از آن جایی که حل کردن سوالات ریاضی ممکن است زمان‌ بر باشد، برای پاسخگویی به همراه سوالات زمین شناسی حدود 60 دقیقه فرصت دارید.

برخی دانش آموزان صرفا به دنبال پاسخ دادن به سوالات ریاضی در این دفترچه هستند و به زمین شناسی اهمیتی نمی دهند. در حالی که اگر رشته های مرتبط با زمین شناسی در دانشگاه ها برایتان مهم است، باید مدیریت مناسبی روی زمان داشته باشید تا آن ها را هم پاسخ دهید.

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1403
بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1403

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 1403

با توجه به آخرین اطلاعیه سازمان سنجش تنها 15 سوال از زمین شناسی در کنکور سال آینده می آید. با توجه به داشتن زمان 60 دقیقه برای پاسخ به دفترچه شماره سه و در صورت تمایل برای جواب دادن به سوالات زمین شناسی، بهتر است 45 دقیقه صرف جواب دادن به سوالات ریاضی شود تا در 15 دقیقه آخر به زمین شناسی برسید. سوالات زمین شناسی معمولا ساده هستند و دانش آموزان آن را درسی جذاب برای کنکور می دانند.

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 1403
بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 1403

سخن پایانی

این مطلب در خصوص بودجه بندی کنکور تجربی 1403 بود و همان طور که دیدید، تنها دروس تخصصی در آن جای دارند. پس با برنامه ریزی اصولی و شرکت در کلاس های آنلاین کنکور موفقیت خود را در کنکور 1403 رقم بزنید.

5/5 - (6 امتیاز)

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا