اخبار کنکور

دقیق ترین بودجه بندی زیست کنکور 1403

در این مطلب به دقیق ترین بودجه بندی زیست کنکور 1403 اشاره خواهیم کرد. زیست شناسی از مهم ترین دروس تخصصی رشته تجربی است که داوطلبین باید زمان زیادی برای مطالعه آن بگذارند. کنکور 1403 بر اساس نظام جدید برگزار می شود و ما هم در این مقاله به بررسی بودجه بندی زیست کنکور بر اساس نظام جدید می پردازیم.

بودجه بندی زیست کنکور

بودجه بندی زیست کنکور چگونه است ؟ زیست شناسی از دروس تخصصی رشته تجربی می باشد که دارای ضریب 2 است که افرادی که در کلاس کنکور آنلاین شرکت کرده اند به خوبی در آن تبهر دارند. در مطالب گذشته به بررسی ضریب درس های کنکور 1403 اشاره کردیم. تعداد سوالات زیست شناسی در کنکور 50 تاست و داوطلبین 36 دقیقه زمان در اختیار دارند تا به تمام سوالات پاسخ دهند. به این معنی که برای پاسخ دهی به هر سوال 45 ثانیه فرصت دارید. برای اینکه بتوانید زمان خود را مدیریت کنید باید 15 ثانیه خواندن صورت سوال ، 15 ثانیه به خواندن گزینه ها و 15 ثانیه به پیدا کردن جواب صحیح اختصاص دهید. اگر نتوانستید سوال مورد نظر را جواب دهید به هیچ عنوان زمان زیادی را بر روی آن تلف نکنید زیرا از پاسخ دهی به سایر سوالات جا خواهید ماند.

اطلاع از بودجه بندی زیست کنکور موجب می شود تا داوطلبین برنامه ریزی بهتری برای مطالعه آن داشته باشند و بتوانند با بهترین کیفیت در کلاس کنکور مجازی مباحث آن را یاد بگیرند.  اگر جزو آن دسته از داوطلبینی هستید که قصد تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و … را دارید باید درس زیست شناسی را با درصد بالا پشت بگذارید. داوطلبینی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند باید منابع نظام جدید را برای شرکت و قبولی در کنکور سراسری مطالعه کنند. زیرا کنکور بر اساس نظام جدید برگزار خواهد شد.

پراکندگی سوالات درس زیست شناسی

همان طور که در کلاس آنلاین کنکور اشاره کردیم تعداد سوالات درس زیست شناسی در کنکور 50 تاست. 17 سوال مربوط به زیست شناسی پایه دهم ، 17 سوال مربوط به زیست شناسی پایه یازدهم و 16 سوال مربوط به زیست شناسی پایه دوازدهم است. به طور کلی می توان گفت که تمام پایه ها دارای سهمی مساوی در سوالات کنکور هستند.

بودجه بندی زیست شناسی دهم

تعداد سوالاتی که از زیست شناسی پایه دهم در کنکور 1403 مطرح می شود شامل 17 سوال است. به این معنی که اگر شما تسلط کافی به مباحث این پایه داشته باشید موفق خواهید شد 34 % از سوالات را پاسخ دهید. بودجه بندی زیست کنکور بر اساس فصول کتاب به ترتیب زیر خواهد بود.

فصل اول

تا کنون از فصل اول سوالی در کنکور مطرح نشده است. اما توصیه می کنیم برای اطمینان و آسودگی خیال بهتر است که نگاهی به آن داشته باشید.

فصل دوم

فصل دوم زیست شناسی دهم شامل مباحثی از جمله گوارش و جذب مواد است. به طور معمول از این فصل 3 سوال در کنکور مطرح می شود و امکان طرح سوالات ترکیبی با سایر فصول نیز وجود دارد. اگر تست های سال های گذشته را پاسخ دهید به خوبی متوجه سوالات ترکیبی آن خواهید شد.

فصل سوم

در فصل سوم مبحثی به نام تبادلات گازی وجود دارد که معمولا 2 سوال از آن در کنکور طرح می شود و معمولا نوع سوالات آن از نوع ترکیبی می باشد.

فصل چهارم

فصل جهارم زیست شناسی دهم در خصوص گردش مواد در بدن است که تعداد 5 سوال از کنکور را به خود اختصاص می دهد که 4 عدد آن به صورت ترکیبی با سایر پایه های زیست شناسی می باشد. حل سوالات ترکیبی می تواند سرعت عمل شما را در کنکور افزایش دهد و تمرکز شما را بالا ببرد.

فصل پنجم

در خصوص بودجه بندی زیست کنکور پایه دهم باید بگوییم که فصل پنجم این کتاب درباره تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد است که 2 سوال به صورت ترکیبی با سایر فصل ها در کنکور دارد.

فصل ششم

فصل ششم در خصوص یاخته تا گیاه است. سوالاتی که از این فصل مطرح می شود به طور مستقل است و تا کنون سوالات ترکیبی از آن در کنکور مشاهده نشده است. تعداد سوالات این فصل 3 تاست.

فصل هفتم

فصل هفتم زیست شناسی در پایه دهم در خصوص جذب و انتقال مواد در گیاهان است که مانند فصل قبل دارای سوالات مستقل است. تعداد سوالات آن 2 تاست.

بودجه بندی زیست شناسی دهم

بودجه بندی زیست شناسی یازدهم

بودجه بندی زیست کنکور برای پایه یازدهم شامل 17 سوال است که اگر بر این درس مسلط شوید می توانید 34 % از آن را با موفقیت پاسخ دهید. زیست شناسی یازدهم دارای 9 فصل می باشد که در ادامه به بررسی بودجه بندی آن خواهیم پرداخت.

فصل اول

اولین فصل از زیست کنکور پایه یازدهم تحت عنوان ( تنظیم عصبی ) است. تعداد سوالاتی که از این فصل در کنکور مطرح می شود 1 تاست که با سایر فصل ها به صورت ترکیبی مطرح می شود.

فصل دوم

فصل دوم زیست شناسی یازدهم 2 سوال در کنکور دارد که تمام آن ها به صورت مستقل مطرح می شود و فاقد سوالات ترکیبی با سایر فصول است.

فصل سوم

مبحث فصل سوم در خصوص دستگاه حرکتی است که مانند فصل قبل دارای سوالات مستقل می باشد و تعداد آن ها 3 تاست.

فصل چهارم

فصل چهارم در خصوص تنظیم شیمیایی می باشد. تعداد سوالاتی که از این فصل در کنکور سراسری مطرح می شود 1 تاست اما به صورت ترکیبی با سایر فصول است. این فصل سوال مستقل ندارد.

فصل پنجم

فصل پنجم یا ایمنی ، دارای 1 سوال در کنکور می باشد که به شکل ترکیبی با سایر فصول مطرح می شود.

فصل ششم

فصل ششم در خصوص تقسیم یاخته یا تقسیم سلولی است که تعداد سوالات 2 عدد است و به صورت ترکیبی با سایر فصول مطرح خواهد شد.

فصل هفتم

فصل هفتم در خصوص تولید مثل است. تعداد سوالات این فصل در کنکور سراسری 3 سوال می باشد که 2 تا از آن ها به صورت ترکیبی می باشد.

فصل هشتم

فصل هشتم یا تولید مثل نهاندانگان دارای 3 سوال می باشد که به طور ترکیبی با سایر فصول مطرح خواهد شد.

فصل نهم

فصل نهم زیست شناسی پایه یازدهم در خصوص پاسخ گیاهان به محرک ها می باشد که 1 سوال مستقل در کنکور دارد.

بودجه بندی زیست شناسی یازدهم

بودجه بندی زیست شناسی دوازدهم

بودجه بندی زیست کنکور برای پایه دوازدهم شامل 16 سوال است و اگر به مباحث این پایه مسلط شوید می توانید 32 % مثبت را کسب کنید. تعداد فصول این درس 8 تاست که در ادامه به بودجه بندی آن ها اشاره می کنیم.

فصل اول

فصل اول زیست شناسی دوازدهم در خصوص مولکول های اطلاعاتی است که سهم این فصل در کنکور سراسری 2 سوال مستقل است.

فصل دوم

فصل دوم دارای مبحثی به نام جریان اطلاعات در یاخته است که 4 سوال از آن مطرح می شود. 2 سوال به شکل مستقل  و2 سوال نیز به صورت ترکیبی با سایر فصول می باشد.

فصل سوم

انتقال و اطلاعات در نسل ها مبحث فصل سوم است که در بودجه بندی زیست کنکور 3 سوال از آن مطرح می شود. 1 سوال مستقل و مرتبط با موضوعات انتقال اطلاعات در نسل ها و 2 سال نیز با سایر فصول ترکیب خواهد شد.

فصل چهارم

فصل چهارم درباره تغییر در اطلاعات وراثتی می باشد. از این فصل 1 سوال ترکیبی با سایر فصول مطرح خواهد شد.

فصل پنجم

مبحث فصل پنجم تحت عنوان ( از ماده به انرژی ) می باشد که 1 سوال به طور مستقل از آن در کنکور سراسری مطرح خواهد شد.

فصل ششم

فصل ششم ( از انرژی به ماده ) نام دارد که داوطلبین باید به 2 سوال از این درس در کنکور پاسخ دهند. 1 عدد از این سوالات به شکل ترکیبی مطرح خواهد شد.

فصل هفتم

فصل هفتم به نام فناوری های نوین زیستی شامل 1 سوال مستقل در کنکور می باشد و سوال ترکیبی با سایر فصول نخواهد داشت.

فصل هشتم

فصل هشتم از زیست شناسی پایه دوازدهم درباره رفتارهای جانوران می باشد که 2 سوال مستقل از آن مطرح می شود.

4.2/5 - (286 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا