مشاوره کنکورمقالات

ویژگی افراد سمی در سال کنکور

همه ما در مراحل‌ مختلف زندگی با افراد سمی در ارتباط هستیم و خواسته یا ناخواسته افکار و عقاید آن ها ممکن است بر روی عملکرد ما تاثیر منفی بگذارد. اما‌ برای فردی که روز های نزدیک به کنکور را می گذراند ممکن است حضور این افراد و تاثیر آن ها بسیار آسیب رسان باشد. حتی ممکن است خود ما افکار سمی داشته باشیم. با غرب آنلاین در این مطلب همراه باشید تا ویژگی افراد سمی در سال کنکور را بررسی کنیم و از نحوه حذف یا نادیده گرفتن آن ها از زندگی نیز آگاه شویم.

افراد سمی در سال کنکور چه کسانی هستند؟

ابتدا قبل از اینکه ویژگی های افراد سمی در سال کنکور را بدانیم، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که این افراد چه کسانی هستند؟ در واقع یک فرد سمی ممکن است صمیمی ترین فرد زندگی شما باشد‌. یک دوست، خواهر، برادر،‌ اعضای درجه یک فامیل، معلم یا حتی خود شما!

بسیاری از افراد تصور می کنند فرد سمی حتما باید در نقش دشمن آن ها یا‌ کسی که ممکن است برای آن ها خیر نخواهد ظاهر شود‌. اما این طور نیست. گاهی فرد سمی خود از کاری که انجام می دهد آگاه نیست و ممکن است آن را بخاطر دلسوزی زیاد برای شما در نظر بگیرد. گاهی نیز این امکان وجود دارد که فرد از روی اراده خود سعی بر مسموم کردن فضای فکری شما داشته باشد. البته ممکن است خود شما دارای افکار سمی بوده و از آن ها بی خبر باشید.

افراد سمی در سال کنکور چه ویژگی هایی دارند؟

همان طور که بیان شد افراد سمی در سال‌ کنکور می توانند هر فردی در زندگی یا حتی افکار خود فرد کنکوری باشد. اما خوشبختانه اگر ویژگی های سمی بودن را بدانیم، می توانیم تاثیر آن ها‌ را بر روی زندگی از بین ببریم. در زیر مهم ترین ویژگی افراد سمی را بررسی می کنیم. توجه کنید که ممکن است این ویژگی ها را حتی خود شما هم داشته باشید.

قربانی‌ جلوه دادن

ممکن است افرادی شما را قربانی کنکور و شرایط سخت آن بدانند. شاید خود شما این تفکر را داشته باشید. اما شما قربانی نیستید، بلکه یکی از مراحل زندگی که باعث تغییراتی برای شما خواهد شد را می گذرانید.

عیب جویی بی دلیل

بعضی از افراد دائما در حال‌ عیب جویی و دیدن عیب خود و دیگران هستند. تصور کنید شما یک رشته دانشگاهی را دوست داشته و برای آن تلاش می‌ کنید. این فرد ممکن است با عیب جویی علاقه شما به آن رشته را از بین‌‌ ببرد.

مشاوره کنکور

افرادی که بیش از حد شما را تشویق می کنند

همه ما باید در زندگی واقع بین باشیم. زیاد از حد منفی یا‌‌ مثبت بودن می تواند‌ تبدیل به یک آسیب شود. از این رو فردی که بیش از حد در حال تشویق است نیز تبدیل به یکی از افراد سمی در سال کنکور شده و باید او را نادیده بگیریم.

افرادی که حسودی می کنند

ممکن است فردی نسبت به زندگی شما حسادت داشته باشد و برای پایین کشیدن شما دائما در حال وارد کردن استرس و نگرانی به شما باشد. این فرد از موفقیت های شما خوشحال نمی شود و تنها واکنش او به شما انرژی و حس منفی است‌. ممکن است خود شما به شرایط افراد دیگر حسودی کنید. این را باید بدانید که ابتدا باید رقابت سالم را جانشین حسادت کرد و سپس فرد حسود را که رفتار وی کاملا مشخص است، نادیده گرفت.

و در آخر، چطور از افراد و افکار سمی در سال کنکور خلاص شویم؟

حال که با ویژگی افراد سمی در سال کنکور آشنا شدید نیاز به یک مشاور کنکور و فردی آگاه دارید تا شما را راهنمایی کند. مشاور بر اساس تجاربی که دارد به شما کمک می کند تا ابتدا افکار سمی خود را از بین ببرید و سپس نحوه درست رفتار با افراد سمی را به شما آموزش می دهد. گاهی می توان به راحتی فرد سمی را حذف کرد. اما اگر امکان حذف وی وجود ندارد، مشاور کمک می کند تا تاثیر افکار آن ها روی شما از بین برود.

4.6/5 - (7 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا