آموزشی

تکنیک آزمون های شبیه ساز سه روز یکبار

یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان پایه های دوازدهم نحوه آماده‌شدن برای کنکور سراسری و کلاس آنلاین کنکور است. داوطلبان کنکور باید توجه کنند که صرف زمان زیاد برای مطالعه دروس عمومی و تخصصی تنها راه برای موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب نخواهد؛ زیرا عوامل مختلفی مثل تمرین ناکافی، استرس و روش مطالعه نادرست می تواند بر عملکرد دانش آموز در جلسه کنکور تاثیر بگذارد.

حضور در آزمون های شبیه ساز کنکور که در فواصل زمانی متفاوتی برگزار می شود می تواند به عنوان بهترین راه حل و روش دانش آموز را برای آزمون سراسری آماده‌کند. در ادامه می خواهیم با تکنیک آزمون های شبیه سازکنکور آشنا شویم و ببینیم این آزمون ها روی عملکرد داوطلب چه تاثیری دارند.

تکنیک آزمون های شبیه ساز کنکور چیست؟

سوالات این آزمون ها دقیقا همانند سوالات کنکور سراسری واقعی طراحی می شوند و در شرایطی مشابه با آزمون سراسری برگزار می گردند. زمان برگزاری این آزمون ها در بازه زمانی عید تا زمان کنکور سراسرس اصلی است که به صورت دو روز یکبار و سه روز یکبار از داوطلبان آزمون گرفته‌می شود. برگزاری و شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور باعث کاهش استرس دانش آموزان، افزایش تسلط آن ها به مباحث آزمون و آشنایی با سوالات کنکور خواهد شد.

ویژگی‌های آزمون های شبیه ساز کنکور

استفاده از تکنیک آزمون های شبیه ساز کنکور می تواند میزان تسلط داوطلب به مباحث درسی و سوالات مختلف را محک بزند و میزان آمادگی او را برای کنکور سراسری بسنجد.

  • مشابه بودن تعداد سوالات و زمان‌بندی پاسخگویی به کنکور سراسری
  • گنجاندن تمام دروس عمومی و تخصصی در آزمون شبیه سازی
  • طراحی سوالات آزمون با در نظر‌گرفتن استانداردهای کنکور سراسری
  • حل و پاسخ‌گویی به سوالات آزمون توسط اساتید موسسه برگزارکننده آزمون شبیه ساز
  • ارائه روش حل سوالات تستی و الگوی خاص در پاسخ دهی انواع سوالات از سوی اساتید مجرب آموزشگاه برگزارکننده

زمان و نحوه برگزاری آزمون های شبیه ساز کنکور

همانطور که در کلاس کنکور مجازی گفته‌شد، از مهم ترین فاکتورهای استفاده از تکنیک آزمون های شبیه ساز کنکور سه روز یکبار ایجاد شرایط، ضوابط و محیطی همانند کنکور سراسری است.

1. آماده سازی محیط آزمون همانند کنکور سراسری

برای شبیه سازی محیط آزمون مشابه کنکور سراسری باید از صندلی های تک نفره استفاده شود، داوطلبان بدون همراه داشتن وسایل ارتباطی مثل موبایل و ساعت هوشمند در جلسه شرکت کنند، به همراه خود دو عدد مداد و پاکن و چند خوراکی سبک داشته باشند، لباس مناسبی به جز لباس راحتی بپوشند و سعی کنند استرس خود را کنترل کرده و با آمادگی کامل به سوالات آزمون پاسخ دهند.

2. زمان‌بندی آغاز و پایان آزمون مشابه کنکور سراسری

همانند کنکور سراسری باید ساعت شروع آزمون از ساعت 8 صبح برای داوطلبان رشته ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان اعلام شود و در زمان معینی به اتمام برسد. کلیه قوانینی که در سر جلسه اصلی کنکور رعایت می شود باید در این آزمون های شبیه سازی کنکور نیز مدنظر قرار گیرند.

3. مدیریت زمان برای پاسخ گویی سوالات با استفاده از تکنیک های کنکور

برای‌رسیدن به نتیجه مطلوب باید همانند کنکور سراسری داوطلبان باید برای پاسخ به سوالات از تکنیک های زمان‌های نقصانی، تکنیک ضربدر و منها و حفظ ترتیب سوالات دفترچه کنکور استفاده کنند.

4. پاسخگویی و تحلیل سوالات آزمون های شبیه ساز کنکور

تا پایان مهلت آزمون در سر جلسه بنشینید و بعد از اتمام آزمون باید به تحلیل سوالات آزمون بپردازید.

5. تخمین رتبه داوطلبان با استفاده از نرم افزارهای مربوطه

برای اینکه از وضعیت اطلاعات خود و تسلط به مباحث درسی بیشتر شناخت پیدا کنید می توانید با استفاده از نرم افزارهای مخصوص رتبه خود را تخمین بزنید. در این صورت متوجه می شوید که چه رتبه‌ای خواهید داشت و در کدام رشته و دانشگاه می توانید مجاز شوید.

جمع بندی

استفاده از تکنیک آزمون های شبیه ساز کنکور در سه روز یکبار می تواند داوطلبان را برای کنکور سراسری آماده‌کند. با تحلیل و بررسی آن‌ها می توان ایرادات و اشکالات درسی را رفع نمود. آزمون شبیه ساز کنکور قابل برگزاری به طور هم زمان با امتحانات نهایی نیز می تواند برگزار شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا