آموزشیمقالات

روش مطالعه زیست کنکور رتبه های برتر

بهترین روش مطالعه زیست کنکور چیست ؟ رتبه های برتر در کنکور سال های گذشته به چه طریقی این درس را مطالعه کردند و توانستند تراز بالایی را کسب کنند؟ در این مطلب علاوه بر بیان اهمیت این درس به بررسی روش مطالعه زیست کنکور توسط رتبه های برتر نیز خواهیم پرداخت.

روش مطالعه زیست کنکور

روش مطالعه زیست کنکور در قبولی شما اهمیت زیادی دارند. آیا شما جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که تمایل به تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی ، پرستاری و … را دارید ؟ قطعا برای قبولی در این رشته ها باید درس زیست شناسی را با درصد بالایی پاسخگو باشید که کلاس کنکور مجازی به شما در  این زمینه کمک می کند . زیست شناسی جزو دروس تخصصی در کنکور تجربی محسوب می شود که برای اغلب دانش آموزان جزو دروس دشوار به حساب می آید. اما نگران نباشید. زیرا با روش هایی که در مطالب گذشته به آن ها اشاره کردیم نه تنها این درس برای شما آسان خواهد شد بلکه می توانید نتیجه خوبی در کنکور نیز کسب کنید. برای آشنایی با روش مطالعه زیست کنکور توسط رتبه های برتر با کلاس آنلاین کنکور همراه باشید.

علی عبدالله زاده ( رتبه 2 منطقه 2 کنکور تجربی 97 )

آقای علی عبدالله زاده جزو افراد موفق در کنکور سال 97 در رشته تجربی بود. او توانست درس زیست شناسی را با 98 % پاسخ دهد. او بعد از مطالعه مباحث مورد نظر و تسلط کافی بر آن ها اقدام به تست زنی می کرد. یکی از کارهایی که آقای عبدالله زاده را موفق کرد این بود که پاسخ تشریحی تست ها را چند روز بعد از آن نیز مطالعه می کرد و از این روش به عنوان مروری برای دروس و مباحث گذشته استفاده می کرد. در مطالب گذشته تحت عنوان ” چگونگی مرور دروس کنکور با زمان بندی ” به اهمیت مرور درس ها در ماه های باقی مانده به کنکور پرداختیم. یادداشت کردن نکات مهم هر مبحث و خواندن آن ها به فاصله چند روز یکی دیگر از روش های مرور درس زیست شناسی توسط آقای عبدالله زاده بود.

فاطمه خانی ( رتبه 6 سهمیه ایثارگران کنکور تجربی 97 )

خانم فاطمه خانی در کنکور تجربی سال 97 به رتبه 6 دست یافت. او توانست درس زیست شناسی را 86 % درصد پاسخ دهد. او رمز موفقیت خود را تمرکز بر روی کتاب درسی می داند زیرا معتقد است که هیچ کدام از سوالات کنکور خارج از کتاب طرح نخواهد شد.

یکی از مواردی که اغلب دانش آموزان نسبت به آن بی توجه هستند این است که بعد از تدریس معلم در کلاس درس ، اقدام به مطالعه مبحث در خانه نمی کنند. اما خانم فاطمه خانی برای ثبت مطالب در حافظه بلند مدت خود بعد از اتمام کلاس درس ، مبحث را به طور مجدد در خانه مطالعه می کرد. حل تست های مکرر و بررسی پاسخ های تشریحی یکی دیگر از رموز موفقیت خانم خانی به شمار می رود.

خانم خانی به خوبی می دانست که ماه های باقی مانده به کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است و در مدت زمان باقی مانده تا آزمون سراسری تمرکز زیادی بر روش مطالعه زیست کنکور داشت. او چند بار کتاب را دوره کرد و حین پاسخ دادن به تست های مختلف به نقاط قوت و ضعف خود پی برد.

روش مطالعه زیست کنکور

پوریا برزین ( رتبه 10 منطقه 1 کنکور تجربی 97 )

آقای پوریا برزین جزو یکی از داوطلبان موفق در کنکور تجربی سال 97 بود. او توانست درس زیست را به میزان 95 % پاسخ دهد. آقای برزین مانند سایر داوطلبان موفق کنکور بر این اعتقاد بود که کتاب درسی به عنوان بهترین و کامل ترین منبع درسی محسوب می شود و هیچ سوالی خارج از آن در آزمون سراسری مطرح نمی شود. او بعد از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی به حل تست های مختلف می پرداخت درست همانطور که در کلاس کنکور آنلاین به شما آموزش داده شده است. زیست شناسی جزو دروسی محسوب می شود که باید به طور روزانه مطالعه شود و حتما تایم مشخصی در برنامه ریزی روزانه برای مطالعه درس زیست در نظر بگیرید.

امیرحسن زمردی ( رتبه 50 منطقه 1 کنکور تجربی 97 )

آقای امیر حسن زمردی در کنکور تجربی 97 توانست درس زیست شناسی را به میزان 84 % پاسخ دهد. اگر بخواهیم به روش مطالعه زیست کنکور توسط این فرد موفق اشاره کنیم باید بگوییم که آقای زمردی به اهمیت پیش خوانی واقف بود. در مطالب گذشته عرض کردیم که منظور از پیش خوانی این است که یک بار به طور روزنامه وار مباحث را مطالعه کنیم و در مرتبه بعدی اقدام به مطالعه دقیق و نکته برداری از آن کنیم. آقای زمردی بعد از اتمام مبحث مورد نظر تست های سال های گذشته را پاسخ می داد و جواب تشریحی آن ها را به دقت مطالعه می کرد و نکات مهم آن ها را یادداشت می کرد. 

روش مطالعه زیست کنکور

مهدی طالبی ( رتبه 2 منطقه 3 کنکور تجربی 97 )

آقای مهدی طالبی در کنکور تجربی سال 97 به رتبه 2 دست پیدا کرد. او درس زیست شناسی را 91 % پاسخ داد. او روش مطالعه زیست کنکور را بر اساس سه اصل روخوانی ، حفظی مفهومی و روخوانی ترکیبی پایه ریزی کرد. بعد از انجام روخوانی ، حفظ کردن و یادگیری مباحث تست های تالیفی و سال های گذشته کنکور را پاسخ داد. این امر سبب شد که بتواند به درصد ایده آل در این درس دست یابد.

علیرضا رضایی ( رتبه 6 منطقه 2 کنکور تجربی 93 )

آقای علیرضا رضایی در کنکور تجربی 93 توانست به رتبه 6 دست پیدا کند. او درس زیست شناسی را 90 % پاسخ داد. آقای رضایی یکی از اصول مهم در یادگیری مطالب یعنی حاشیه نویسی و خلاصه نویسی را رعایت می کرد. او در حین خواندن دروس اقدام به یادداشت کردن نکات مهم در حاشیه کتاب می کرد. این امر سبب می شود تا مرور آن ها راحت تر شود. آقای رضایی با این کار توانست کتاب درسی را تبدیل به یک منبع کامل و مهم کرد که برای رفع هر کدام از نقاط ضعف خود به سراغ آن می رفت. او با حاشیه نویسی و خلاصه نویسی به تک تک مباحث کتاب تسلط کافی و لازم را پیدا کرد.

شرکت در کنکورهای آزمایشی در ماه های باقی مانده به کنکور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. توصیه کارشناسان و متخصصینی که در موسسه کنکور غرب آنلاین فعالیت می کنند معتقد هستند که در یک ماه باقی مانده به آزمون سراسری باید هر سه روز یکبار در کنکور آزمایشی شرکت کرد و به نقاط قوت و ضعف خود پی برد.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا