مشاوره کنکور

واجبات شیمی کنکور

اگر در مقطع دبیرستان به سر می‌برید و رویای ورود به دانشگاه دارید به طور حتم هر شب و هر روز به واسطه فکر به غول بزرگ کنکور احساس پریشانی و استرس دارید. اگر چه سالیان سال کنکور شبیه به سدی میان شما و آرزوهایتان در بهترین دانشگاه‌ها به شمار می‌رفت اما حالا فرصت این را دارید تا با گرفتن کمک از منابع کاربردی، استادان حرفه‌ای و تلاش برنامه ریزی شده این سد را کنار بزنید. یکی از درس‌هایی که دانش آموزان گروه ریاضی و به خصوص تجربی به درصدهای بالای آن در کنکور نیازمند خواهند بود، شیمی است که در این متن قصد داریم با مرور واجبات شیمی کنکور و معرفی یک استاد خوب؛ برای عملکرد مثبت در آن به شما جهت دهیم.

سرفصل‌های منابع کاربردی شیمی

کتاب‌ها، جزوات و ویدئوهای آموزشی بسیاری برای آموزش شیمی در دسترس خواهند بود اما با توجه به زمان اندک و حجم بالای دروس شما به منابعی نیاز دارید که جامع و در عین حال خلاصه و کاربردی باشند. به منظور پیدا کردن چنین منبعی در میان تمامی گزینه‌های موجود خوب است، سرفصل‌های زیر را مدنظر قرار دهید. برای داشتن درصد خوب شیمی درون کنکور شما به تمامی جنبه‌های آموزش زیر نیاز خواهید داشت.

  • جدول حفظیات: جدا از مواردی که به درک مفهوم نیاز دارند، بسیاری از فرمول‌ها، ترکیب‌ها، نام عناصر و موارد مشابه بایستی مستقیما حفظ شوند. منبعی مناسبتان خواهد بود که تمامی حفظیات مهم را در جداول کاربردی دسته بندی کرده باشد تا بدین ترتیب شما را از اتلاف وقت و سررگشتگی نجات دهد.
  • آزمون‌های تستی جامع: هیچ چیز به اندازه زدن تست و بعد مطالعه دقیق پاسخ نامه تشریحی به کسب نتایج بهتر در کنکور به شما کمک نخواهد کرد. به سراغ منابعی بروید که آزمون‌های تستی سال‌های قبل کنکور و سوالات چالشی و کاربردی مربوط به هر درس را با پاسخ نامه‌ای کامل در اختیارتان بگذارد.
  • فلش بک به گذشته: در درس شیمی بسیاری از مفاهیم به دنبال موضوعاتی هستند که سال‌های گذشته به آنها پرداخته‌شده است. منبعی خوب در این زمینه عمل خواهد کرد که تمامی این فلش بک‌ها را به روشنی بیان کند. چنین ویژگی در درک سریع‌تر و مرور درس‌های گذشته مفید خواهد بود.
  • خلاصه کاربردی: با اشاره به نکات مهم

بهترین منابع شیمی برای کنکور 1403

شناسایی استاد خوب شیمی

از آنجایی که شیمی درسی فهمیدنی است شما نیاز به یک استاد خوب برای‌رسیدن به درک درست موضوعات خواهید داشت. اینکه چه استادی می‌تواند واجبات شیمی کنکور را به خوبی به شما انتقال دهد، تا حد زیادی بر اساس سلیقه‌تان مشخص می‌شود. استاد علی کبیری با سابقه ی بیش از 20 سال تدریس در زمینه ی شیمی کنکور و کلاس آنلاین کنکور توانسته‌است رتبه ی بالایی دریافت نمایند. به طور کلی یک استاد یا آموزش دهنده خوب برایتان باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • لحن ساده و صریح:

استادی می‌تواند خوب مطالب را به شما انتقال دهد که مفاهیم را با بیانی ساده و روشن عنوان کند. مهم است که لحن و شیوه بیان شخص برایتان قابل درک باشد و بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.

  • تحصیلات و تجربه مرتبط:

اگر کسی می‌خواهد مبانی شیمی را به شما آموزش دهد خود باید سال‌ها شیمی خوانده باشد و با مفاهیم عمیق و سطح بالای این رشته آشنا باشد. داشتن دایره گسترده اطلاعاتی کمک می‌کند تا توانایی شخص در توضیح و رفع ابهام بالاتر باشد از سوی دیگر داشتن سابقه کار در حوزه آموزش دبیرستان بسیار در کیفیت برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات موثر خواهد بود.

  • کنترل صدا:

یکی از مواردی که به درک و به یاد سپاری نکات منجر خواهد شد، تناژ صداست. استاد خوب استادی است که بتواند با توجه به اهمیت نکته، موقعیت کلاس، سخت یا آسان بودن مفهوم و خستگی ذهن دانش آموزان تن صدای خود را بالا و پایین یا تاکید دار نماید.

  • زبان بدن قوی:

استفاده از دست‌ها و سایر اعضای بدن برای انتقال مفهوم و جلب تمرکز دانش آموزان مهارت مهمی است که هر استاد خوبی بایستی از آن بهره مند باشد.

کلام پایانی

با توجه داشتن به نکات و ویژگی‌هایی که عنوان کردیم شما می‌توانید به خوبی منابع و اساتید مناسب برای یادگیری واجبات شیمی کنکور را پیدا کنید. در این بین اگر همچنان گیج و سردرگم هستید، دوره های آنلاین شیمی استاد علی کبیری می‌تواند برایتان مفید واقع شود. این استاد دارای ویژگی‌های یک آموزش‌دهنده حرفه‌ای است و می‌تواند به شما برای گرفتن‌درصدهای بالای درس شیمی در کنکور کمک شایانی نماید.

5/5 - (4 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا