مقالات

راهکارهای افزایش سرعت تست زنی

یکی از مهم ترین کارهایی که برای مدیریت زمان در سر جلسه کنکور باید انجام داد سرعت تست زنی داوطلبان است. همان طور که می دانیم شرکت در کلاس مجازی کنکور نمی تواند تضمین کننده قبولی در کنکور باشد؛ مطالعه صحیح و افزایش سرعت تست زنی دو موضوع ضروری برای موفقیت در کنکور به شمار می روند. به طوری که توانایی سرعت بالا در تست زنی نیازمند تمرین مداوم است. ما در اینجا راهکارهایی را برای افزایش سرعت تست زنی معرفی می کنیم.

روش های افزایش سرعت تست زنی کنکور

اگر برای موفقیت در کنکور سراسری در کلاس آنلاین کنکور شرکت کرده اید باید بدانید در کنار مطالعه دروس و تست زنی، استفاده از راهکارهای افزایش سرعت تست زنی بسیار ضروری است. با تمرین این روش ها داوطلب می تواند در زمان کمتری از مدت در نظر‌گرفته برای پاسخگویی، تست ها را بزند. در اینجا سه تکنیک مهم تست زنی را معرفی می کنیم.

تکنیک اول: تکرار و تمرین فراوان در تست زنی

برای تمرین مداوم و بالا بردن سرعت خود در تست زنی بهتر است از ابتدای سال شروع به زدن تست های آموزشی کرد؛ بنابراین هم مفاهیم دروس بهتر یادگرفته می شود و هم با انجام تست های آزمونی اطلاعات خود را می توان محک زد. در این صورت دانش آموز خود را در شرایط کنکور تصور خواهد کرد و برای روز کنکور کمترین دغدغه را خواهد داشت. بعد از مطالعه هر درس می توان تست های تالیفی و آموزشی را بزنید تا با تکرار و تمرین فراوان توانایی خود را در سرعت تست زنی بالا ببرید.

تکنیک دوم: بهترین روش افزایش سرعت تست زنی استفاده از کرونومتر

تکنیک دیگری که شاید در کلاس کنکور آنلاین نیز به داوطلبان گفته‌می شود استفاده از کرونومتر در هنگام تست‌زدن است. داشتن کرونومتر می تواند برای داوطلب و مدیریت زمان مزیت زیادی داشته‌باشد؛ همچنین وجود کرونومتر در زمان تست‌زدن باعث افزایش دقت نیز خواهد شد و توجه دانش آموز به زمان در هنگام پاسخ دادن به سوالات افزایش می یابد و تمرکز خود را روی تست های راحت تر می گذارد.

تکنیک سوم: استفاده از تکنیک زمان های نقصانی

یکی از شیوه های کاربردی در افزایش سرعت تست زنی که کمتر کسی به آن توجه می کند و ممکن است در کلاس کنکور مجازی استادان به آن اشاره کرده باشند، تکنیک استفاده از زمان های نقصانی می باشد. با به کارگیری این روش می توان تا حد زیادی سرعت تست زنی را بالا برد و درصد موفقیت خود را در کنکور تضمین کرد.

در این راهکار تست زنی نباید تمام زمان مختص برای پاسخ دهی به تست های یک درس را استفاده کرد؛ بلکه باید بخشی از زمان را برای بررسی بیشتر تست ها و یا جواب‌دادن به سوالات مشکلی که جواب داده‌نشده‌اند ذخیره نمود.

مراحل تست زنی با سرعت بالا

برخی از داوطلبان تصور می کنند روش ویژه ای برای افزایش سرعت تست زنی در کنکور وجود دارد؛ در حالی که چنین تکنیکی وجود نداشته و بهترین و تنها راهکار برای توانایی سرعت تست زنی تمرین زیاد است.  چند مرحله در حل یک تست باید انجام شود شامل خواندن مرحله یک دقیق صورت تست، مرحله دوم تمرکز روی رسیدن به یک ایده، مرحله سوم انجام محاسبات در دروس عملیاتی و مرحله چهارم علامت زدن گزینه درست در پاسخنامه است.

کاملا واضح است که فقط مرحله دوم می تواند سریع انجام شود. همچنین برای انجام مراحل یک و سه نباید عجله نمود؛ زیرا می تواند باعث بی دقتی و کسب نمره منفی شود و این کار بسیار خطرناک است و درصد موفقیت را پایین می آورد.

برای مرحله دوم از حل تست و اینکه ایده سوال سریع به ذهن برسد باید تمرین و حل انواع تست قبل از آزمون بسیار تکرار شود؛ در این صورت با مشاهده سوال مشابه که قبلا در جریان تمرین تست زنی حل به آن پاسخ داده‌اید به سرعت می توان ایده سوال را متوجه شد. به همین دلیل تمرین و تکرار تست می تواند در افزایش سرعت تست زنی بسیار کارآمد باشد.

با انجام این کار در پایان پاسخ‌دهی به سوالات دفترچه های اختصاصی و عمومی حتما زمان اضافی خواهید داشت. در این فرصت می توان روی سوالاتی که جواب نداده نشده اند تمرکز کرد و از هدر رفتن زمان حین پاسخ‌دهی به تست ها جلوگیری می شود.

جمع بندی

در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت تست زنی در کنکور را بررسی کردیم و بهترین روش را استفاده از زمان نقصانی معرفی کردیم. با استفاده از این تکنیک سوالات دشوار را بایستی در حین پاسخ‌دهی با یک علامت مشخص کرد و پس از اتمام سوالات راحت‌تر به سراغ پاسخگویی این سوالات باید رفت.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا