مشاوره کنکور

راهکارهای غلبه بر تنبلی و خستگی

بسیاری از موارد خستگی و تبلی ناشی از استرس، خواب ناکافی، رژیم غذایی نامناسب و سایر عوامل سبک زندگی باشد. با استفاده از این راهکارها میتوانید بر تنبلی و خستگی خود غلبه کنید و سطح انرژی خود را افزایش دهید.

داشتن یک هدف و برنامه

داشتن هدف و برنامه به شما داوطلبان کمک می کند تا در مسیر موفقیت رو به صعود حرکت کنید. همچنین هدف داشتن باعث افزایش انگیزه می شود و این دو عامل از مهم ترین عوامل یک موفقیت است.
برای دریافت یک نتیجه ی عالی میبایست شما در روز حداقل 9 ساعت مطالعه ی مفید داشته باشید. برای مدیریت زمان مطالعه ی خود مشاوران غرب آنلاین توصیه می کنند از یک دفتربرنامه ریزی استفاده نمایید، مکتوب بودن مدت زمان مطالعه و تست زنی علاوه بر افزایش زمان مطالعه بر کیفیت مطالعه نیز تاثیر میگذارند. دانش‌آموزانی که دفتربرنامه ریزی آنها توسط مشاوران کنکور به صورت شخصی پیگیری میشود زمان و کیفیت مطالعه ی آنها نسبت به بقیه دانش آموزانی که دفتر برنامه ریزی ندارند قابل مقایسه نمی باشد.

محیط مناسب برای مطالعه

محیط مطالعه ی دانش آموزان باید یک مکان آرام و سرشار از آرامش باشد، هنگامی که محیط سالم و آرام باشد دانش‌آموز در آن مکان امن متمرکز شده و از حاشیه ها نیز به دور است.
غرب آنلاین توصیه میکند مکان مطالعه ی خود را از دیگر مکان‌ها تفکیک نمایید. ممکن‌است شرایط تغییر این مکان ها برای شما مشکل و یا حتی غیر ممکن باشد اما به دلیل عادت کردن ذهن، مطالعه بر روی تخت خواب و میزغذاخوری سبب خستگی و خواب آلودگی شما می‌شود.

خواب کافی

برای شادابی و پرانرژی بودن می‌بایست خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشید، میانگین خواب لازم برای افراد بزرگسال ۷ الی ۹ ساعت است. بازدهی ذهن افراد از ساعت 10 شب به بعد 60% کاهش میبابد. به همین دلیل گفته می شود دانش آموزان حتما از ساعت 10 شب استراحت داشته باشند تا در صبح روز بعد انرژی کافی را داشته‌باشند.

مطالعه ی نادرست

بعضی از عادت های نادرست دانش آموزان سبب میشود در زمان محدود انرژی زیادی را ازدست بدهند. بعضی از این عادت های مطالعاتی نادرست عبارت‌اند از:

  • مطالعه همراه با قدم زدن
  • بلند خوانی
  • در حالت خوابیده مطالعه داشتند
  • و….

در صورت داشتن هر یک از این عادت های نادرست مطالعاتی هرچه سریع تر بر روی تغییر و حذف آن تمرکز کنید.

تغذیه مناسب در طول مطالعه

همانطور که در مقاله ی قبلی در خصوص رعایت اصول مهم در تغذیه کنکوری ها صحبت کردیم، تغذیه مناسب نقش بسزایی بر خستگی شما خواهد داشت والدین و دانش آموزان باید به این نکته ی کلیدی اهمیت قابل توجه ای داشته باشند. از ویتامین‌ها، مغزیجات و پروتئین ها در طول شبانه روز استفاده کنید. بعضاً برخی از دانش آموزان تمام راهکارهای افزایش تمرکز و یادگیری را انجام میدهند اما در طول روز انرژی و خستگی متدام خواهند داشت. در این صورت توصیه می شود دانش‌آموز یک چکاپ انجام دهد و نیازمند درمان باشد چراکه بعضی از بیماری ها مانند کم خونی میتوانند بر سطح انرژی شما تاثیر بگذارد.

برای مدیریت انرژی و رفع خستگی خود یک زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید. این مدت زمان ممکن است نیم الی یک ساعت در طول روز باشد و صرفا جهت کاهش استرس و ریلکس شدن شما باشد.
برای دریافت مشاوره ی رایگان کنکور ما را در اینستاگرام غرب آنلاین دنبال کنید.

4.8/5 - (30 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا