آموزشی

از شیمی نترسید!

شیمی شیرین است و اگر تلخ به نظر می­رسد، معمولا دو علت دارد، یا شما کاربرد شیمی را نمی­دانید، یا مدرس شیمی انتقال مفهوم به شما را به تمامی انجام نمی­دهد. تقریبا یا تحقیقاً هیچ داوطلب کنکوری نیست که اگر ماهیت شیمی را درک کند و نکات اصلی را دریابد با شیمی احساس غربت کند و البته اگر این درس را نفهمید یا یادگیری آن را دشوار فرض کنید، طبعا مغز و ذهن شما هم آن را پس می­زند. شیمی کنکور با استاد کبیری، فرصتی است برای داوطلبانی که اهمیت شیمی در کنکور ریاضی و علوم تجربی را می­دانید و همچنین برای شمایانی که فکر می­کنید، شیمی ترسناک است.

در این مقاله سعی داریم به نکاتی اساسی درباره­‌ی شیمی در کنکور بپردازیم و منهای توجه به اهمیت آن، شما را با نکات مهمی از این درس حیاتی آشنا کنیم. یادتان باشد که شیمی شاخه­ ای از علم است که به اعماق می­رود، شما در شیمی می­بینید که مواد چگونه خواصی دارند و به چه شکل بر هم کنش و واکنش­هایی را برجای می­گذارند.

چرا شیمی در کنکور اهمیت ویژه دارد؟

اهمیت درس شیمی در کنکور از واضح، کمی واضح­تر است، همین حالا نگاهی به ضریب این درس در رشته­ های درآمدساز تجربی بیندازید، همان وقت است که از خودتان می­پرسید پس چرا خیلی از درس­خوان­ها و حتی آن­ها که خیلی کنکور را جدی می­گیرند، نسبت به شیمی بی­ توجه هستند. بی‌­توجهی به شیمی به خصوص در رشته­ ی تجربی یعنی افزایش احتمال شکست.

دانش ­آموزان رشته­ ی ریاضی هم با نگاهی سطحی بر وضعیت ضریب درس شیمی در کنکور، خیلی زود درمی­یابند که شیمی نردبان حرکت در لایه ­ی تراز­ها است. شیمی کنکور با استاد کبیری با تمرکز بر اهمیت درس شیمی، شما را با مفهوم این درس به خوبی آشنا کرده و این فرصت را فراهم می­کند، تا وقتی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه برای هر سوال وقت دارید، بهترین عملکرد را داشته باشید.

نکاتی برای بهترین عملکرد در شیمی کنکور

فهم شیمی: برای این­که بتوانید بهترین عملکرد در شیمی کنکور را از خود نشان دهید، باید پیش از هر اقدام با شیمی آشتی کنید، اگر اساسا نمی­دانید که شیمی قرار است کدام مشکل از مشکلات شما و دنیای پیرامون­تان را حل کند و نیز بعدا کجا و چطور در دانشگاه و محل کار همراه شما خواهد بود، مشکل دارید. خیلی ساده، اول بفهمید که شیمی چیست و چه کاربردی دارد. حفظ کردن از همان ابتدا، بدون داشتن فهم مقدماتی از شیمی کمکی به شما نمی­ کند.

حفظ کردنی­ها را از فهمیدنی ­ها تفکیک کنید: فرض کنید جمله­ ای را اساسا نمی­فهمید، کسی از شما می­خواهد که آن را حفظ کرده و دوباره بیان کنید، شما باید یک سری صدا و آوا را آنقدر تکرار کنید تا در خاطر بماند. حال فرض کنید، مفهوم جمله­ای را می­فهمید و می­خواهید حفظ کنید، فرایند بسیار سریع­تر از این­ها حادث می­شود. شیمی هم همین حال و حالت را دارد، وقتی گنگ و مبهم است حفظ کردن ضروریات این درس دشواری­هایی دارد.

شیمی کنکور با استاد کبیری

از حل مساله نترسید: در کلاس کنکور آنلاین به شما یاد می­دهیم که مساله ­ها، برای آزار شما ایجاد نشده‌­اند، مساله قرار است ذهن شما را اندکی به چالش بکشد. ترس از حل مساله هم از اینجا می­آید که شما برای کنکور فقط حفظ می­کنید، حل مساله یعنی استفاده از آن­چه که فهمیده­اید و کاربرد آن به شکل خلاقانه، وقتی هیچ چیز از دنیای شیمی نفهمیده­اید و فقط گزاره­هایی را حفظ کرده­اید، طبیعی است که از حل مساله بترسید.

برای حل مشکلاتی که با شیمی دارد، شیمی کنکور با استاد کبیری همراه شما است. مسیر را برای شما ساده، قابل دسترس و نهایتا جذاب می­کند. امیدواریم این مقاله­ی مقدماتی حاوی نکاتی بوده باشد که برای شما قابل استفاده باشد.

3.2/5 - (29 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا