اخبار کنکور

همه چیز درباره کنکور انسانی 1403

داوطلبان رشته انسانی که قصد دارند در کنکور 1403 شرکت کنند، باید همه چیز درباره کنکور انسانی را بدانند. از آنجا که قرار است کنکور 1403 در دو نوبت به صورت جداگانه برگزار شود، کسب اطلاعات درباره زمان برگزاری کنکور، نحوه ثبت نام در کنکور، شرایط داوطلبان و سؤالات مطرح شده در کنکور انسانی 1403 برای این افراد ضروری است.

رشته‌ های کنکور انسانی کدم‌اند؟

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور انسانی را دارند، معمولاً به رشته ادبیات یا علوم پایه علاقه دارند. این افراد اگر بتوانند پس از شرکت در آزمون، نمره لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور را به دست بیاورند، می‌توانند در رشته‌های زیر مشغول به تحصیل شوند.

  • رشته حقوق
  • فلسفه
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • اقتصاد
  • علوم پایه
  • مددکاری اجتماعی
  • ادبیات انگلیسی
  • زبان عربی
  • ادبیات فارسی
  • مدیریت و …

ثبت نام کنکور انسانی

سایت سازمان سنجش مرجع اصلی ثبت نام برای کنکور سراسری رشته انسانی است. بنابراین اگر می‌خواهید برای سال 1403 در کنکور ثبت نام کنید و همه چیز درباره کنکور انسانی را بدانید، باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنید. این سازمان مجری برگزاری کنکور سراسری است و دفترچه های ثبت نام را منتشر می کند. در این دفترچه تمامی مقررات عمومی و اختصاصی درج شده است و کاربران با مطالعه آن می‌توانند در زمان مشخص شده برای ثبت نام، اقدام کنند.

زمان ثبت نام کنکور انسانی 1403

زمان ثبت نام نوبت اول کنکور انسانی 1403 از پنجم آذر 1402 آغاز شد و تا پانزدهم آذر ماه نیز ادامه داشت. با شروع ثبت نام کنکور انسانی، متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش دفترچه ثبت نام را دانلود کنند و پس از کسب اطلاع و آشنایی با همه چیز درباره کنکور سراسری، اقدام به ثبت نام نمایند. نوبت دوم ثبت نام کنکور انسانی در فروردین ماه 1403 انجام می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در سایت سازمان سنجش، آغاز ثبت نام از هفتم فروردین ماه است و تا دوازدهم نیز ادامه پیدا می‌کند.

تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبانی که در زمان تعیین شده در آذر و فروردین نتوانند برای کنکور سراسری ثبت نام کنند، می توانند در مدت 2 یا 3 روزی که سازمان سنجش مهلت ثبت نام را تمدید می‌کند، این کار را انجام دهند. بعضی از افراد به خاطر عدم آگاهی درباره زمان ثبت نام یا نداشتن مدارک کافی، موفق نمی‌شوند در زمان تعیین شده، ثبت نام نمایند. این مهلت برای این دسته از افراد به عنوان یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود.

تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری

چه کسانی  در کنکور انسانی شرکت می کنند؟

اگر بخواهیم همه چیز درباره کنکور انسانی را توضیح دهیم، بهتر است بدانید که علاوه بر افرادی که مدرک دیپلم انسانی دارند، سایر متقاضیان نیز می‌توانند در این کنکور شرکت کنند. به عنوان مثال همه افرادی که دیپلم ریاضی یا تجربی دارند، می‌توانند شانس خود را در گروه‌های انسانی امتحان کنند. البته قبل از شرکت در کنکور باید بعضی از دروس را مطابقت بدهند.

کنکور انسانی چند ساعت است؟

زمان برگزاری کنکور انسانی با توجه به توضیحات دفترچه کنکور و اطلاعاتی که در سایت سازمان سنجش منتشر شده، می‌باشد. کنکور انسانی 1403 نهایتاً 160 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین افرادی که در این رشته شرکت کرده‌اند باید بتوانند در مدت 160 دقیقه به سوالات کنکور پاسخ دهند.

شرایط ثبت نام کنکور انسانی

داوطلبان شرکت در کنکور انسانی 1403 باید به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی در دفترچه راهنما ذکر شده است. افرادی که قصد ثبت نام دارند، بایستی به صورت آنلاین مراحل ثبت نام را انجام دهند.

مدارک ثبت نام در کنکور انسانی

همه چیز درباره کنکور انسانی و مدارک مورد نیاز داوطلبان در دفترچه ثبت نام قید شده است. بنابراین داوطلبان با مطالعه این دفترچه، می‌توانند اطلاعات کافی درباره مدارک ثبت نام به دست بیاورند. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک تحصیلی و هویتی اشاره نمود که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌نمایید.

مدارک تحصیلی

برای شرکت در کنکور انسانی ارائه مدارک تحصیلی زیر ضروری است.

  • دیپلم نظام آموزشی شاخه انسانی
  • گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی

توجه: افرادی که دارای دیپلم 4 ساله نظام قدیم هستند، باید این مدرک را ارائه کنند.

مدارک هویتی

مدارک فردی که نشان دهنده اطلاعات هویتی داوطلبان باشد، به شرح زیر می‌باشند.

  • کارت ملی و شناسنامه
  • فایل عکس اسکن شده متقاضی
  • معدل کل دیپلم
  • ارائه معدل کتبی دیپلم
  • ارسال کد وضعیت نظام وظیفه برای مردان
  • کد پستی 10 رقمی محل سکونت به همراه کد منطقه
  • ارائه کد سوابق پیش دانشگاهی یا کد سوابق تحصیلی دیپلم
  • کد پیگیری 10 رقمی برای رزمندگان و ایثارگران

هزینه ثبت نام کنکور انسانی

هزینه ثبت نام در کنکور انسانی 1403 و سایر کنکورهای دیگر برای هر نفر معادل 383 هزار تومان است. این مبلغ بایستی از طریق درگاه مشخص شده در سازمان سنجش پرداخت شود. درگاه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور انسانی، سایت sanjesh.Org است. پس‌ازاینکه داوطلبان هزینه لازم را پرداخت کنند، یک کد و شماره سریال دریافت می‌نمایند که باید هنگام انتخاب گروه آزمایشی خود، این کد را ارائه کنند.

شرایط برگزاری آزمون سراسری 1403

کنکور انسانی ۱۴۰۳ قرار است به صورت الکترونیکی برگزار شود. استفاده از روش‌های الکترونیکی باعث می‌شود تا آزمون‌ها با امنیت بیشتری برگزار شوند و داوطلبان بتوانند راحت‌تر به سوالات خود پاسخ دهند. بنابراین در روز برگزاری آزمون، نیازی نیست داوطلبان مانند گذشته آزمون‌های کاغذی بدهند. بلکه این آزمون کاملاً الکترونیکی و از طریق سیستم‌های مدرن برگزار می‌شود.

 زمان برگزاری کنکور انسانی 1403

کنکور انسانی 1403 در دو نوبت تیر و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون اولیه روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه است. نوبت دوم کنکور انسانی نیز در هفتم و هشتم تیر ماه 1403 برگزار می‌گردد. همه داوطلبان می‌توانند در هر دو آزمون شرکت کنند. برگزاری آزمون دو مرحله‌ای دارای مزایای بسیاری است. افرادی که استرس دارند با شرکت در آزمون اول، می‌توانند بر استرس خود غلبه کنند و با نمونه سؤالات کنکور آشنا شوند. به این صورت می‌توانند با آمادگی بیشتری در کنکور نوبت دوم شرکت کنند.

تغییرات کنکور انسانی 1403

همانطور که در کلاس آنلاین کنکور گفته‌شد مهم‌ترین تغییرات کنکور انسانی، شامل حذف دروس عمومی و حذف زیر گروه‌های آزمایشی می‌شود. حذف گروه‌های آزمایشی و دروس عمومی به معنای کم اهمیت بودن آن ها نیست. بلکه قرار است این دروس بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان سنجش شوند. حذف زیر گروه‌های آزمایشی باعث می‌شود تا ضریب دروس اختصاصی انسانی یکسان باشد و روی رتبه قبولی داوطلبان تأثیر یکسانی داشته باشد.

کلام پایانی

تلاش کردیم در این مقاله همه چیز درباره کنکور انسانی 1403 را توضیح دهیم. با توجه به اینکه شرکت کردن در کنکور یکی از مراحل مهم زندگی دانش آموزان است، بهتر است قبل از ثبت نام در کنکور و آماده شدن برای شرکت در این آزمون مهم از مشاوره و نظرات کارشناسی افراد با تجربه استفاده کنند.

4.5/5 - (10 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا